וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל המשחק בטדי עקב הפסקת חשמל

11.2.2008 / 10:00

בדקה השביעית השתררה עלטה באצטדיון טדי, במצב של 0:0 בין בית”ר למכבי חיפה, עקב הפסקת חשמל. יפת ביטל את ההתמודדות. בחיפה בודקים את ההשלכות, אם יגלו שהם זכאים, יערערו כדי לקבל ניצחון טכני. בבית"ר התנצלו כלפי האוהדים וקראו להם לשמור על ספחי הכרטיסים למשחק החוז

אסף שקד

צילום ועריכה: דרור פיקלני
כתב וידאו: אסף שקד

הכול היה מוכן ביום ראשון בערב למשחק הצמרת בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה באצטדיון טדי. 16 אלף אוהדים צהובים-שחורים ונציגות מכובדת של קהל ירוק העניקו אווירה נהדרת. האלופה והמוליכה רצתה להגדיל את הפער מהשנייה בטבלה, מכבי נתניה, לאחר התיקו 0:0 שלה נגד קרית שמונה. חיפה מצידה, ביקשה לצמצם את הפער מבית"ר לשבע נקודות.

המשחק נפתח בקצב טוב, אלא שאחרי פחות משבע דקות במצב של 0:0, חשיכה השתררה באצטדיון טדי. החשמל נפל. השופט אלון יפת הוריד את השחקנים מהמגרש. אלפי האוהדים הדליקו את מכשירי הפלאפון שלהם ויצרו אור מלאכותי ותמונה יפה, שחיפתה קמעה על המחדל. הסיבה לנפילת החשמל הייתה עקב שריפה של שנאי בחדר החשמל. כוחות כיבוי נקראו להצילו, אבל הוא כבר נשרף. לרגע הצליחו בטדי להדליק את האור על ידי הגנרטור החלופי, אבל לאחר מספר שניות שוב נפלה עלטה.

השופט אלון יפת חיכה וחיכה. בתחילה אמר שימתין כרבע שעה לחזרת החשמל ולא, יבטל את המשחק. הוא חיכה כ-25 דקות ואז קרא לביטולו. אלפי האוהדים הלכו הביתה, אבל נאמר להם על ידי הנהלת הקבוצה לשמור את הכרטיסים.

דובר ההתאחדות גיל לבנוני אמר: "נערוך בירור. התקנון מדבר על כך שצריך שיהיה באצטדיון גנרטור תקין ופועל למקרה שהחשמל נופל. בעיקרון, קבוצה יכולה להיענש בהפסד טכני, אבל נערוך בירור קודם. התאחדות תחכה לקבלת כל המסמכים ורק אז תחליט כיצד לפעול".

במכבי חיפה בודקים מבחינה משפטית מה ההשלכות של כיבוי האורות. אחת מהן: האם מגיע לירוקים ניצחון טכני. במידה ויגלו שהם זכאים, תערער הקבוצה על כך להתאחדות. "אנחנו בודקים את הסוגייה על כל היבטיה המשפטיים. חבל לנו בשביל הקהל שהפסיד משחק כדורגל", כך אמרו אמש בחיפה.

במכבי חיפה מחכים להחלטת ועדת הליגה והגביע של ההתאחדות לכדורגל, שאמורה להתכנס במהלך השבוע ולקבוע האם להורות על משחק חוזר עם בית"ר ירושלים, או על הפסד טכני. בחיפה שוקלים כעת האם לערער על החלטת חברי הוועדה, שצפויים להכריז על קיום משחק חוזר בין הקבוצות במועד חדש שתקבע ההתאחדות. "לא סביר שתתקבל החלטה שמורה על הפסד טכני. נראה שההתאחדות תפסוק על משחק חוזר ואז נחליט אם לערער", אמר גורם בחיפה והוסיף: "ההחלטה אם לערער או לא, תלויה בתוצאות שיוסקו מבדיקת האירועים בטדי". אם בית"ר תמצא אחראית להפסקת החשמל, ויוחלט על משחק חוזר, חיפה תשקול לערער על ההחלטה ולדרוש ניצחון טכני.

עוד לפני שביטל יפת את המשחק, אמר מאמן מכבי חיפה רוני לוי: "זה לא היה בתוכניות. הייתה אווירה נהדרת, קהל גדול, אז זה מאוד מאכזב. נכנסו לעניינים ועצרו אותנו".

ארזי: "אם מישהו יבוא בטענות, כדאי שיידע שזה לא יצליח לו" (הארץ)

כתבי "הארץ" מתן קרקוב, משה הרוש, משה בוקר ודוד מרואני, מדווחים כי דובר עיריית ירושלים, גידי שמרלינג, אמר בעקבות המקרה: "אנחנו לוקחים על עצמנו לבדוק את התקלה. האחריות על איצטדיון טדי היא של זכיין מטעם העירייה. אנו רואים את האירוע בחומרה ונקים ועדת בדיקה חיצונית בראשות מהנדס בכיר. צריך לבדוק אם האחריות היא עלינו או על חברת החשמל".

על פי תקנון ההתאחדות, "משחק חוזר הוא כל משחק ששופט החליט לא לקיימו במועדו בגלל מזג אוויר גרוע או כל סיבה אחרת, שלא היתה תלויה באף אחת מהקבוצות". כבר אמש אנשי המחלקה המשפטית של ההתאחדות בחנו את המקרה, ולמעשה שאלו את עצמם האם בית"ר היתה יכולה למנוע את המקרה. על פי התקנון, בכל איצטדיון חייב להימצא גנרטור שמסוגל לספק תאורה רגילה. אם יתברר שהגנרטור מראש לא היה מסוגל לספק חשמל לזרקורים, עלולה בית"ר לעמוד לדין משמעתי ואף לספוג הפסד טכני. "על הקבוצה המארחת מוטלת האחריות לוודא שהגנרטור עומד בקריטריונים, כלומר שהוא מסוגל לספק תאורה לקיום משחק", אמרו בהתאחדות.

ועדת הליגה והגביע - המורכבת ממנכ"ל ההתאחדות אורי שילה, ויו"ר אגף הליגות המקצועניות ניר ינקלביץ' - תקבל לידיה את דו"ח השיפוט של יפת, וכן את דו"חות המשטרה, כיבוי האש ועיריית ירושלים, שאחראית על האיצטדיון, ותחליט כיצד לנהוג. "נבדוק מה בדיוק קרה ומדוע הגנרטור לא סיפק את האפשרות לשחק", אמר שילה, "ונחליט אם יהיה משחק חוזר, או שהנושא יועבר לבית הדין המשמעתי. לא נקבל החלטה על רגל אחת". אגב, בעבר הוחלט על הפסד טכני למכבי הרצליה מול צפרירים חולון, מכיוון שלא היה גנרטור באיצטדיון.

בבית"ר נחרדו לשמוע כי ישנה אפשרות שיקבלו הפסד טכני. "אני רוצה ניצחון טכני, כי היינו טובים יותר", הגיב בציניות היו"ר אלי ארזי. "שמכבי חיפה יגידו מה שהם רוצים, אני לא קשור לחשמל ולא מבין בזה. יש לנו חוזה שכירות עם הנהלת האיצטדיון ועיריית ירושלים. אם מישהו יבוא אלינו בטענות, כדאי שיידע שזה לא יצליח לו".

המאמן יצחק שום אמר: "אני בהלם מהמחשבה שנוכל לספוג הפסד טכני. מה שקרה הוא ביזיון, אבל זה עדיין יכול לקרות. כבר ראיתי מקרים כאלה בחו"ל וגם בישראל. חבל לי מאוד על מה שקרה, בעיקר עבור הקהל, וגם שמחתי ששיחקנו שבע דקות מצוינות. אני מקווה ומאמין שהמשחק ייערך שנית בעוד כמה ימים, כששחקני חיפה ימשיכו עם שני הכרטיסים הצהובים שקיבלו. אחרי חצי שעה של הפסקה, זה כבר לא ספורטיווי להמשיך. אני מצטער גם שהמשחק בוטל אחרי שהבאנו את השחקנים לרמת מתח גבוהה. נצטרך להתחיל מחדש".

הג'נרל-מנג'ר, גיורא שפיגל, הוסיף: "אין לנו אחריות על מה שקרה, אין ספק שמדובר בכוח עליון. נקווה שיחליטו על משחק חוזר ולא על הפסד טכני, אבל נכבד כל החלטה".

הדובר עודד זרגרי הודיע: "על פי הסכמים עם העירייה, היא מחוייבת לספק תאורה וגם תאורת גיבוי. צריך לבוא בטענות אליה, להתאחדות אין אפשרות לבוא אלינו בטענות".

מנכ"ל עיריית ירושלים, יאיר מעיין, הגיב: "מה שגרם לכך היא שריפה. מדובר באיצטדיון הטוב ביותר בארץ לצרכי חשמל, כי חברת החשמל צמודה לכאן ויש שלושה גיבויים. אני לא מוציא מכלל אפשרות שהיתה כאן חבלה".

שחקנים רבים בבית"ר כינו את האירוע "ביזיון". מיכאל זנדברג אמר: "הייתי עם ההזדמנות היחידה במשחק, אבל מה כבר הספקנו? חבל, כי התכוננו טוב למשחק והיתה אווירה טובה".

בהמשך היום פרסמה הנהלת בית"ר ירושלים באתרה הרשמי הודעת התנצלות, בה נמסר: "מועדון הכדורגל בית"ר מתנצל בפני האוהדים שהגיעו למשחק אתמול בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה על התקלה שנגרמה עקב בעיות באספקת החשמל, שאינן בשליטתנו ואינן באחריותנו".

הנהלת בית"ר הוסיפה כי בישיבת הנהלת הקבוצה יחד עם בעלי משרד הכרטיסים "בימות", בה התקבלו מספר החלטות: "לבעלי המנויים תהיה האפשרות להיכנס לאצטדיון במשחק החוזר, שמועד קיומו עדיין לא ידוע. בעלי המנויים יוכלו להגיע אל השערים המתאימים ביום המשחק ובמידה ויציגו את המנוי, יוכלו להיכנס להיכנס לאצטדיון. כל מי אשר מחזיק את ספח הכרטיס ממשחק אתמול, יהיה רשאי להגיע למשרד הכרטיסים, שם יקבל, בעבור הספח, כרטיס הזמנה למשחק החוזר".

"הנהלת הקבוצה מודעת לגודל ההשקעה של אוהדינו", הוסיפו בהודעה, "שהשקיעו מזמנם ומכספם כדי להביא לכך שבמשחק אתמול הייתה תצוגת עידוד מרהיבה. אנו נסייע לארגוני האוהדים, שהשקיעו מזמנם ומכספם, כדי שגם במשחק החוזר תהיה תצוגת עידוד מרהיבה לא פחות".
עדכון ראשון: 21:28, 10/02/08
עדכון אחרון: 15:30, 11/02/08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully