וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל תלוי בשרף

10.3.2008 / 8:38

מכבי ת"א חסרת היציבות יכולה להגיע לפיינל פור היורוליג, אבל גם להפסיד את האליפות בארץ. הכל תלוי בחושיו המחודדים של המאמן

משמעון מזרחי ועד אחרון האוהדים בשער 11, ממיקי דורסמן ועד צעירי חולוניה שהגיעו אמש להיכל, כולם חיכו לו - לרבע הרביעי. כולם ידעו שמה שקדם לו כלל לא רלוונטי, כי מכבי העונה מסוגלת לייצר בסיום את ההזוי שבתסריטים. הפסיכופתולוגיה מכנה את מה שעובר על מכבי עם בואו של הרבע הרביעי "הפרעת חרדה כללית". מדובר במצב מתמשך של חרדה לא מציאותית, שמתבטא בתחושה של סכנה, מתח מפני אירוע נורא שלא ברור מהו, דריכות ומוכנות לברוח (מההיכל?). הסימנים הפיסיים הם נשימה מהירה, דופק מואץ, מתח והזעה (בעיקר מצד יושבי הספסל הצהוב). מול קבוצה רעבה ומוכשרת כמו חולון, אחרי שני הפסדי בית שכללו התפרקות בסיום ולצלו של גמר הגביע האגדי, החרדה הלא מציאותית בדרך כלל - הנובעת בעיקר ממכביזם, תסמונת בפני עצמה - הפכה מציאותית, והיה ברור מהו אותו משהו נורא - עוד קריסה שתוביל להפסד.

הפעם, למרות הלחץ האדיר ויכולתו המופלאה של פי.ג'יי טאקר, מכבי לא התפרקה. מצד אחד זו נקודת אור שהיא יכולה לקחת איתה למדריד, אך נוכח מצבו של הקו האחורי שלה, זו גם סיבה לדאגה. מול חולון החליט שרף לספסל את קאמינגס החלש, ושם את הכדור בידיים של הלפרין. האחרון לא הצליח להשליט את רצונו על המתרחש, ומכבי, כמו לא מעט פעמים העונה, נראתה כעדר ללא רועה. וויצ'יץ' לא היווה פקטור במשחק, ובהיעדר שני "האנשים החושבים" בקבוצה - הגארד הישראלי והסנטר הקרואטי - שרף נאלץ לוותר על המוח וללכת עם הכח. שוב מצאה עצמה מכבי נסמכת על מצב רוחו של ביינום, זריזותו של גרסייה, ניסיונו של שארפ ולחימתו הגדולה של כספי, המצטיין בשורותיה.

מכבי היא קבוצה פגיעה וחסרת יציבות, שמצד אחד יכולה לנצח במדריד, ולהמשיך משם עד לפיינל-פור, ומאידך להפסיד את האליפות המקומית ביד אליהו. בהיעדר מנהיגות ושחקנים בעלי אינטליגנציית משחק גבוהה, מכבי תישען על מצבה המנטלי של שחקניה ביום נתון. שרף מנהל קבוצה שסובלת ממאניה-דיפרסיה, ובשל כך יצטרך לסמוך על האיש הכי חם שלו - הוא עצמו. הצלחתה של מכבי העונה תלויה בעיקר ביכולת ניהול המשחק של שרף, חושיו המחודדים, הביטחון שיעניק לשחקניו ויכולתו לנהל את המשברים שעוד נכונו למועדון. מכבי של העונה תקום או תיפול על כושרם של שחקניה, אך לא פחות מכך, ואולי יותר, על יכולתו של מאמנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully