וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירוני ר"ג הביסה את מכבי ת"א 86:104

31.12.2007 / 21:41

מכבי תל אביב הושפלה בזיסמן והפסידה לעירוני ר"ג 104:86. אחרי הפסד הליגה השלישי, קשה להאמין שמישהו בהנהלה יעבור על זה בשתיקה

כשהעלינו את הדיווח החי מהמשחק הזה כתבנו שלעירוני רמת גן יש את כל הסיבות לנצח. היא קבוצת ליגת על לגיטימית שזה כבר מספיק בימינו, יש לה ישראלים טובים והיא גם מארחת. אבל מי האמין שהיא תנחיל למכבי תל אביב את אחת ההשפלות הגדולות שלה אי פעם בכדורסל הישראלי? ניצחון 86:104 שלח את השחקנים של רובי בלינקו לחגוג כמו שצריך את הסילבסטר ואת אלה של עודד קטש לחזור הביתה ולצאת בעוד יומיים לטורקיה בחוסר ודאות. שם יחכה להם מאמן ישראלי רם דרג בדמותו של דייויד בלאט.

מאמן ישראלי רם דרג, זה כנראה מה שחסר למכבי תל אביב ונראה שכולם הבינו את זה. השאלה הגדולה היא מתי יעשו עם זה משהו בהנהלה בראשותם של שמעון מזרחי ודייויד פדרמן. אולי כבר הלילה, אולי מחר ואולי אחרי המשחק באיסטנבול?

על המשחק עצמו אין יותר מדי מה להגיד. כשקבוצה כמו מכבי תל אביב נמצאת בפיגור 16 בזיסמן ברבע הראשון, 19 בשני וזה רק הולך ונהיה גרוע יותר, די ברור שיותר גרוע מזה לא יכול להיות, ועוד מול קבוצה בלי עומק. להופעה כל כך עלובה בהגנה לא יכולים להיות שום תירוצים ונראה שהפתרונות היחידים הם מעשים קיצוניים. הכדור עובר אליך, קטש...

מהלך המשחק

עירוני רמת גן פתחה בחמישיה עם בריאן טולברט, מייקל קיובלר, שמוליק ברנר, ניר כהן וג'רום ביזלי. מכבי תל אביב פתחה עם: וונטיגו קאמינגס, יותם הלפרין, אלכס גארסיה, דייויד בלותנטאל ומרכוס פייזר. ניר כהן, שחזר ממסעה של הנבחרת בהולנד וג'רום ביזלי, הובילו את המארחים ליתרון 4:13 אחרי 3 דקות של כדורסל. עברו להן עוד שתי דקות וחצי, מייקל קיובלר הוסיף שלשה נוספת והוביל את רמת גן ליתרון שיא של 9:20. הבליץ רק נמשך וניר כהן ב-5 נקודות רצופות (כולל שלשה) יחד עם ביזלי (דאנק מרהיב) הובילו את רמת גן ליתרון מדהים, 11:27. מרכוס פייזר, שתיפקד לפחות בהתקפה התעורר כדי למנוע השפלה רצינית וצימק ל-29:18. דייויד בלותנטאל הוסיף שתי שלשות בעיתוי מצויין ומכבי תל אביב מיזערה את הנזק כמעט לחלוטין, כשסיימה את הרבע הראשון בפיגור 30:24.

טולברט וניר כהן פתחו את הרבע השני בשתי שלשות והחזירו את רמת גן ליתרון דו מספרי. וויל ביינום וליאור אליהו שולבו ברוטציה של מכבי תל אביב, אבל בריאן טולברט שמר על היתרון של רמת גן מהצד השני, והעלה אותה ל-30:45 אחרי 4 דקות. כשטולברט הפסיק לפגוע מבחוץ, רוב בראון ובזילי המשיכו לעשות את העבודה מתחת לסל, והובילו את רמת גן ליתרון 35:54. כמו בסיום הרבע הראשון, גם הפעם פייזר צימק את הפיגור לקראת הבאזר והעמיד אותו על 55:44 בירידה להפסקה.

דרק שארפ היה אחראי על צימוק הפער לחד ספרתי, כששלשה שלו קבעה 57:49 בתחילת הרבע השלישי. ברגעים האלה, מרכוס פייזר הסתבך בבעיית עבירות ופינה את מקומו לאסטבן באטיסטה. וונטיגו קאמינגס נכנס לעניינים עם שתי שלשות וצימק ל-69:61 כדי להחזיר את מכבי תל אביב לחיים. לרוע מזלו, גם בריאן טולברט היה שם כדי לשמור על היתרון של הרמת-גנים פעם אחר פעם. מכבי תל אביב שוב התפרקה, והפעם רמת גן הצליחה לשם שינוי להגדיל את היתרון בסוף הרבע, כששמוליק ברנר קבע 62:77. אלישי כדיר הוכיח שגם הוא שחקן חשוב מאוד ברמת גן, גם אם מדובר במשחק מול מכבי תל אביב, והוביל את המארחים ליתרון 64:82 בסיום הרבע השלישי.

מהלך מדהים נוסף של אלישי כדיר העלה את רמת גן ליתרון שיא של 21 הפרש, 65:86 בתחילת הרבע הרביעי, וסגר למעשה עניין. שחקניו של עודד קטש חיכו ככל הנראה לסיומו של הסיוט הזה, אבל טולברט המשיך לשפוך להם מלח על הפצעים ולהתעלל.

סטטיסטיקה

קלעו לעירוני רמת גן: בריאן טולברט 22 (4 מ-7 לשלוש ו-4 אסיסטים), ניר כהן 20 (6 מ-6 מהשדה), מייקל קיובלר וג'רום ביזלי 16 כל אחד, רוב בראון ואלישי כדיר 10 כל אחד, דייויס ושמוליק ברנר (6 אסיסטים) 5 כל אחד.

קלעו למכבי תל אביב: מרכוס פייזר 28 (10 מ-12 מהשדה), דרק שארפ 12, וונטיגו קאמינגס 11, ליאור אליהו 10, דייויד בלותנטאל 9, אלכס גארסיה וטרנס מוריס 5 כל אחד, יותם הלפרין 4, וויל ביינום 2.

בלינקו: "אני מרגיש כמו רובין הוד"

עירוני רמת גן, יש לציין, השיגה את ניצחונה הגדול השלישי העונה ללא שחקן מרכזי בסגל, אורי יצחקי הפצוע. הרמת גנים כבר ניצחו העונה בבית את הפועל ירושלים ובני השרון, וידם עוד נטויה.

המאמן המאושר רובי בלינקו אמר בסיום המשחק: " אני מרגיש כמו רובין הוד- לוקח מהעשירים ונותן לעניים, רק שכחתי שאנחנו העניים. לא רציתי לצאת בהצהרות כדי לא להעיר את הדוב. אין דרך טובה יותר להתחיל את 2008 ככה. שיחקנו מאוד ממושמע. הלכנו פנימה, נתנו הגנה חזקה, עשינו רוטציה רחבה, יש לנו הרבה גוף. בסך הכל אנחנו יותר כבדים מהם בפנים. פייזר די החזיק אותם, ובלעדיו זה היה הרבה יותר במחצית. קרדיט ענק לאמיר עוזי, עוזר המאמן שלי". על שחקני סגל הנבחרת אלישי כדיר וניר לוי אמר בלינקו: "הם שחקנים אדירים, יש לב יש להם נשמה. בטבע של ניר כהן זה לזנק לכדורים אבודים. יש פה צוות של שחקנים אדיר ומועדון אדיר ולא נותנים מספיק קרדיט".

בריאן טולברט, שהיה המצטיין במשחק: " ניסינו להתחרות ולהתמודד על כל מהלך. אני פשוט אוהב לשחק את המשחק הזה. כולם אומרים שאני זקן, אבל אם יש לך את זה בלב, אתה יכול לשחק בכל גיל. לא הייתי מגדיר את עצמי כקילר, רק כשחקן שאוהב לשחק".

ניר כהן: "משחק הקרבה הירואי מצד כולם, מהחימישיה ועד אחרון השחקנים ששיחקו. פשט כיף לשחק עם שחקנים כאלה. אני בתור שחקן כדורסל אני עולה בכל פעם במאה אחוז. לא יודע אם אני תגלית או כוכב, אני רק עולה ונותן מה שאני יכול. אני שמח בחלקי. אני מאוד מקווה שתהיה המשכיות ליכולת שלי ולזימון שלי לנבחרת. בשבילי הניצחון על מכבי הוא החגיגה האמיתית".

אלישי כדיר: "זה עדיין בלתי נתפס, אבל בסך הכל התכוננו למשחק הזה. באנו כאנדרדוג אבל באנו כדי להתמודד עם מכבי. רובי הזיז אותי מעמדה 4 ל-3 ככה שקל לי יותר לגוון את המשחק שלי. אנחנו קבוצה שהכל יותר בראש, וצריכים להגיע מפוקסים, ומקווה שנהיה מעכשיו בקו עליה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בלותנטאל: "אנחנו לא משחקים עם לב"

קשה לזכור מתי בפעם האחרונה חדר ההלבשה של מכבי תל אביב היה נעול למשך כל כך הרבה זמן. יותר מחצי שעה חיכו באולם זיסמן ברמת גן שעודד קטש, שמעון מזרחי, דייויד פדרמן ומוני פנאן, יסיימו את השיחה הקשה עם השחקנים וינסו להוביל אותם אל השנה החדשה ברוח אופטימית, עד כמה שאפשר. קשה לעשות את זה אחרי שמפסידים לקבוצה כמו עירוני רמת גן 104:86. קשה, אבל אפשרי?

קשה להאמין אפילו עד כמה המאמן עודד קטש מאמין בזה. גם הפעם הוא ניסה לשמור על אופטימיות בסיום המשחק, אבל אין ספק שזה נשמע פחות משכנע מפעם לפעם: "זו לא הפעם הראשונה שזה קורה לנו, רמת גן הגיעה למשחק מוכנה והייתה ראוייה לניצחון מהרגע הראשון", סיכם קטש והרחיב: "ההפסד הזה הוא יותר מסמל מאשר משמעותי. אם בודקים טבלאות וסיטואציות, הוא בהחלט מסמל משהו, אבל אנחנו לא מדברים כאן אחרי שהודחנו מהגביע או שהפסדנו את האליפות. חבל שאנחנו נראים ככה, אני לוקח את כל האחריות על הדרך שבה שיחקנו, אנחנו מנסים לעשות הכל כדי שזה יראה הפוך. זו התוצאה וזה מה שיש, כרגע זה נראה לא טוב".

קטש נשאל אם הוא מתכוון לעזוב את הקבוצה בעקבות היכולת הגרועה ולא שלל על הסף את הרעיון: "זו לא שאלה שאני יכול לענות עליה. אנחנו צריכים לבדוק את כל האפשריות שניתנות כדי לפתור את המצב. כרגע וזה נכון גם לפני שבועיים, השינוי הברור הוא שניקולה וויצ'יץ' יחזור, בהמשך אולי גם טל בורשטיין. הדבר החיובי הוא שיש מספיק יכולת בקבוצה ואנחנו עדיין בכל המסגרות. מכבי תל אביב עדיין נאבקת על כל שלושת התארים ולא קרה שום דבר רע. זה נותן לנו כוח לחשוב שאפשר לצאת".

לדייויד בלותנטאל היו בסיום המשחק טענות קשות כלפי חבריו וכלפי עצמו. הערב הוא אמר לוואלה! ספורט: "אנחנו לא משחקים עם מספיק לב כדי לנצח, זה משהו שכל שחקן בקבוצה צריך לחשוב עליו ולעבוד עליו. אני לא יודע למה זה קורה, אני יכול לומר באופן אישי שגם אני צריך להיות קשוח יותר. אני לא אשן הלילה ואולי אצליח להגיע עם גישה שונה לאימון. אני מקווה שמה שקרה בחדר ההלבשה יעזור לנו, כולם אמרו דברים ואני מקווה שהחבר'ה לקחו את זה ברצינות ויעשו משהו בנוגע לזה".בלותנטאל הוסיף: "יש רק פתרון אחד וזה שכל שחקן יסתכל על עצמו במראה ויבין מה הוא צריך כדי לשחק יותר חזק ולהקריב יותר".

הקפטן דרק שארפ: "אני לא דואג מכמות הנקודות שלנו אלא מאיך שאנחנו נראים. היינו ריקניים וזו הבעיה. שיחקנו בלי התלהבות, הם רצו יותר מאיתנו. אנחנו אולי מפונקים מדי, אולי אנחנו צריכים לחטוף נוק אאוט כדי להבין איפה אנחנו ומה הסיטואציה שאנחנו נמצאים בה. מחר זו שנה חדשה ונישאר חיוביים כדי שכולם יבינו מה צריך לעשות. העיקר שבסוף השנה נהיה איפה שאנחנו רוצים להיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully