וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני יודע מה מצפה לי"

אריק רחמיאן

22.12.2007 / 17:50

תמיר כהן, שסגר את תנאיו לשלוש שנים וחצי בבולטון, כבר נרגש לקראת המעבר ממכבי נתניה: "זה חלום שהתגשם. לא האמנתי שזה יגיע כל כך מהר. כעת אני מתחיל את הפרק האמיתי בחיים שלי"

תמיר כהן הודיע הערב (שבת) לראשי מכבי נתניה על כך שסיכם את תנאיו בבולטון האנגלית והוא עובר לשחק שם. כהן, שיצא ביום שלישי האחרון להתרשמות בקבוצה ולבדיקות רפואיות יחד עם אביו ובין השאר נפגש עם ראשי בולטון, סיכם את תנאיו וישחק בקבוצה לשלוש שנים וחצי.

תמיר כהן שב ביום חמישי בערב יחד עם אביו מאנגליה, אך השעה את הודעתו עד היום, ולאחר שסוכמו כל הפרטים הוא הודיע למאמן ראובן עטר ולבעלים דניאל יאמר על כך שהוא סיכם את תנאיו והוא עובר לשחק בבולטון. ביום שני אמור הקשר להיפרד משחקני הקבוצה, והוא צפוי לטוס כבר ביום שלישי לאנגליה כדי להצטרף לחבריו החדשים.

על פי החוזה, מכבי נתניה תקבל 75 אלף דולר כפיצוי על עזיבתו, זאת על פי סעיף המופיע בחוזהו של כהן. למעשה, בולטון התעניינה בכהן כבר בביקורו הראשון של סוכן השחקנים, טומי נילסן, ומכאן נסללה דרכו לקבוצה האנגלית. כהן הוא הישראלי השלישי שישחק במועדון, כשקדמו לו טל בן חיים ועידן טל.

תמיר כהן אמר לאחר הסיכום: "החלום שלי התגשם, ועכשיו אני עושה עוד קפיצת מדרגה בהתפתחות של הקריירה שלי. אני מצפה להמשיך בהתקדמות שלי, להגיע כמה שיותר רחוק ולהצדיק את האמון שנתן בי מנג'ר הקבוצה גארי מגסון", והוסיף: "ביום ראשון אבי ואני ניפגש עם פיני זהבי, הסוכן שסגר לי את החוזה. הוא ייתן את כל הפרטים הסופיים ויאמר מה קורה הלאה. אחרי זה נהיה הרבה יותר חכמים".

"אנחנו גאים שמכבי נתניה הפכה לגשר לאירופה", אמר הערב דניאל יאמר, הבעלים של נתניה, והוסיף: "זה סימן טוב למועדון, אנחנו בטוחים שיהיו עוד שחקנים שילכו בכיוון הזה. היציאה של תמיר היא הוכחה לחזון שלנו לגדל כדורגלים הן ממחלקת הנוער והן בגילאים אחרים ולהשביחם לרמה הגבוהה ביותר בכדורגל הישראלי.

"אני מברך את ההורים של תמיר, אם הוא לא היה יוצא לליגה האנגלית זו היתה פגיעה באגו שלי. אנחנו מאחלים לו הרבה הצלחה ומעתה נתניה תהפוך לאוהדת של בולטון". יאמר סיכם בהומור ואמר: "אני רק מקווה שלא יבקשו ממני להיות הסקאוט של בולטון"

"אני מתחיל את הפרק האמיתי שלי בחיים"

"עכשיו אני צריך להתחיל קודם כל ולפני הכל לעכל את המעבר וכמובן להתחיל את הצעד הבא בקריירה שלי", אמר תמיר כהן בראיון לאחר הסיכום. "מבחינתי זו תקופה מצוינת. אני מאוד מאושר מהרגעים הללו, בטח ובטח מהסיכום בבולטון. עכשיו אני צריך להתחיל לעבוד הרבה יותר קשה".

הרבה שחקנים הוזכרו כמועמדים לעבור לאירופה, ואתה עשית את הצעד הזה.

"אין ספק שכל השחקנים ששמותיהם הוזכרו הם שחקנים שכבר מהרגע הראשון כשעלו על כר הדשא כשהיו ילדים, חלמו ושאפו לשחק באירופה. זה לגיטימי וטבעי, ואני באמת עשיתי את הצעד הזה, ואני מאושר מאוד. מאז הסיכום חובת ההוכחה מוטלת עליי, ולהוכיח שהחתימה היא אכן מוצדקת מבחינתה של בולטון. אני באופן אישי מתחיל את הפרק האמיתי שלי בחיים".

כשישבת ביציעים בבלומפילד, העזת בכלל לחלום על כך שתוכל לקום מהמקום שבו אתה נמצא ולשחק באנגליה?

"האמת, תמיד האמנתי בעצמי, ואני שמח שכל האנשים שמסביבי אהבו אותי, האמינו בי, אבל יחד עם זאת אני חייב לומר שלא האמנתי שזה יגיע כל כך מהר. בתוך תוכי ידעתי שהיום הזה יגיע ועוד אגיע לשחק באירופה".

כהן מספר כי עוד לא הספיק לשוחח ולהתייעץ על המועדון עם גורמים אחרים, כדוגמת טל בן חיים, המכירים את בולטון. "בטח אעשה את זה בימים הקרובים. קודם כל אני צריך לשוחח עם המועדון שלי באנגליה, כדי לדעת את הפרטים הטכניים ולהצטרף לקבוצה שלי".

אתה מרגיש שהוכחת משהו בעצם המעבר למספר אנשים?

"אני ממש לא מחפש ולא רוצה להוכיח לאף אחד וגם לא רוצה שאותם אנשים שלא האמינו בי יאכלו את הכובע, אבל אני בטוח שאותם אנשים שלא האמינו בי יודעים טוב מאוד את המקום שהם טעו, ואני מבחינתי מסתכל על הדרך החדשה שלי ויוצא אליה עם המון שמחה בלב".

על התרומה של מכבי נתניה למעבר, אמר כהן: "ערכתי שיחה אישית עם יאמר ועטר והודיתי להם באופן אישי על כל מה שהם עשו איתי. זו הזדמנות טובה עבורי להודות לכל השחקנים במועדון הנפלא הזה, ולאוהדים שתמכו ועזרו לי להשתקם. אני עוזב את המועדון בלב כבד, כמו שאני עוזב את ההורים שלי. נקשרתי למועדון הזה, ואני כבר מחכה לפגוש את השחקנים ולהגיד להם תודה על התקופה הנפלאה שעברתי כאן".

אתה בוודאי לוקח בחשבון את האפשרות שלא פעם תצטרך לשבת על הספסל

"בהחלט שלקחתי את הכל בחשבון, אני יודע היטב לאן אני הולך ומה מצפה לי. אני מקווה מאוד שבעבודה קשה אני אוכיח למנג'ר שלי שמקומי בהרכב, אבל דבר ראשון שאני רוצה לעשות זה קודם כל להתחבר כמה שיותר מהר למועדון ולשחקנים בו. אני מבטיח שאתן את כל כולי על מנת להצליח".

כל הדרך מקרית שלום

תמיר כהן גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, אך התקשה למצוא את עצמו בקרית שלום. את הופעת הבכורה בליגת העל הוא ערך בנובמבר 2002 כשנכנס כמחליף בניצחון של מכבי תל אביב על בני יהודה, וחודש לאחר מכן הוא זכה לכבוש את שער הבכורה.

הפתיחה ברגל ימין ממש לא ניבאה את מה שהולך לקרות, כשאלי כהן, שאימן אז את הצהובים, לא נתן לו קרדיט ואף הושיב אותו ביציע, אחרי שהשחקן סירב להאריך את חוזהו. בינואר 2007 עבר כהן למכבי נתניה, אז ניתן היה להתרשם מהאיכויות שלו כשחקן, מה שהביא בסופו של דבר את זימונו לנבחרת ישראל, כששיחק מול נבחרת קרואטיה. עד כה כהן רשם ארבע הופעות במדי הנבחרת הבוגרת ושמונה בנבחרת הצעירה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully