וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו אלופים

26.1.2008 / 9:17

יוני ארליך ואנדי רם זכו באליפות אוסטרליה הפתוחה אחרי ניצחון 5:7, 6:7 על קלמון ולודרה בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה

אחרי 7 שנים של קריירה מוצלחת בטורנירי הזוגות בסבב המקצועני, יוני ארליך ואנדי רם הוכיחו סוף סוף בצורה הטובה ביותר שהם נמנים בין הזוגות הטובים בעולם, כשזכו הבוקר (שבת) באליפות אוסטרליה הפתוחה בטניס.

הצמד הישראלי גבר במשחק הגמר על ארנו קלמון ומיכאל לודרה הצרפתים 5:7, 6:7 ורשם ללא ספק את ההישג הגדול ביותר של הטניס הישראלי עד היום בטורנירי גראנד סלאם. ההישג הזה מצטרף לשני רבעי הגמר של שחר פאר ועמוס מנסדורף בטורנירי היחידים. מה יותר מרשים? תחליטו אתם.

ארליך ורם, שדורגו 8 בטורניר ומעולם לא עברו חצי גמר גראנד סלאם עד לנסיעה הנוכחית לאוסטרליה, זכו בפרס כספי של 400 אלף דולר והבטיחו את מקומם בטורניר גמר גביע המאסטרס בסוף העונה בשנחאי. ביום ראשון הם כבר יעלו על מטוס לכיוון הארץ ויחלו בהכנות לקראת מפגש גביע הדייויס מול שבדיה בעוד שבועיים ברמת השרון.

מהלך המשחק

רם וארליך היקשו על הצמד הצרפתי כבר במשחקון הראשון, אותו הגיש מיכאל לודרה, וכששני הצמדים הישוו פעמיים כל אחד, הם הצליחו להשיג שבירה חשובה מאוד מול מגיש עוצמתי בדרך ל-0:1. יוני ארליך הגיש במשחקון הבא וסיים אותו עם אייס בדרך ל-0:2. ארליך המשיך לעשות עבודה מצויינת גם במשחק הרשת, והוביל את הצמד הישראלי ל-1:3.

במשחקון השישי הצמד הצרפתי זיהה כמה נקודות תורפה וכבר הגיע לשלוש אפשרויות שבירה, אלא שההגשות של ארליך התחילו להיכנס בזמן והצמד הישראלי השיג חמש נקודות רצופות בדרך ל-2:4. במערכה השביעית רם וארליך השיגו כבר שתי אפשרויות שבירה, אלא שהמשחק הופסק לרבע שעה בגלל גשם והמתנה לסגירת הגג באיצטדיון. ההפסקה תרמה לצרפתים שצימקו ל-4:3. ארליך ורם לא איבדו את המומנטום ועלו ל-3:5 במשחקון הבא. לודרה שמר על ההגשה שלו, מהצד השני ארליך ורם כבר הובילו 0:30 במשחקון העשירי, אבל איבדו ריכוז ואיפשרו לצרפתים לשבור אותם בדרך ל-5:5. הישראלים הגיבו בשבירה והמשיכו בתצוגת טניס מדהימה במשחקון ב-12 בדרך לניצחון 5:7 במערכה הראשונה.

לודרה, קלמון, ארליך ורם - כולם שמרו על משחקוני ההגשה שלהם בדרך ל-2:2 בפתיחת המערכה השניה. הצמד הישראלי כמעט ונשבר במשחקון השישי, אבל רם עשה עבודה טובה ליד הרשת בדרך לשיוויון 3:3. קלמון העלה את הצרפתים ל-0:40 במשחקון השביעי, אנדיוני הגיבו בארבע נקודות רצופות, אבל הייתה חסרה להם עוד אחת כדי לשבור בפעם הראשונה במערכה. במשחקון הבא ארליך ורם נהנו בעיקר מטעויות בלתי מחויבות של היריבים והישוו ל-4:4.

רם וארליך התקרבו יותר לשבירה המיוחלת במשחקון ה-11, כאשר בחלקים ממנה הצמד הצרפתי גילה חוסר עירנות, אבל זה לא הספיק וקלמון את לודרה עלו ל-5:6. הישראלים התבצרו נהדר סמוך לרשת במשחקון הבא והובילו את המערכה לשובר שיוויון.

הצרפתים פתחו את שובר השיוויון במיני ברייק ועלו ל-1:3 אחרי טעות נוראית של ארליך, שפיספס הנחתה פשוטה. בהמשך הוא פיצה על כך עם שתי נקודות חשובות מהרשת בדרך למיני ברייק ישראלי ויתרון 3:5. ארליך המשיך עם חבטת לוב מדהימה מהקו האחורי בדרך ל-4:6 ושתי נקודות אליפות. הוא ניצל כבר את הראשונה עם הגשה מוצלחת בדרך ל-4:7 בשובר השיוויון וניצחון במשחק כולו.

"חיכיתי לרגע הזה עשר שנים"

יוני ארליך אמר בטקס הענקת הגביע: "אני מחכה לרגע הזה כבר עשר שנים. אני רוצה להודות לכולם ובמיוחד לקהל על הרגע הזה. היה קשה מאוד לשחק מול אחד הצמדים הטובים בעולם. אני רוצה להודות לאנדי שנתן את אחד המשחקים הטובים שלו ועזר לי כשרעדתי. כמו כן, אני מודה למאמן שלנו נועם בר. ושוב תודה לקהל המדהים, אין מקום טוב יותר להתחיל בו את העונה מאשר באוסטרליה".

נציג המפסידים ארנו קלמון: "אם כבר להפסיד, אז אני מעדיף להפסיד לחברים טובים כמוכם. שיחקתם היום פשוט נהדר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully