וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופ 16: מכבי ת"א הוגרלה עם ריאל מדריד, אולימפיאקוס וז'לגיריס

4.2.2008 / 14:30

הגרלת השלב הבא ביורוליג זימנה לצהובים מקום בבית ו' עם מארחת הפיינל פור והיריבה הוותיקה מפיראוס. הקבוצה מקובנה תחזור גם לבקר

תקציר הגרלת שלב הטופ-16 באדיבות ערוץ 5+ לייב

שלב הבתים הראשון היה סוער עבור מכבי תל אביב, ובסיומו הצליחה להגיע לקבוצת האיכות השנייה בלבד, בהגרלת הטופ-16 של היורוליג, שהתקיימה היום (שני) במדריד, שתארח את הפיינל פור בתום העונה. אלילת המזל זימנה לצביקה שרף ושחקניו מקום בבית ו' יחד עם ריאל מדריד, אולימפיאקוס פיראוס וז'לגיריס קובנה.

מכבי תל אביב יוצגה בהגרלה על ידי יו"ר המועדון שמעון מזרחי, המנכ"ל אלי דריקס, וקצין העיתונות ניצן פררו. השלושה, כמו גם הצוות המקצועי של הקבוצה, מודעים לעובדה שעל האלופה הישראלית להסתער על המקום הראשון בבית, ולא להסתפק בשני, וזאת כדי להימנע בשלב הבא מצסק"א מוסקבה החזקה, שצפויה לסיים בראש בית ז' המקביל. משחק הפתיחה של מכבי תל אביב בטופ 16 יהיה בחוץ, נגד אולימפיאקוס פיראוס. הגרלת היורוליג לא איפשרה לשתי קבוצות מאותה מדינה או שתי קבוצות שכבר נפגשו בשלב הראשון להיפגש בטופ 16, לפחות כל עוד הדבר אפשרי.

עוזר מאמן מכבי תל אביב, גיא גודס, הגיב לתוצאותיה בערוץ 5+ לייב: "עד השלב הסופי היה טוב מאוד. אם היינו מחליפים את רומא באולימפיאקוס היה יכול להיות מושלם. אי אפשר לקבל הכל. יהיה מעניין, רמה טובה. אם אתה מסתכל על כל 16 הקבוצות, אז אין קבוצה חלשה, לא רומא, לא אולקר, יש מעט מאוד קבוצות חלשות בשלב הזה". שמעון מזרחי: "כל הקבוצות שהעפילו הן קבוצות מצוינות. יש לנו בית לא קל, אבל נקווה שנתפוס את אחד משני המקומות הראשונים כדי להגיע למשחקי ההצלבה".

תוצאות ההגרלה:

בית ד' - פנאתינייקוס (יוון), סיינה (איטליה), אפס פילזן (טורקיה), פרטיזן בלגרד (סרביה).

בית ה' - ריטאס וילנה (ליטא), טאו ויטוריה (ספרד), פנרבחצ'ה-אולקר (טורקיה), אריס סלוניקי (יוון).

בית ו' - ריאל מדריד (ספרד), מכבי תל אביב (ישראל), ז'לגיריס קובנה (ליטא), אולימפיאקוס פיראוס (יוון).

בית ז' - צסק"א מוסקבה (רוסיה), מלאגה (ספרד), ברצלונה (ספרד), רומא (איטליה).

בקבוצת האיכות הראשונה של ההגרלה אפשר היה למצוא את אלופת אירופה פנאתינייקוס, סגניתה צסק"א מוסקבה, ריטאס וילנה הליטאית, ומארחת הפיינל פור ריאל מדריד. בקבוצת האיכות השנייה, אליה שוייכה מכבי, נמצאו אלופת איטליה סיינה, טאו ויטוריה של נבן ספאחיה ומלאגה.

בקבוצת האיכות השלישית מוקמו ז'לגיריס קובנה, ברצלונה, פנרבחצ'ה-אולקר ואפס פילזן. בקבוצת האיכות הרביעית דורגו אולימפיאקוס, פרטיזן בלגרד, רומא ואריס סלוניקי.

בטקס הוקראו שמותיהם של השחקנים הגדולים בתולדות הכדורסל האירופי וביניהם אפשר היה למצוא את כוכבי העבר של מכבי תל אביב מיקי ברקוביץ', אנתוני פארקר ושארונאס יאסיקביצ'יוס. פיני גרשון, שפוטר בסוף השבוע מאולימפיאקוס, נבחר לאחד מעשרת המאמנים הגדולים ביבשת. מיקי ברקוביץ' הגיב על בחירתו בראיון לערוץ 5+ לייב: "אני שמח להיות חלק מההיסטוריה של הכדורסל האירופי. תרמנו לכדורסל הישראלי, הבאנו כבוד באירופה, וזה כבוד גדול. אני מאושר ושמח".

שרף: "זו המציאות, ועלינו להתמודד איתה"

מאמן מכבי תל אביב, צביקה שרף: "זה בית קשה, וגם לוח המשחקים נראה קשה, אבל אין תירוצים. זו המציאות ועלינו להתמודד איתה. אנו פותחים בחוץ נגד אולימפיאקוס בדיוק כשהחליפה מאמן, ונצטרך לראות את האפקט של זה על הקבוצה שלהם. נעשה הכל כדי להעפיל לשלב הבא".

המנהל הספורטיבי של ריאל מדריד, אלברטו הררוס: "בית קשה, אבל המטרה שלנו כמובן היא לסיים ראשונים, כדי לזכות ביתרון הביתיות בהצלבה. יש לנו יריבות קשות, אבל ניתן את הכל כדי להגיע לפיינל פור. אין לאף קבוצה יותר מוטיבציה מאיתנו, משום שהפיינל פור נערך בביתנו".

מאמן ריאל מדריד, חואן פלאזה: "זה לא משנה נגד מי משחקים בשלב הזה, כי כל הקבוצות חזקות. אני לא מודאג מול מי אשחק, אלא עם מי, וזאת משום הפציעות מהן אנו סובלים".

לוח משחקי מכבי ת"א בטופ-16:

14/02/08 אולימפיאקוס - מכבי תל אביב

21/02/08 ז'לגיריס קובנה - מכבי תל אביב

28/02/08 מכבי תל אביב - ריאל מדריד

06/03/08 - מכבי תל אביב - אולימפיאקוס

13/03/08 ריאל מדריד - מכבי תל אביב

20/03/08 מכבי תל אביב - ז'לגיריס קובנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully