וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דיטר מולר

לירן רוזנר

10.3.2008 / 15:33

חמישה ימים אחרי שחלוצה של קלן קבע שיא של 34 שערי ליגה בעונה, נולד לוקה טוני. עכשיו האיטלקי של באיירן מינכן מאיים על ההישג

לפני שבועיים כבש לוקה טוני שלושער במשחק החוץ של באיירן מינכן מול האנובר, דבר שאף שחקן אחר של באיירן לא השיג מזה 19 שנים. בכך המשיך החלוץ האיטלקי לעשות מה שהוא עושה הכי טוב בשנים האחרונות, לשבור מיתוסים לגבי עצמו ולגבי הסביבה שלו.

טוני שמוליך את טבלת הכיבושים של הבונדסליגה בעונת הבכורה שלו בגרמניה (בצוותא עם מריו גומז) עם 14 שערים, שיחק עד גיל 12 עוד במועדון של כפר הולדתו, סטלה, כפר שמאכלס כ-700 תושבים בלבד. משם למעשה החלה קריירת הכדורגל של אחד הסקוררים הגדולים באיטליה בעשור האחרון. למרות ששיחק במועדון של הכפר שלו התגלה טוני דווקא בגינה של ההורים שלו, אחרי ששכן ראה אותו מלהטט על הדשא מחוץ לביתו והמליץ עליו למועדון המוכר מודנה.

אביו של לוקה, ג'יאנקרלו, עבד קשה כדי לתת ללוקה תחושה של כדורגל גם בבית: "כל הבית היה מלא תמונות של שחקני עבר איטלקים, עמלתי יום ולילה שהדשא בגינה שלנו יהיה מכוסח בשורות וייתן תחושה של מגרש אמיתי, אולי זה גורם ההשראה שדרבן אותו תמיד לתת את המיטב גם בגינה שלנו. מי יודע, אולי זו גם הסיבה ששיכנעה את השכן שלנו להמליץ אותו למודנה".

עם המעבר למודנה השתנו חייו של טוני מקצה לקצה. עליו היה לקום בשעה 7 בכל בוקר, לנסוע 50 קילומטרים לבית הספר בפובלו, לשוב בצהריים ולנסוע לאימון במודנה. אימא טוני חיכתה לבנה כל יום בתחנת האוטובוס, שם החליפה לו את תיק הבית ספר בתיק האימון ובו נעליים מצוחצחות, חולצה, מכנסיים וגרביים נקיים. במודנה נאסף טוני על ידי נציג הקבוצה שדאג להביאו יום יום לאימוני הקבוצה. מאמנו דאז, מאורו מילוטי, מחזיק עד היום בקלטות וידאו עם מבצעים של הנער בן ה-12. במודנה שיחק טוני עד גיל 19, אבל אז החלה התקופה הקשה.

"יש לו עוד הרבה מה להציע"

כשהפך לכדורגלן מקצוען עבר טוני לאמפולי, אבל הוא לא החזיק שם מעמד זמן רב, ואחרי שנה אחת בלבד עזב לפיורנצואלה. בתקופה הזו כבר עמד החלוץ הצעיר בפני פרישה ואביו נזכר: "אמרתי לו שאנחנו נהיה גאים בו גם אם הוא יחפש עבודה בסטלה, זה היתה הבחירה שלו".

לוקה בחר באתגר שבהישארות בכדורגל ומאז החלה ההתקדמות הגדולה בקריירה שלו. ליציבות זה לא הביא, וטוני החליף לא פחות מ-6 קבוצות ב-9 שנים אבל עם הזמן החל החלוץ לבנות את שמו בהדרגה, הלך והשתפר, עד שנחת בפיורנטינה. בגיל 30 עזב טוני את איטליה לטובת הליגה הגרמנית ומועדון הפאר הבווארי באיירן מינכן וגם של המטרות של הילד השאפתן מהכפר הזעיר סטלה לא מסתיימות.

"הוא מתקדם אצלנו ממשחק למשחק, אין לי ספק שמבחינת פוטנציאל לטוני יש עוד הרבה מה להציע", אמר עליו לאחרונה מאמנו הנוכחי, אוטמר היצפלד. המאמן, שיעזוב בקיץ הקרוב לטובת נבחרת שוויץ, הוסיף: "אנחנו עובדים באופן יומי ואינטנסיבי עם לוקה על כח הניתור ועל ההתפוצצות שלו על מנת שמכל חצי מצב יוכל לעשות שער". בינתיים טוני כבש כבר 24 שערים מתוך 28 משחקים בקבוצתו הגרמנית החדשה, מאזן שמדבר בעד עצמו. בנוסף לשערים, בנה האיטלקי גם את מעמדו בזמן הקצר ומנג'ר המועדון, אולי הונס, אמר עליו אחרי השלושער מול האנובר: "גם אם יציעו עליו 100 מיליון יורו לא נמכור אותו".

בכל שבוע מקבל פנומנטוני תוכנית אימונים מיוחדת בשבילו שנרשמת עבורו ישירות על ידי היצפלד ועוזרו מיכאל הנקה. בכל שבוע צריך החלוץ לגשת למאמן הפיוזתרפיה האישי, זבונקו קומס, שיושב בחדר הכושר בקומה הראשונה של מתקן האימונים ולעבוד קשה. רק לפני שבוע עשה אימון אישי שכלל 30 דקות של תרגילי דינמיקה וניתור. ולחשוב שטוני שלפני שהגיע לבאיירן נחשב לאלוף העולם בחוסר חשק לאימוני כושר.

המטרה - 35 שערים

בתחילת דרכו בבוואריה, פרשנים ואוהדים רבים הציבו סימני שאלה סביב יכולתו של טוני לבלוט בבאיירן מינכן. "להביא שחקן שרק לפני זמן קצר זכה בתואר אלוף העולם עם נבחרת איטליה זה סיכון", היו הטענות, "אולי הוא לא יהיה רעב להצלחות, אולי הוא לא יהיה מדורבן, אולי הוא רק רוצה להרוויח טוב".

חצי שנה עברה ואיתם אימוני כושר אינטנסיביים. אחרי 24 שערים, יכולים ראשי באיירן יכולים לסמן וי על עוד רכישה מוצלחת. אחרי משחקים, כשהאוטובוס של השחקנים עושה דרכו בחזרה למתקן האימונים של הקבוצה, טוני קורא את הסטטיסטיקה שנלקחת במיוחד בשבילו מהמשחק האחרון ו"רואה שהעבודה משתלמת וזה מצא חן בעיניו", כפי שאומר היצפלד.

גם העמיתים שלו בבאיירן מאוד מתרשמים מהענק האיטלקי, כך לדוגמא זה רוברטו הברזילאי, שכבר ראה לא מעט בקריירה שלו ואמר:" לוקה מצוי בתקופה אדירה, אם הוא ימשיך ככה הוא יכבוש העונה יותר מ-30 שערים". אולי אלוף העולם מאיטליה אף ישבור את השיא של דיטר מולר, שב-21 במאי 1977 סיים את אותה עונה עם 34 שערים עבור פ.צ קלן. חמישה ימים אחר כך נולד תינוק בכפר קטנטן באיטליה. לתינוק הזה קוראים לוקה טוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully