וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת פסגה

9.1.2008 / 13:09

לפני נקודת האמצע של העונה, אסף רביץ מנסה לדרג את 30 קבוצות ה-NBA, ומגלה כמה חברות מפתיעות בצמרת ועצובות בתחתית

כמעט חצי עונה עברה עלינו, והגיע הזמן לנסות ולדרג את קבוצות הליגה. דירוג העוצמה שלפניכם הוא לא בדיוק דירוג הקבוצות לפי הכושר שלהן כרגע, סיכויי ההצלחה שלהן בפלייאוף, מידת השיפור שלהן לאחרונה או ההבטחה לעתיד. הוא קצת מכל אחד מהם ואין נוסחה מדויקת כדי להגדיר מה בדיוק הוא אומר. מיותר לציין שהוא אישי לחלוטין.

צועדות בראש

1. בוסטון סלטיקס (3:29) - רוצים עוד בשורה טובה פרט למאזן המדהים שלהם? טוני אלן חוזר לכושר שלפני הפציעה וגורם לכך שלאחרונה ריי הוא אפילו לא האלן הכי טוב בקבוצה. יחד עם ההצגה של ביג בייבי בדטרויט, גם הספסל שמאחורי השלישייה הגדולה מתחיל לעשות קולות רציניים.

2. דטרויט פיסטונס (8:26) - הלילה הם מתחילים בק-טו-בק טקסני נגד המאבס והספרס (שניהם בשידור). בהמשך החודש יהיה משחק בשיקאגו (שכבר ניצחה אותם פעמיים) ושניים מול אורלנדו. עדיף שהפיסטונס יראו במשחקים האלה מבחנים חשובים.

3. דאלאס מאבריקס (11:23) - בשקט מופתי דאלאס כבר עם תשעה נצחונות ב-11 האחרונים ונוביצקי חוזר לעצמו. את רוב המשחקים היא מכריעה ברבעים הראשון או האחרון, אלה הרבעים החשובים בשלב הזה של השנה ולי זה מספיק כדי להכתיר אותה לקבוצה החזקה במערב בשנייה הנוכחית.

4. ניו אורלינס הורנטס (11:23) - בקרב הצמוד על המקום הרביעי, הנצחונות בבק-טו-בק בגולדן סטייט ופיניקס, כולל תצוגות הקלאץ' של כריס פול מול בארון דיוויס וסטיב נאש, הכריעו את הכף.

5. לוס אנג'לס לייקרס (11:22) - בשמונה האחרונים ביינום קולע 12.6 נקודות במחצית הראשונה ו-4.3 בשנייה. הסנטרים היריבים מבינים תוך כדי משחק שהם חייבים להישאר צמודים אליו, אבל המחיר הוא שהצבע מתפנה לחדירות של קובי ואודום. אם זאת טקטיקה מכוונת של פיל ג'קסון היא עובדת - הלייקרס ניצחו שבעה מהשמונה האלה וקלעו בהם יותר מ-110 נקודות למשחק.

קצת מאחור

6. סן אנטוניו ספרס (10:23) - אי אפשר להאשים אותם שהם לא ניסו לקחת את פתיחת העונה ברצינות הפעם, אבל פציעות של שלושת הכוכבים החזירו את פופ והשחקנים שלו לגישת "תעירו אותנו אחרי האולסטאר". מישהו מודאג? אני לא.

7. פיניקס סאנס (10:24) - לא יודע מה יותר הזוי בנצחון של הסאנס על דנבר - שכל הקבוצה קלעה 20 שלשות, שמרקוס בנקס קלע שבע או שבריאן סקינר קלע אחת. בכל מקרה, בלי ימים מטורפים כאלה קשה לפיניקס לנצח את הגדולות של המערב השנה.

8. פורטלנד טריילבלייזרס (13:21) - פורטלנד מוכיחה שניתן להיות קבוצה הגנה טובה מאוד גם בלי לכפות איבודים כמעט בכלל (היא אחרונה בליגה בקטגוריה הזאת). במקום לקחת הימורים וללחוץ הם נמנעים מטעויות ולא נותנים זריקות קלות.

9. דנבר נאגטס (13:21) - החגיגה של פיניקס הדגישה את הבעייה של דנבר במניעת שלשות. קמבי שולט בצבע, אבל שחקני החוץ לא עושים את המעט שנדרש מהם ומאפשרים 7.8 שלשות למשחק (מקום 28 בליגה) באחוזים טובים. עדיף כבר שיאפשרו חדירות.

10. גולדן סטייט ווריירס (15:20) - אפקט הקהל באוקלנד מזייף השנה- גולדן סטייט מעט יותר טובה בחוץ (8:11) מאשר בבית (7:9). האינטנסיביות ההגנתית שסטיבן ג'קסון הכניס כשחזר מההשעייה נמצאת בירידה הדרגתית.

זה עדיין לא זה

11. קליבלנד קאבלירס (17:18) - מי שחושב שלברון לא יכול להיות MVP בגלל המאזן של קליבלנד, כדאי שיזכור שאיתו הם 12:18 ובלעדיו 5:0. לאחרונה הקאבס חזרו לשמור (ספגו 86.4 נקודות בשבעה האחרונים וניצחו שישה מהם) ובלי לשים לב הם כבר במקום הרביעי במזרח.

12. יוסטון רוקטס (17:18) - מסתדרים לא רע בלי טי-מאק לאחרונה. לות'ר הד עם 13.2 נקודות בעשרה האחרונים ובונזי וולס עם 13.5 ב-11 האחרונים נכנסים ביחד לנעליים שלו בלי בעייה.

13. יוטה ג'אז (17:19) - חלון ההזדמנויות לשווק את קירילנקו כסחורה לוהטת תיכף נסגר, יוטה עדיין צריכה סקורר נוסף ו-AK עדיין צריך סגנון אחר. לפחות לוח המשחקים נרגע קצת עד האולסטאר.

14. אורלנדו מג'יק (14:22) - היריבות מתחילות ללמוד את דווייט הווארד ולהתמקד בו וזה חושף את המגבלות שלו כשחקן התקפה - ב-11 המשחקים האחרונים הוא קלע רק פעמיים יותר מ-23 נקודות. וגם כשהוא כבר קולע, השאר לא פוגעים ולא שומרים.

15. ניו ג'רזי נטס (17:17) - עונה של שינויי מומנטום בנטס - התחילו עם ארבעה נצחונות בחמישה משחקים, עברו לשישה הפסדים רצופים, התייצבו קצת ואז שישה הפסדים בשבעה משחקים ועכשיו שבעה נצחונות בתשעה. הסיבה לרצף המוצלח - ג'וש בון ושון וויליאמס מקבלים סוף סוף את רוב הדקות של שחקני הפנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בינוני מינוס

16. וושינגטון וויזארדס (16:17) - המכשפים קולעים 4 נקודות פחות משנה שעברה, אבל סופגים 7.3 פחות. ארינאס דיבר בפתיחת העונה על הגנה, מסתבר שכל מה שהוא היה צריך לעשות כדי לשפר את הקבוצה בתחום הזה זה להיפצע.

17. טורונטו ראפטורס (17:17) - הם מובילים את הליגה באחוזים משלוש (40.8) אבל יש 13 קבוצות שזורקות משם יותר. הם גם בינוניים באחוזים מהשדה ואחרונים בהליכות לקו. מסקנה - טורונטו צריכה פחות זריקות מחצי מרחק ויותר חדירות והוצאות לקלעי שלוש.

18. אטלנטה הוקס (16:15) - המאזן החיובי והמקום הרביעי קצת הבהיל את החבר'ה הסימפטיים מאטלנטה, אז את 2008 הם פתחו עם שלושה הפסדים. מכיוון שעד סוף פברואר יש להם שני מסעות למערב, האפשרות שהפלייאוף יתרחק גם השנה די סבירה.

19. שיקגו בולס (20:13) - מה יהיה? בתקופת בוילן הבולס מילאו את הדלי בסיזיפיות, ניצחו כל מי שצריך לנצח ונראו בדרך הנכונה לחדור לפלייאוף, וכל זה בשביל לבעוט בדלי בוולה מרהיב עם רבע אחרון קטסטרופלי בבית נגד הניקס.

20. אינדיאנה פייסרס (19:17) - קשה מאוד לפייסרס לנצח בלי ג'מאל טינסלי שמסר 9.9 אסיסטים למשחק מאז אמצע נובמבר והיה המנוע של הקבוצה. וכאשר קבוצה תלויה בשחקן שבארבע העונות האחרונות שיחק בממוצע 52 משחקים, זה לא סימן טוב.

יכול להיות יותר גרוע

21. פילדלפיה 76 (21:14) - המסע למערב מחזיר את פילי לפרופורציות. בביקור בדנבר הם נזכרו באייברסון וגילו שהאוויר דליל ליד הטבעת בקולורדו - מו צ'יקס שיתף עשרה שחקנים וכולם קיבלו לפחות גג אחד, רובם מקמבי.

22. סקרמנטו קינגס (20:13) - עוד מעט מייק ביבי, קווין מרטין ורון ארטסט יחזרו מהפציעות שלהם ואז... סקרמנטו תישאר בדיוק באותו המקום. ליד סלמונס, אודריך וגארסיה שמחליפים אותם די בהצלחה, אפילו בראד מילר חוזר לעצמו.

23. מילווקי באקס (20:14) - עם נצחונות במיאמי, שארלוט ופילדלפיה, הבאקס בהחלט ראויים לתואר "נמושה בכירה", או בפתגמית "ראש לשועלים". רצף ההפסדים הבא יהיה, כנראה, האחרון של הג'נרל מנג'ר האנרגטי לארי האריס.

24. ממפיס גריזליז (24:10) - גאסול עושה סימני חזרה, רודי גיי עושה סימני אולסטאר תוך שנתיים, מייק קונלי נכנס לעניינים, מייק מילר ממשיך להרשים ואפילו מייק מיליצ'יץ' מצטרף לאווירת העשייה הכללית. כל מה שחסר זה האות W מדי פעם.

25. שארלוט בובקאטס (21:12) - מאז שג'ייסון קולינס הודח מהחמישייה של הנטס, מי שמחזיק בתואר שחקן החמישייה הגרוע בליגה הוא ג'ף מקיניס שמשום מה פותח אצל הבובקאטס לאחרונה. לפחות יש להם תואר.

ובמקום האחרון

26. סיאטל סופרסוניקס (25:9) - בשלושה משחקים ב-2008 ניק קוליסון עומד על 15 ריבאונדים למשחק, מתוכם 6.3 בהתקפה. עשרות ההחטאות של דוראנט בוודאי תורמות לסטטיסטיקה הזאת.

27. לוס אנג'לס קליפרס (21:10) - עדכון כריס קיימן - 18.1 נקודות, 14 ריבאונדים ו-2.9 גגות למשחק. עדכון כל השאר - מתרשמים מכריס קיימן. מדובר באחת מקבוצות ההתקפה החלשות של השנים האחרונות.

28. ניו יורק ניקס (24:9) - הניצחון של הניקס בשיקגו יצר טלטלה בתחתית שבסופה התברר הנתון המפתיע הבא - יש לניקס עדיין לאן לרדת. ואם זה תלוי באיזייה, הם גם יירדו.

29. מינסוטה טימברוולבס (29:5) - הלילה נערך קרב ישיר על המקום ה-29 והזאבים ניצחו אותו, מה לעשות. הניצחון הזה היה גם צעד חשוב לעבר מאזן דו ספרתי של נצחונות שימנע ממיני להיות גרועה ברמות היסטוריות.

30. מיאמי היט (27:8) - נסיים בשיר: בדד, במשעול אל האין. בדד, בנתיב ללא כלום. בדד, עם הזמן הבורח, והזמן לא שוכח להציב את הגבול. בדד אלך, גם תפילה אין לי. בדד, בלי עתיד בלי תקווה בלי חלום. רחמים על דווין וויד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully