וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האצטדיון שנבנה בדם

שי אילן

20.1.2008 / 14:40

פועלים בסין מדווחים על כעשרה מחבריהם שנהרגו בבניית האצטדיון האולימפי "קן הציפור". הממשלה מכחישה ומעלימה עדויות

מי שישבו בקיץ על הכיסאות הנוחים באצטדיון "קן הציפור" באולימפיאדה בבייג'ין אולי ייהנו פחות אם הם ידעו כמה אנשים נהרגו כדי להתקין אותם. ה"סנדיי טיימס" מדווח היום שלפחות עשרה בני אדם נהרגו תוך כדי העבודות.

העיתון גבה עדויות מעשרות בני אדם בחודשים האחרונים, שהתראיינו בעילום שם. השלטונות בסין מטייחים, על פי הדיווח, את העובדה שפועלים נהרגו על פיגומי האיצטדיון.

את המבנה העצום בונים פועלים עניים מהפרובינציות המרוחקות מבייג'ין, מחוסרי הכשרה ומיומנות בעבודה מורכבת ממין זה. הממשלה דרשה מעדים למקרים כאלה לשמור עליהם בסוד, והיא העלימה את גופותיהם של ההרוגים ומכחישה את קיומם של המקרים. באחת העדויות סיפר פועל איך ראה את חברו נהרג אחרי שהחליק מהפיגום בגובה של כ-30 מטר.

"הייתה לו אישה יפה וילד קטן, הוא היה בן 33, החיים שלו רק התחילו", אמר הפועל. לדבריו, הוא ראה את אישתו כשבאה לאסוף את חפציו וגופתו, והיא אמרה לו שקיבלה סכום של 200 אלף יואן (קרוב ל-30 אלף דולר) כפיצוי.


לא רק תאונות קטלניות הן מנת חלקם של הפועלים הסינים. הלחץ לסיים את העבודות גורם להכבדה על הפועלים העמלים שעות ארוכות. הקבלנים מתעללים בעובדים ותנאי המחייה שלהם ירודים ביותר. הם ישנים בדרך כלל בחדרים קטנים בעלי קירות דקים, בכל אחד מהם מתגוררים 12 פועלים.

לשם השוואה, בעבודות הבניה לקראת אולימפיאדת אתונה ב-2004 נהרגו 5 בני אדם. בעבודות לפני אולימפיאדת סידני באוסטרליה נהרג אדם אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully