וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברט פארב פורש מפוטבול

4.3.2008 / 17:31

האגדה ממיסיסיפי והסמל של גרין ביי עוזב את וויסקונסין לאחר 17 שנות פעילות ב-NFL, ומשאיר מאחוריו מספר שיאים אימתניים

עכשיו זה סופי: ברט פארב פורש. הקוורטרבק בן ה-38, שהפך לאגדה בגרין ביי ובעולם הפוטבול, הודיע למאמן הפאקרס מייק מקארתי כי הוא מסיים את פעילותו לאחר 17 שנות קריירה. פארב הגיע עם הפאקרס לגמר ה-NFC בעונה האחרונה, מרחק של משחק אחד מהסופרבול, בטרם נוצחו הפאקרס על ידי ניו יורק ג'איינטס. פארב אמר לאחר המשחק כי אינו יודע אם יחזור לשחק בעונה הבאה, ואת ההכרעה נתן כבר עכשיו. הפאקרס יישענו על כתפיו של ארון רוג'רס, בחירת הדראפט שלהם מלפני שנתיים, שייכנס לנעליים גדולות, אולי בלתי אפשריות.

פארב החל את הקריירה באטלנטה ב-1991, שיחק בשורות הפאלקונס שני משחקים והמאמן דאז, ג'רי גלנוויל, לא הביע בו אמון, מה שגרם לשליחתו לגרין ביי. הצעד הזה של הפאקרס התברר כמכריע עבור המועדון, וככזה שהחזיר אותה לקדמת הבמה, לאחר הכישלונות הרצופים בשנות ה-70 וה-80. פארב החליף ב-20 בספטמבר 1992 את הקוורטרבק הפותח של הפאקרס, דון מאג'קובסקי, ולא הביט עוד לאחור, כשהוא לא מחמיץ אפילו פתיחה אחת. גם פציעות שנדמה היה שיגרמו לו לנוח, לא מנעו ממנו לעלות לשדה בכל שבוע ולקבוע שיא NFL של 253 פתיחות רצופות בליגה (275 כולל משחקי פלייאוף). הוא מחזיק גם בשיא המסירות לטאצ'דאונים (442), שיא היארדים במסירה (61,655), הכי הרבה השלמות מסירה בקריירה (5,377), וגם הכי הרבה איבודים אוויריים (288).

פארב היה הסמל של גרין ביי, ונכלל תמיד בדיון על הקוורטרבקים הגדולים בהיסטוריה, בעיקר לאחר שהחזיר את הפאקרס למפת הזכיות בסופרבול ב-1996. "האקדוחן" היה איום מהותי וגדול על כל חוליית הגנה, ורק בגמר ה-NFC מול הג'איינטס השנה, במה שהתברר כמשחקו האחרון, מסר לטאצ'דאון של 90 יארד. בשנים האחרונות ריחף צל הפרישה מעל פארב והפאקרס בכל עונה מחדש, אולם הוא החליט לבסוף להישאר.

אם מוס בחוץ, אני בחוץ

על פי הדיווחים חיכה פארב, שלוש פעמים MVP של הליגה, לראות האם הפאקרס יצליחו להחתים את רנדי מוס. כשמוס חתם בניו אינגלנד, הודיע הקוורטרבק על החלטתו. פארב דחף את הפאקרס להחתים את מוס עוד בעונה שעברה כשחקן חופשי, ושב ועשה זאת בחודש האחרון. הוא גם אמר שאם יוחתם מוס, יתחייב להישאר יותר מעונה אחת. "אין קשר למי שהפאקרס החתימו", הודיע פארב. "אני יכול עדיין לשחק, אבל עייף מנטאלית. אני לא תמיד מסכים עם ההנהלה, אבל להחלטה שלי אין שום קשר לאף אחת מההחלטות שנלקחות למעלה".

מקארתי אמר כי מעולם לא דיבר עם פארב על מוס. "השם 'רנדי מוס' לא עלה באף אחת מהשיחות. כן, ברט ואני דיברנו על המשך דרכו והאם יפרוש, אבל מעולם לא הגענו לשלב בשיחה שבו נדבר על התופס". הוא ידע למי להפנות את האצבע המאשימה: "מטריד אותי שהסוכן שלו גרם לזה להיראות כסלע מחלוקת".

  • עוד באותו נושא:
  • ברט פארב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully