וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלט יווני

סירובה של יוון מנע את סיכום סדר המשחקים למוקדמות גביע העולם, וההחלטה נדחתה ב-24 שעות. קשטן: ”כנראה נלך להגרלה כוללת”

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

זה התחיל אופטימי, ונגמר צורם

אין בשורה לגבי תאריכי המשחקים למוקדמות גביע העולם בדרום אפריקה ב-2010. היום (רביעי) החל סבב הדיונים של ראשי הנבחרות בבית הישראלי אחרי שאמש הגיעו לארץ נציגי ההתאחדויות השונות והמאמנים, והתאספו החל מ-15:00 בצהריים במלון "הילטון" בתל אביב במשך כמעט שבע שעות. לאחר פתיחה אופטימית וסיכומים בין ישראל, יוון ושוויץ התגלו קשיים עם מולדובה, אך המחלוקת היחידה שנותרה על הפרק היא בין יוון ללטביה.

כזכור, היריבות בבית הישראלי לדרום אפריקה הן יוון, שוויץ, מולדובה, לטביה ולוקסמבורג. בתחילת הדיונים הציגה כל נבחרת מספר אפשרויות מועדפות עליה, כשישראל ביקשה להתחיל את הקמפיין בבית ובין הנבחרות הגדולות - יוון, שוויץ וישראל - כאשר הושגה הסכמה על טיוטת ביניים.

על פי טיוטת ההסכם, שחסרה כאמור את הסיכום בין יוון ללטביה, נראה כי יוון תארח את שוויץ ב-15.10.08, ישראל תפגוש את יוון ב-28.3.09, שוויץ תארח את ישראל ב-1.4.09, שוויץ תארח את יוון ב-9.9.09, יוון תארח את ישראל ב-10.10.09 וישראל תארח את שוויץ ב-14.10.09. על פי אותה טיוטה, הנבחרת תפתח את הקמפיין באיצטדיון רמת גן מול לוקסמבורג באיצטדיון רמת גן ותסיים אותו מול שוויץ, גם כן בבית.

אחרי מחלוקות עם המולדובים, שהודו לישראל על כך שהסכימה לבוא לקראתם ונענתה לבקשה לארח את ישראל במשחקם הראשון בין השניים, הגיעה כאמור סלע המחלוקת בין יוון ללטביה. הנבחרת היוונית סירבה לאפשר מצב שבו שלושה מתוך ארבעת משחקיה הראשונים בקמפיין יערכו בחוץ, ולא איפשרה לאשר את טיוטת ההסכם. כתוצאה מכך, בתום יום דיונים מרתוני, הוחלט כי יוון ולטביה ינסו לפתור בינן לבין עצמן את המחלוקות, ובמידה ולא יצליחו להגיע להבנות, תתקיים הגרלה כוללת על סדר המשחקים בפיפ"א.

לאחר היום העמוס, אמר אבי לוזון: "הגענו להסכמה על כל לוח המשחקים, פרט למשחק אחד בין יוון ללטביה. היות והן לא הגיעו להסכמה ביניהן, הצעתי לקיים הגרלה והם סירבו. הסיכום הוא שאם הם לא יגיעו להסכמה ביניהן, נלך להגרלה בפיפ"א". דרור קשטן מצידו נשמע מאוכזב, שכן רוב הבקשות שלו התממשו: "אם ההצעה הזו הייתה מתקבלת, היא בהחלט הייתה משביעת רצון. על תוכנית ההגרלה הזו עבדנו ושקדנו, והיא הותאמה לדיונים שהיו. כנראה אנחנו הולכים להגרלה כוללת".

כל הנבחרות לא מבינות את העקשנות היוונית

עוד לפני שיוון התעקשה, הערימו כאמור המולדבים קשיים, והפסיקו את הדיונים זמנית בשל התעקשותם לפתוח את הקמפיין בבית. רק לאחר מכן התברר כי יש חילוקי דעות גם עם שוויץ ויוון, שלא רצו לשחק במחזורים הראשונים בשל השתתפותן באליפות אירופה ולא רצו להגיע עייפות, אך גם המחלוקת הזו נפתרה.

בתחילת הערב דרור קשטן עוד היה אופטימי והפטיר לעיתונאים בעת ההפסקה: "המולדובים עושים שרירים". יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, הוסיף: "יש הרבה קשיים. חבל שהלוח לא ייסגר, כי במקרה כזה פיפ"א תחליט ובסוף אף אחד לא יהיה מרוצה. עדיף שזה ייסגר כאן בינינו".

אך גם כשבאה פיתרון למחלוקת המולדובית, צצה כאמור הנבחרת היוונית שלא הסכימה לשחק שלושה משחקים מתוך ארבעת הראשונים בחוץ. למרות שמחלוקת צצה גם בגזרת שוויץ וישראל לגבי מועד המשחק ביניהן (השתיים כבר הסכימו לערוך הגרלה פנימית במידת הצורך), יוון לא הסכימה ללכת לאותה הגרלה עם לטביה, והעניין התפוצץ. במהלך הערב נשמעה אופטימיות, כשגורם בהתאחדות זרק: "הלוח סגור ב-85 אחוזים", בעוד אבי לוזון היה יהיר יותר ואמר: "98 אחוזים מהלוח סגור. אנחנו מקווים שהדברים ייסגרו היום".

כשנשאל ראש המשלחת היוונית מהי הבעיה של היוונים, הוא הסביר ששלושה מתוך ארבעת המשחקים הראשונים של הנבחרת מתקיימים בחוץ, דבר אשר לא יגיע להסכמה בשום אופן. "אנחנו מוכנים להרבה התפשרויות כראש בית, אבל לדבר הזה לא נסכים", הוסיף ואסיליס גאגאטסיס, נשיא המשלחת. בצל המחלוקת בין היוונים ללטבים, סיפר ראש המשלחת הלטבית: "כל הצדדים התכוונו לחתום על לוח המשחקים שנוצר, אבל לפתע גילו היוונים כי בלוח המשחקים יש להם שלושה משחקי חוץ רצופים והטילו וטו על השיבוץ".

גאגאטסיס, נשיא ההתאחדות היוונית, הסביר את הקושי במציאת פשרה הולמת: "מספיק שמזיזים תאריך אחד, כדי שהלוח יגרור עמו שינויים נרחבים". כך או כך מה שבכל מקרה עבר ללא קשיים הוא הארגון של ההתאחדות במלון הילטון, שגרר מחמאות מכל הנוכחים.

את ישראל ייצגו בדיונים יושב ראש ההתאחדות, אבי לוזון, המאמן הלאומי דרור קשטן והמנכ"ל, עו"ד אורי שילה. יוון שלחה את נשיא ההתאחדות, ואסיליס גאגאטאסיס, ואת המאמן, אוטו ריהאגל. גם לוקסמבורג שלחה את הנשיא, פול פיליפ, והמאמן גי הלרס. הנציג השוויצרי הבכיר הוא מזכ"ל ההתאחדות, פיטאר גיליארון, מולדובה שלחה את מנהל הנבחרת ואלרי אוסטאיוץ, ומלטביה הגיע המאמן אלכסנדראס סטארקובאס.

ובעניין אחר: ב-6 בפברואר, יום רביעי, תיערך הצגה כפולה ברמת גן, כשהנבחרת הבוגרת תיפגש עם רומניה למשחק ידידות, והנבחרת הצעירה תתמודד עם צפון אירלנד במסגרת מוקדמות אליפות אירופה.

עדכון ראשון: 9.1.08, 14:59
עדכון אחרון: 9.1.08, 22:14

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully