וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתר של מילאן הוסר

ארסנל פיצחה את הבונקר האיטלקי וגברה 0:2 על אלופת אירופה היוצאת. גם יונייטד, פנרבחצ'ה וברצלונה ברבע גמר הצ'מפיונס

יש קלישאה ידועה שאומרת ש"אין מגיע בכדורגל". אז זהו, שהיום נעשה איזשהו צדק. ארסנל שיחקה בשבועיים האחרונים 180 דקות מול מילאן והייתה טובה מיריבתה לפחות ב-160 מהן. במשחק הראשון היא החמיצה, הערב (שלישי) היא הגיעה ללא רגשי נחיתות לסן סירו, גילתה עליונות ברוב דקות המשחק והשיגה 0:2 משער אדיר של המנהיג החדש שלה, ססק פברגאס ואחד נוסף של אדבאיור בתוספת הזמן. ארסנל קיבלה את מה שהגיע לה מהשריקה הראשונה במשחק הראשון בלונדון - עלייה מול מילאן אפורה וכמעט חסרת דמיון, שחייבת רענון דחוף ברוב השורות שלה.

שני משחקים אחרים שנראו כבאנקרים עוד לפני שריקת הפתיחה שלהם, לא סיפקו הפתעות. ברצלונה הגיעה לקמפ נואו עם יתרון 2:3 מהמשחק הראשון שלה מול סלטיק ולא התקשתה להשלים ניצחון כפול, הפעם עם 0:1. למרות זאת, הקטאלונים איבדו את לאו מסי שנפצע במהלך המחצית הראשונה ונטש את המגרש כשהוא ממרר בבכי, כך שאפשר להגיד שברצלונה בכל זאת רשמה איזשהו הפסד.

גם אולד טראפורד לא סיפק הפתעות ובו עברה מנצ'סטר יונייטד את ליון. מאמנה של אלופת צרפת, אלן פרין, אמר כבר אחרי ה-1:1 במשחק הראשון שקבוצתו כנראה בדרך החוצה ומסתבר שהוא צדק אחרי שהערב ניצחו אותו אלכס פרגוסון וחניכיו 0:1.

את הדרמה הגדולה של הערב סיפקו פנרבחצ'ה וסביליה. שתי הקבוצות שוב סיפקו משחק גדול, ששוב הסתיים ב-2:3, אבל הפעם לסביליה. אחרי שהטורקים ניצחו בתוצאה הזו במשחק הראשון התייצבו השתיים להארכה, שהסתיימה גם היא לא הכרעה. בשנה שעברה זכתה סביליה בפעם השנייה ברציפות בגביע אופ"א אחרי ניצחון בפנדלים על אספניול, אבל הפעם המזל פחות עמד לזכותה, פנר ניצחה 2:3 בפנדלים והשלימה עלייה ענקית מבחינתה.

מילאן - ארסנל 2:0

כצפוי ובהתאם לתכנית המילאנזית, המשחק נפתח בכיוון שונה לחלוטין מזה הראשון. אם באצטדיון האמירויות מילאן הרשתה לארסנל לשלוט בכדור והתרכזה בלהימנע מלספוג, הרי שכאן היא ניסתה להחזיק הרבה יותר בכדור ותקפה בעזרת הרבה יותר כלים. אלא שאחרי כמה דקות ארסנל הוכיחה מי היא הקבוצה הטובה יותר והראתה למילאן שגם אם הפעם היא רוצה, היא פשוט לא יכולה מול יריבה כל כך איכותית.

עד הדקה ה-19 שתי הקבוצות בעיקר בחנו אחת את השנייה, אבל אז קיבל פאטו כדור במצב מצוין לבדו מול אלמוניה, אלא שהברזילאי הצעיר התחכם, ניסה להקפיץ ומצא רק את הידיים של הספרדי. כאן אולי נדמה היה שמילאן תקבל דחיפה ותשתלט על המשחק, אבל דווקא ארסנל התעוררה והמשחק עבר לחצי של מילאן, כשבדקה ה-35 הגיעה הזדמנות נהדרת לאורחים, אחרי שאדבאיור הוציא כדור לפברגאס וזה הפציץ את המשקוף של קאלאץ' מ-16 מטרים.

המחצית השנייה נפתחה בלחץ רצוף של התותחנים וכבר אחרי 5 דקות הספיקו פיליפ סנדרוס ואחר כך גם עמנואל אבואה, לרשום החמצות גדולות. הדקות המשיכו להיות ארוכות ומותחות, אבל בדקה ה-83 הגיע הצדק. ססק פברגאס המצוין, שבמחצית הראשונה הרעיד את המשקוף המילאנזי, קיבל כדור בחלק המגרש האיטלקי, התקדם מעט ובעט כדור חזק שננעץ בפינה הימנית התחתונה של קאלאץ'. 0:1 קטן-גדול של ארסנל. בתוך תוספת הזמן כבר הכפיל אדבאיור את התוצאה והגדיל את החגיגה. יש מגיע בכדורגל.

מנצ'סטר יונייטד - ליון 0:1

דווקא בעונה בינונית מאוד יחסית, הצליחה ליון לסיים בתיקו 1:1 מול האנגלים במשחק הראשון ואפילו כמעט לנצח. למרות שיונייטד היא אחת מהקבוצות הטובות בעולם, אם לא הטובה ביותר, הערב היא סירבה לקחת צ'אנסים. למרות שעלתה למגרש כשהיא ביתרון בזכות שער החוץ שכבשה שצרפת, המשחק הלך בכיוון השער של גרגורי קופה.

ליון ניסתה לעקוץ פה ושם, אבל המקומיים עלו ליתרון שהגיע להם על פי הלך העניינים במגרש, בדקה ה-41, אחרי שמי אם לא כריסטיאנו רונאלדו כבש מקרוב ברגל שמאל אחרי שניסיון של אנדרסון נבלם בהגנה הצרפתית.

יונייטד המשיכה להיות טובה יותר גם במחצית השנייה, אבל דווקא קאדר קייטה, שנכנס כמחליף בדקה ה-68 במדי ליון, היה קרוב מאוד עם בעיטה שטוחה לקורה של ואן דר סאר מצד ימין של הרחבה. עד הסיום לא הצליחה ליון להשיג את השוויון והשדים האדומים הסתפקו ב-0:1, ששווה עלייה בדיוק כמו כל ניצחון אחר.

ברצלונה - סלטיק 0:1

ברצלונה השיגה ניצחון בסלטיק פארק וגם ביטחה את עצמה עם שלושה שערים, אבל הקבוצה של פרנק רייקארד לא התכוונה לנוח היום מול הסקוטים הכל כך חלשים בחוץ ועלתה ליתרון כבר בדקה ה-4. מהלך קבוצתי יפהפה התחיל בצ'אבי, המשיך במסירת עקב של רונאלדיניו לסילביניו, האחרון העביר כדור רוחב וצ'אבי היה במקום כדי לדחוק פנימה את הראשון.

גם המשך המשחק היה בלעדי של הבלאוגרנה. סלטיק התקשתה לחבר יותר מכמה מסירות בודדות וברצלונה, בדיוק כמו במשחק הראשון, החזיקה בכדור קרוב מעל ל-60 אחוזים מהזמן. למרות זאת, לא הכל היה ורוד עבור בארסה ובדקה ה-37 נפצע לאו מסי תוך כדי מהלך המשחק ונאלץ לצאת.

בארסה התאוששה מהר מהפציעה של כוכבה הארגנטינאי ולא הורידה רגל מהגז. ארתור בורוץ הוא אחד מהשוערים הטובים באירופה ולצערו הוא נאלץ להוכיח את זה בכל משחק חוץ של סלטיק באירופה. גם הערב עצר הפולני ניסיונות נוספים של דקו, אטו וחבריהם להגדיל את התוצאה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

סביליה - פנרבחצ'ה 2:3 (הארכה, פנר ניצחה בפנדלים 2:3)

סביליה היא קבוצת גביעים מצוינת והיא הוכיחה את זה עם שתי זכיות בגביע אופ"א ואחת נוספת בגביע המקומי בשנים האחרונות. כך קרה שהאנדלוסים לא נבהלו מפיגור 3:2 שהם גררו מהמשחק הראשון ואת הביטחון העצום שלהם לעבור שלב הוכיח דני אלבס כבר אחרי 5 דקות. המגן הברזילאי הימר על בעיטה מרחוק, שהתבררה כהימור מוצלח אחרי שוולקן דמירל לא הצליח לבלום והדף לשערו הוא. 4 דקות נוספות עברו וזה כבר 0:2. סיידו קייטה, שכל בר דעת מכיר היטב את יכולת הבעיטה הנפלאה שלו תוך כדי תנועה ברגל שמאל, התנהל בחופשיות במרחק של כ-25 מטרים מהשער של דמירל, התקדם מעט ושיחרר פצצה לחיבור הטורקי.

נגמר? לא אם זה תלוי בטורקים, שלא נשברו, התחילו לדחוף בכיוון השער של פאלופ והשיגו שער שהחזיר אותם למשחק בדקה ה-21. דייויד הברזילאי בעט מקצה הרחבה, הכדור עבר בתוך ערבוביית השחקנים ברחבה ונחת ברשת. משחק חדש? לא אם זה תלוי בסביליה, שלא התרשמה מהצימוק הטורקי ועלתה ל-1:3 6 דקות לפני סיום המחצית משער של פרדי קאנוטה. עוד לפני השריקה הספיקה פנרבחצ'ה להחמיץ כמה הזדמנויות פז להוריד ל-3:2 ומחצית ראשונה פנטסטית הסתיימה עם 4 שערים.

במחצית השנייה הקצב מעט נעצר, אבל פנר ידעה ששער נוסף יגרור את המשחק להארכה וזו הייתה התכנית שלה. בדקה ה-79 זה הגיע. דייויד הגיע ראשון לכדור חופשי בעט אותו מקרוב לקורה, השתלט ראשון על הכדור החוזר וכבש משני מטרים, 2:3 שבמצב הזה שווה הארכה. בתוספת של 30 הדקות לא נכבשו שערים נוספים והמשחק הלך לפנדלים.

לצערם של המקומיים, וולקן שספג שער ראשון באשמתו, התעלה בבעיטות ההכרעה. השוער הטורקי לקח את הבעיטות של ז'וליאן אסקודה, אנצו מארסקה ודני אלבס, בצד הטורקי רק אדו החמיץ ופנר ניצחה 2:3 בפנדלים ועלתה לרבע גמר ליגת האלופות לראשונה בתולדותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully