וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויצ'יץ': "מה שיקרה, יקרה. מכבי תמיד תישאר אצלי בלב"

11.3.2008 / 20:53

וויצ'יץ' מבין את מכבי ת"א, שככל הנראה תוותר על שירותיו בתום העונה: "אני יודע מהן האופציות שעומדות בפניו. אחשוב על הכל בחודש יוני"

ניקולה וויצ'יץ' ומכבי תל אביב צפויים להיפרד בסיום העונה הנוכחית. חוזהו של וויצ'יץ' יסתיים בקיץ ולמכבי האפשרות להאריכו בעונה נוספת, אלא שכפי המסתמן, הצדדים יעדיפו לסיים את ההתקשרות ביניהם לאחר שש שנים. הקבוצה תצטרך לפצות את השחקן בסכום נמוך, בעקבות אי-הארכת החוזה.

וויצ'יץ' חתם בקיץ 2006 על חוזה לשנתיים נוספות במכבי, תמורת כ-1.5 מיליון דולר נטו בעונה. בכך היה הקרואטי לשחקן היקר ביותר בתולדות המועדון. מכבי משלמת על וויצ'יץ' מס מלא, ולכן עלותו הכוללת גבוהה מאוד – קרוב לשלושה מיליון דולר ברוטו בעונה. במכבי לא מאמינים שוויצ'יץ' יסכים להפחית משכרו, ועל כן הפרידה היא כמעט בלתי נמנעת.

את העונה הנוכחית פתח וויצ'יץ' עם סדרה של פציעות, שהקשתה עליו לשחזר את יכולתו משנים עברו. עוד בקיץ שבר אצבע בידו והחמיץ את רוב תקופת ההכנה; בתחילת נובמבר החליק וויצ'יץ' במשחק ליגה, נפגע ברצועות הברך והחמיץ את החודשיים הבאים; כשעמד על סף חזרה למגרשים, קרע וויצ'יץ' חלקית את שריר התאומים, יממה לפני משחק החוץ ביוון מול אולימפיאקוס, ונעדר שבועיים נוספים. העונה לקח חלק בחמישה משחקי יורוליג בלבד, בהם העמיד ממוצעים של 11.2 נקודות, 3.8 ריבאונדים, 4.4 אסיסטים ו-15.6 נקודות מדד.

הסנטר הטוב באירופה

וויצ'יץ' חתם במכבי בקיץ 2001, כמחליפו המיועד של נייט האפמן. אלא שהקרואטי הצעיר, שהגיע לתל אביב אחרי עונת פריצה במדי קבוצת נעוריו, ספליט, והיה אמור לשתף פעולה בקו הקדמי של מכבי עם חוסיין בשוק, הושאל בסופו של דבר לוילרבאן הצרפתית, לאחר שהאפמן חזר במפתיע לשורות הקבוצה. וויצ'יץ' זכה עם וילרבאן באליפות צרפת, ושב למכבי בקיץ 2002.

תחת דיוויד בלאט, ומאוחר יותר פיני גרשון, הפך וויצ'יץ' לסנטר הטוב באירופה, ונחשב בידי רבים לאחד משחקני הפנים הטובים והמגוונים בהיסטוריה של הכדורסל האירופאי. עם מכבי זכה וויצ'יץ' בשני גביעי יורוליג (סגנות אחת), חמש אליפויות ישראל וארבעה גביעי מדינה. הוא נבחר שלוש פעמים לחמישיית העונה ביורוליג (2005, 2006, 2007), ועוד פעמיים לחמישייה השנייה (2003, 2004). וויצ'יץ' הוא השחקן היחיד בתולדות המפעל שהעמיד טריפל-דאבל (בנקודות, אסיסטים וריבאונדים), ואף עשה זאת פעמיים. וויצ'יץ' כיכב לאורך השנים גם במדי הנבחרות הלאומיות של קרואטיה, והיה חבר בנבחרת הנוער, הקדטים והבוגרת, בה שימש כקפטן. בקיץ האחרון החליט וויצ'יץ' שלא לקחת חלק במשחקי היורובאסקט, לאחר ארבעה קמפיינים (97', 99', 01', 03').

למרות מספר הצעות מקבוצות NBA לאורך השנים, העדיף וויצ'יץ' להישאר באירופה. הוא השתקע בישראל, בה נולדה בתו לארה, ורכש מספר נכסים בתל אביב. וויצ'יץ' הוא אחד השחקנים המזוהים ביותר עם מכבי בכל הזמנים, ואהוב הקהל.

"מה שיקרה, יקרה. מכבי, בכל מקרה, תמיד תישאר אצלי בלב", אמר וויצ'יץ' בתגובה. "אני מבין את הצד של מכבי ואני גם יודע מהן האופציות שעומדות בפני, אבל אני לא יכול לחשוב על זה עכשיו, אלא רק בחודש יוני. כרגע ממתין לנו משחק קשה מול ריאל מדריד בעוד יומיים, ורק בו אני ממוקד".

תגובת מכבי ת"א תובא לכשתושג.

עדכון ראשון: 11.3.08, 13:38
עדכון אחרון: 11.3.08, 20:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully