וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחררו קצת את הרסן

21.1.2008 / 12:57

ההתעקשות של קליבלנד לדבוק בסגל ובמאמן הבינוניים שלה מבלי לקחת סיכונים עלולה לגרום לקאבלירס לאבד את השחקן הטוב בעולם

אחד הריטואלים הקבועים בעולם הכדורסל הישראלי מתרחש בכל פעם שזר חדש נוחת בארץ, ומול מצלמה אחת או עשר - תלוי האם היה משחק ידידות בין בני סכנין ומכבי פתח תקוה באותה שעה או לא - הוא מכריז בביטחון מלא ובעיניים טרוטות: "המטרה? אליפות. מכבי תל אביב קבוצה גדולה, אבל אני באמת מאמין שהגעתי למועדון גדול ויש לנו סיכוי". מיד אחר כך הוא שואל את הכתב איך מבטאים "עירוני ראשון", ואם יש מקדונלדס בארץ שהביאה לעולם את הכשרות.

הרציונל מאחורי אותן הצהרות חסרות ביסוס על הצלחה היסטרית ברור לגמרי: מה זה משנה? במקרה הרע, תצהיר על אליפות ואז תרד ליגה. במקרה הטוב, תוכל להזכיר לכולם את אותו ראיון בסוף העונה, ובמקרה הריאלי תשכנע כמה אוהדים שהגיע עוד זר מחויב למועדון (ואם המועדון הזה הוא הפועל ירושלים, הרי שהם ירגישו אותה הרגשה שבוע לאחר מכן פעם נוספת).

ב-NBA המצב לא מאוד שונה. אם תדברו עם דני פרי, הג'נרל מנג'ר של קליבלנד, הוא בטח יגיד לכם שהמטרה של הקאבס שלו היא זכייה באליפות. בטח אחרי הפלייאוף הסופר מוצלח של הקבוצה בעונה שעברה, שהביא אותה עד לגמר. אלא שהצהרות ומעשים הם שני דברים שונים לחלוטין, ובזמן שפרי ישחרר את אותן הצהרות הוא ימשיך לעשות את אותו הדבר שהוא עושה כבר מעל שנתיים: כלום. או לכל הפחות - כלום כדי לעמוד במילה שלו.

איי לייק מייק

בשבוע שעבר הוארך חוזהו של מייק בראון, מאמן קליבלנד, בשנתיים נוספות. סביר להניח שרגע לפני שנתן את החותמת הסופית, פרי דיבר בנושא עם לברון ג'יימס. המלך נתן את האוקיי שלו, ופרי מיד רץ להשלים עוד צעד שיביא ללברון הכל חוץ מאת האליפות שהוא כל כך רוצה. וכ-GM של הקבוצה בה משחק נושא הדגל של ה-NBA, אייקון הכדורסל הגדול בייקום, אתה נוהג לעשות כדבריו. אנשים יגידו שאם כבר להאריך את החוזה של בראון, היה עדיף לעשות את זה בקיץ, ממש אחרי שהביא את הקאבלירס לגמר, ואנשים יהיו צודקים. מה הטעם בלחכות חצי שנה – לא מאוד מוצלחת, יש לציין – ואז לתת לו את ההארכה?

מייק בראון הוא מאמן הגנתי מעולה, אבל באותה מידה ההתקפה של קליבלנד תחתיו היא שבלונית עד לא קיימת, וזה לא אמור לקרות כשבשורותיך משחק אחד משלושת השחקנים הטובים בעולם. אז נכון, סביב המלך התכנסה חבורה המורכבת מסנטר מזדקן (זידרונאס אילגאוסקאס), פאוור-פורוורד עצלן (דרו גודן) ופרימדונה פצועה (לארי יוז), והאשמה במקרה הזה לא נופלת על בראון, אבל גם מסגל כזה הוא אמור להוציא יותר בצד ההתקפי.

הארסנל ההתקפי של המאמן המבסוט מרשים: יש את התרגיל ההוא שלברון מקבל את הכדור, מכדרר 22 שניות ואז מחליט מה לעשות, ויש את זה שלברון מקבל הכדור ואז חודר לסל, וחוץ מזה, כמובן, יש תרגיל בו לברון זורק פייד-אויי מתוך הקשת, ואת ההוא שלברון מוסר מהדאבל-טים לשחקן חופשי. הו, הגיוון. אלא שכך או כך, מייק בראון הוא לא הבעיה של קליבלנד העונה. גם לא הסנטר המזדקן, הפורוורד העצלן או הפרימדונה הפצועה. האשמה נופלת על מי שנותן להם עדיין להיות שם.

הו, דני בוי

בקיץ האחרון יצאה קליבלנד מפלייאוף מרשים בהפתעתו, ולכולם היה ברור שללברון וחבורתו חסרים כמה גרושים ללירה. אבל פרי שמע שגרושים מעורבים – שלא לדבר על הלירה עצמה – ונזכר שהוא השאיר משהו על הגז. החתמתו של סשה פבלוביץ', אחד משחקני המשנה היחידים שכן שווים משהו בקבוצה, התמהמה זמן רב, ובינתיים הסרבי התאמן לבד, מתכון בטוח לכימיה קבוצתית הדוקה. מיד אחר כך, פרי התפנה כדי לטפל בנושא הפרי אייג'נט הסורר השני שלו, אנדרסון ורז'או.

ורז'או הוא בחור מוזר. מעבר להיותו ברזילאי משוגע ואקטיבי ברמות היסטריות, לבחור כנראה יש גם אגו לא קטן, אחרת איך תסבירו את הדרישה שלו לחוזה של 10 מיליון דולר לעונה אחרי שהעמיד ממוצעים של פחות משבע נקודות ושבעה ריבאונדים למשחק אשתקד. פרי, שלא כהרגלו, עשה את הדבר הנכון והזכיר לורז'או שהוא בסך הכל סנטר ברזילאי מחליף עם תסרוקת מצחיקה. הזמן עבר והעונה התחילה. קליבלנד קרטעה, ולפתע נשמעה דפיקה על דלתה של משפחת אנדרסון בברזיל. פרי נכנס, והתחיל לנהל עם אנדרסון משא ומתן על חוזה חדש. לכאורה, אקט הומאני ויפה, אם כי בפועל, פרי עקף סמכות בכך שלא דיבר עם עורך דינו של ורז'או. בצבא מקבלים על דברים כאלה שבת. ב-NBA, זה פשוט עיכב בעוד כמה שבועות את החתימה המחודשת של ורז'או בקבוצה – הפעם על חוזה הגיוני, אחרי שקליבלנד השוותה את ההצעה של שארלוט לשחקן.

מאז שקיבל את הג'וב, בקיץ 2005, הצליח פרי להפוך את קליבלנד לקבוצה מפוצצת בחוזים גרועים שאף בנאדם הגיוני (אגב, ג'יימס דולן מוסר שהאימון מחר בוטל, אייזיה) לא יעז לגעת בהם - אחרי הכל, מי יהיה מוכן לקחת את החוזה של יוז (38 מיליון דולר לשלוש השנים הבאות), אילגאוסקאס (21 מיליון לשנתיים), אריק סנואו (14 מיליון לשנתיים) דוניאל מארשל (11 מיליון לשנתיים), או דיימון ג'ונס (9 מיליון לשנתיים)? הסכומים המגוחכים האלה גם הופכים את אופציית הטריידים לבעייתית משהו, אבל כאן נכנס לעניין אספקט אחר, והוא לא כסף.

פחד ותיעוב בקליבלנד

כמו הרבה מהג'נרל מנג'רים האחרים בליגה, פרי מחזיק בתכונה מאוד טובה כשאתה צרפתי, ופחות כשאתה מנסה להביא אליפות לעירך: הוא פחדן. הרי אפילו פרי עצמו, ברגעי כנות ובדידות, יודע שלסגל הנוכחי של קליבלנד אין שום סיכוי לזכות בטבעת העונה. אבל זה לא מפריע לו לשבת ולא לעשות כלום, מלבד דברים שוליים כמו להחתים את מייק בראון לעוד שנתיים, או לאסוף את דווין בראון מהפרי-אייג'נסי בקיץ, כי הרי כולם יודעים שעוד גארד שלא הצליח בליגה הזאת הוא מה שיעשה את ההבדל.

אפילו עם החוזים הגרועים שפרי העניק לשחקניו יש מקום למשחק. גודן יושב על חוזה לא רע, שאנון בראון הוא פרוספקט שעשוי לעניין חלק מהקבוצות, והחוזה הנגמר של איירה ניובל בצירוף בחירות דראפט היה יכול להביא לקאבס עוד חתיכה שתעזור להם להשתפר. השמועות על מעבר אפשרי של מייק ביבי לקליבלנד עוד מעט סוגרות שנה, אבל שום דבר ממשי לא קורה - אפילו כשלראשי סקרמנטו ברור לגמרי שהעתיד של הפנרצ'ייז שלהם נמצא בידיים אחרות מאלה של ביבי.

כלכלית, אפשר אולי להבין את פרי. לגיטימי לגמרי להחליט שאתה לא עובר את מס המותרות, או לפחות לא עובר אותו ביותר מתשעה מיליון דולר, כמו עכשיו. אבל באותה נשימה קשה להבין את ההסתפקות הזו בבינוניות, את הידיעה הברורה שגם העונה - כמו בקודמת, כמו בזו שאחריה - לא תיקח אליפות. קבוצות ה-NBA מתחלקות בדרך כלל לשלושה סוגים: אלה שחושבות שהן מספיק טובות לקחת אליפות, אלה שבבנייה מחדש, ואלה שבאמצע. קליבלנד נמצאת בבטן הרכה של הסוג השלישי - היא רחוקה כמה החתמות או טריידים מוצלחים מטבעת, ופציעה אחת של שחקן מסוים מלהפוך לקבוצת לוטרי. כמו שהוא נראה העונה, השחקן המסוים ההוא הולך לקחת המון טבעות בקריירה שלו, אבל זה לא יקרה בקליבלנד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

לברון וויל ליב דה בילדינג

בקיץ 2010 לברון ג'יימס יהפוך לשחקן חופשי. זה אומר שבקיץ 2010 הרבה קבוצות הולכות למשכן את השחקנים שלהם, האוהדים שלהם ונשות ההנהלה כדי לרדוף אחרי המלך הבלתי מעורער של הכדורסל האמריקאי. בהנחה - די הגיונית, יש לציין – שלברון יסיים את התקופה שלו בקאבס מחוסר טבעת, הרי שהוא ישאף לחחתום במועדון שיכול לספק לו אחת. שק של סנטימנטים, כפי ששרו כוורת, לא יספיק כדי להשאיר את הקינג במועדון.

לברון יכול לדבר כמה שהוא רוצה על אהבתו לפרנצ'ייז ולעיר, אבל כשתבוא הצעה מקבוצה עם מאמן אמיתי, כוכב משנה ראוי (דניאל גיבסון הוא כרגע הפיפן לג'ורדן של לברון? מצטער, אבל אף שחקן שמכונה "בובי" לא יכול לשמש כסייד-קיק רציני) ושחקנים משלימים שנקראים כך כי זה מה שהם עושים, ולא כי ביחד הם מרכיבים שחקן כדורסל סביר אחד, כמו במקרה של הקאבס העונה, לברון לא יסרב לה.

הדרך היחידה של פרי להשאיר את היהלום בקבוצה היא לגרום לו לרצות להישאר. ואת זה הוא לא יעשה דרך מהלכים ניהוליים ומקצועיים שקולים ואיטיים. עד קיץ 2009 פרי צריך לבנות קבוצה מנצחת עם סיכוי ממשי לתואר, אחרת הסיכוי שלו להשיג אחד בעתיד יהיה קלוש, כמעט כמו הסיכוי שהוא ימשיך בעבודתו אחרי שלברון יעזוב. קליבלנד עומדת נכון לעכשיו על מאזן של 18:21 ומדורגת חמישית במזרח. בעונה שעברה, עם אותו הסגל, הם השיגו מאזן של 32:50 ונעצרו רק בגמר ה-NBA. אבל השנה המזרח התחזק, וחוץ מדטרויט שתמיד היתה שם, אורלנדו, למרות הירידה בחודש וחצי האחרון נראית טוב, ובוסטון, למרות הירידה בשבוע האחרון, נראית מדהים. שתי קבוצות שלקחו סיכונים, ועכשיו זה משתלם. האם קליבלנד יכולה לשחזר את השיגי העונה שעברה? כנראה שלא. האם זה מפריע לדני פרי? כרגע, נראה שלא.

כדי לא לאבד את הכוכב הכי גדול שדרך, ואולי גם ידרוך, בליגה הזאת בטווח של חמש שנים אחורה ועשרים קדימה, פרי חייב לקחת סיכון. לכל הפחות, אותו כוכב יחשוב שבאמת מנסים לשפר את הקבוצה, באמת מנסים לספק אותו, באמת מאמינים בו ומחויבים לו - גם אם זה אומר להשקיע עוד כמה מיליוני דולרים, שאותם ממילא יחזיר המלך במרצ'נדייז.

העונה וחצי הקרובות הן מבחן עבור פרי. האם מדובר בג'נרל מנג'ר צעיר ועולה בליגה הזאת, או ג'נרל מנג'ר צעיר ועולה על העצבים, פחדן וקמצן כמו הרבה מהשאר, וכזה שמעדיף איזון כלכלי על קבוצה מנצחת וסוחפת. כך או כך, פרי צריך את לברון הרבה יותר ממה שלברון צריך את פרי - וכרגע הג'נרל מנג'ר של המועדון לא עושה דבר כדי להראות את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully