וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות: ניצחון בנזמה בגובו האריות

12.12.2007 / 21:46

סידני גובו פתח את הדרך, קרים בנזמה הוסיף צמד וליון ניצחה 0:3 את ריינג'רס באייברוקס האיום ועלתה לשמינית גמר הצ'מפיונס. פנרבחצ'ה הצטרפה לעולות אחרי 1:3 על צסק"א

אם אתמול (שלישי) היללנו את הקאמבק של ליברפול ואת העלייה ההרואית שלה לשמינית גמר ליגת האלופות, הרי שהערב זהו תורה של ליון. כמו האדומים מאנפילד, גם הצרפתים פתחו רע מאוד את ליגת האלופות והובסו פעמיים על ידי ברצלונה וריינג'רס, אבל הערב, עם הגב לקיר ובגוב האריות באייברוקס המאיים, השיגו חניכיו של אלאן פרין ניצחון ענק 0:3 והעפילו הלאה מבית ה'. ברצלונה שכבר עלתה מבעוד מועד, ניצחה באותו בית 1:3 את שטוטגרט. ריינג'רס תסתפק בגביע אופ"א.

את רשימת העולות, שכבר הייתה כמעט סגורה עוד לפני המחזור, השלימה הערב פנרבחצ'ה שעשתה זאת לראשונה בתולדותיה. 1:3 על הטורקים על צסק"א מוסקבה בבית עשה את העבודה והפך את המשחק בין אינטר לפ.ס.וו למשחק לפרטוקול. אינטר ניצחה 0:1, ההולנדים בגביע אופ"א.

בבית ו' לא היה דבר לשחק עליו, אבל דווקא משם בא הטרגדיה של הערב, כאשר 5 אוהדי מנצ'סטר יונייטד נדקרו בקרבות אוהדים בחוץ לאולימפיקו ברומא. במשחק עצמו מנצ'סטר יונייטד וסגניתה, רומא, סיימו ב-1:1 בבירה האיטלקית וספורטינג ליסבון, שנמצאת בדרכה לגביע אופ"א, הביסה 0:3 את דינמו קייב החלשה.

בבית ח' הייתה תחרות מסויימת על המקום הראשון, אבל הניצחון של סביליה 0:3 על סלביה פראג העניק לה אותו ודחק את ארסנל, שגברה 1:2 על סטיאווה בוקרשט, למקום השני. סלביה נשרה לגביע אופ"א.

רשימת העולות לשמינית הגמר מהמקומות הראשונים: פורטו, צ'לסי, ריאל מדריד, מילאן, ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, אינטר, סביליה.

העולות מהמקומות השניים: ארסנל, פנרבחצ'ה, רומא, ליון, סלטיק, אולימפיאקוס, שאלקה, ליברפול.

נשרו לגביע אופ"א: מארסיי, רוזנבורג, ורדר ברמן, בנפיקה, ריינג'רס, ספורטינג ליסבון, פ.ס.וו איינדהובן, סלביה פראג.

בית ה

ברצלונה - שטוטגרט 1:3

הענקית הקטאלונית כבר הבטיחה את עלייתה לשמינית הגמר מהמקום הראשון והיא דבוקה לריאל מדריד בפיסגת הליגה הספרדית, אבל לכל אוהדי הכדורגל בעולם ברור שמשהו במכונה לא עובד. מול אלופת גרמניה, בארסה רצתה לשקם קצת את היכולת הבינונית ולתת לאוהדיה סיבה להירגע, אבל כבר אחרי 3 דקות היא נקלעה לפיגור אחרי בעיטה חופשית מוצלחת של אנטוניו. היתרון הגרמני החזיק מעמד יפה, אבל רק 33 דקות כשבדקה ה-36 כבש ג'ובאני דוס סנטוס אחרי בישול של רונאלדיניו.

את המהפך השלימה בארסה בדקה ה-57, כשסמואל אטו, שזה עתה חזר מפציעה, נכנס לרחבה עם הרבה מהירות וערמומיות וכבש שער טיפוסי. כעבור 10 דקות רונארלדיניו הראה שלא כדאי להרגיז את בארסה ועשה את השלישי.


ריינג'רס - ליון 3:0

לסקוטים היה מספיק תיקו, אבל המשחק הזה, שנפתח בקצב רצחני, התחיל דווקא בכיוון של הצרפתים. כבר אחרי 4 דקות יכול היה סידני גובו להזדמנות להמם את הסקוטים, אבל הוא החמיץ ממצב נוח באחד על אחד מול אלן מקגרגור. 6 דקות נוספות עברו וליון המשיכה להצהיר כוונות כשבעיטה חופשית של ז'וניניו נהדפה בקושי על ידי מקגרגור.

בדקה ה-16 ריינג'רס כבר לא עמדה בפרץ. בנזמה פרץ מימין וספק בעט, ספק הוציא כדור רוחב, מקגרגור הדף רע מאוד למרכז הרחבה וגובו הגיע מאחור וכבש. במחצית השנייה ריינג'רס נראתה קצת יותר נמרצת, אבל דווקא ליון הייתה קרובה לשני עם בעיטה חופשית של ז'וניניו למשקוף. בדקה ה-85 זה כבר הגיע ובמנה כפולה, כשקרים בנזמה כבש בואתה דקה ושוב בדקה ה-88 והבטיח לליון עלייה.

בית ו'

רומא - מנצ'סטר יונייטד 1:1

לפני המשחק, כמעט כרגיל כשזה מגיע למשחקים של רומא מול קבוצות אנגליות, התרחשו מהומות מחוץ לאולימפיקו כשחמישה אוהדי יונייטד ואוהד אחד של רומא הובהלו לבית החולים עם פציעות קלות כתוצאה מדקירות.

אותו 7:1 מלפני שנה עדיין הידהד בראשיהם של הג'יאלורוסי ולמרות ששתי הקבוצות כבר הבטיחו את עלייתן, בבירת איטליה היו להוטים לקראת המשחק. אלכס פרגוסון לקח את העניינים קצת יותר בקלות, אבל למרות שעלה עם שחקנים אלמוניים כמו ג'וני אבנס, דניאל סימפסון, וכריס איגלס, הראש המצוין של ג'רארד פיקה העלה את השדים האדומים ליתרון 0:1 בדקה ה-34 אחרי כדור קרן. יונייטד עוד הייתה קרובה להכפלה, אבל דווקא מאנסיני הישווה עבור המקומיים בדקה ה-71 והשאיר טיפת כבוד באיטליה.


ספורטינג ליסבון - דינמו קייב 0:3

דינמו רצתה להימלט מכניסה לא מחמיאה לקבוצה שכוללת את לבסקי סופיה, ראפיד וינה, אנדרלכט, ספרטק מוסקבה, פנרבחצ'ה וקושיצה, כולן קבוצות שסיימו את שלב הבתים הראשון של ליגת האלופות ללא נקודות. אז רצתה. את ספורטינג זה לא עניין ובדקה ה-35 היא עלתה ליתרון מפנדל מוצלח של אנדרסון פולגה אחרי הכשלה על ליידסון. ז'ואאו מוטיניו הכפיל בדקה ה-67 וליידסון סגר סיפור בדקה ה-88.

בית ז

פ.ס.וו איינדהובן - אינטר 1:0

אינטר כבר עלתה לשלב הבא מהמקום הראשון וההולנדים קיוו למצוא שאננות אצלם כדי להשיג ניצחון. אלא שהרחקה של אדיסון מנדז בדקה ה-28 וגם התוצאה מאיסטנבול, הרסו לה את התכניות. פ.ס.וו עוד הצליחה לשמור על התיקו עד שמבצע נפלא של דויד סואזו, שעשה סלאלום לתוך הרחבה ההולנדית, הסתיים ברגל של חוליו קרוז ו-0:1 לאינטר שנשמר עד הסיום.


פנרבחצ'ה - צסק"א מוסקבה 1:3

הטורקים ידעו שניצחון על הרוסים יעלה אותם בכל מקרה לשמינית הגמר, אבל במשך כמה דקות רעדו הלבבות של האוהדים בסוקרו סראקוגלו אחרי שכדור רוחב של יורי ז'ירקוב מצא דווקא את הרגל של אדו דראקנה המקומי, שכבש לשערו הוא.

אלא שכעבור שתי דקות בלבד החזיר ברזילאי אחר, אלכס, את הטורקים לתמונה כשעשה את ה-1:1. בדקה ה-45 הטורקים כבר יכולים היו להתרווח וליהנות אחרי שאוגור בוראל השלים מהפך מצוין. פנר קצת נרגעה במחצית השנייה, אבל בדקה ה-90 הכפיל בוראל את מאזן כיבושיו, וסגר את ה-1:3.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בית ח

ארסנל - סטיאווה בוקרשט 1:2

ההפסד לסביליה במחזור הקודם הוריד את ארסנל למקום השני בבית ולמרות שהיא הבטיחה את עלייתה לשלב הבא, המקום הזה עשוי להפגיש אותה עם קבוצות כמו אינטר או ברצלונה, וזה לא ממש רצוי. ארסן ונגר העלה בהרכב כמה שחקני מהרוטציה ואחד מהם, ואסיריקי אבו דיאבי, כבש את השער הראשון של התותחנים בדקה ה-8 אחרי מהלך קבוצתי יפה ושליטה של האנגלים למן הפתיחה. ניקלאס בנדטנר הכפיל בדקה ה-42 וארסנל הפליגה לניצחון. דורל זכאריה רק צימק בדקה ה-68.


סלביה פראג - סביליה 3:0

מאמן סביליה, מנואל חימנז, הזמין סגל של 19 שחקנים למסע לצ'כיה, ללא סיידו קייטה ואדריאנו המושעים, וללא אלכסנדר קרז'קוב ואנדרס פאלופ הפצועים ואולי בגלל זה האנדלוסים חיכו 66 דקות עד שהתחילה להבטיח את המקום הראשון בבית ולהימנע ממפגשים עם מקומות ראשונים אחרים. לואיס פביאנו המחליף עשה את זה כאמור בדקה ה-66 ו-3 דקות אחר כך כבר דאג פרדי קאנוטה להכפיל את היתרון ולהבטיח את הניצחון. דני אלבס שם את האחרון 3 דקות לסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully