וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברסקול

11.12.2007 / 23:46

ליברפול הושמצה אחרי ההפסד לבשיקטאש, אבל בשלושת המשחקים הבאים עשתה בית ספר לכולם וכבשה 16 שערים. אחרי ה-0:4 על מארסיי עלתה שלב. שאלקה ואולימפיאקוס הצטרפו לעולות

לפני כחודש וחצי, ב-24 באוקטובר, הפסידה ליברפול 2:1 לבשיקטאש באיסטנבול ואחרי שלושה משחקים ניצבה במקום האחרון בבית א' של ליגת האלופות, עם נקודה אחת בלבד. הביקורות חתכו וההערכות דיברו על כך שהפיינליסטית מהעונה שעברה תיאבק אולי על מקום בגביע אופ"א.

עבר חודש וחצי ובו שלושה משחקים והאדומים מבית המקדש אנפילד עלו שלב בליגת האלופות. הערב ניצחה ליברפול 0:4 בסטאד וולודרום של מארסיי, השלימה כיבוש 16 שערים בשלושה משחקים ועשתה את העלייה בסטייל.

למרות זאת, איבוד הנקודות במשחקים הראשונים גבה מהקבוצה האנגלית מחיר מסויים ופורטו, שניצחה הערב 0:2 את בשיקטאש, סיימה במקום הראשון בבית. מארסיי תמשיך מהבית הזה לגביע אופ"א.

בבית ב' סיימו צ'לסי וולנסיה בתיקו 0:0 במשחק שלא קבע כלום לגבי המיקום בטבלה. שאלקה, לעומת זאת, הייתה חייבת ניצחון ביתי על רוזנבורג כדי להמשיך הלאה והיא עשתה את זה יפה עם 1:3 במשחק שכל השערים בו נכבשו במחצית הראשונה. רוזנבורג תשחק בגביע אופ"א.

ריאל מדריד ניצחה 1:3 את לאציו בבית בקלות יחסית וסיימה במקום הראשון בבית ג', אבל הניצחון המרשים בבית הזה הערב היה שייך לאולימפיאקוס, שניצלה החמצות רבות של ורדר ברמן, ניצחה אותה 0:3 ועלתה לשמינית גמר הצ'מפיונס בצורה נפלאה. ברמן תמשיך לגביע אופ"א, לאציו סיימה את דרכה באירופה.

בית א':

מארסיי - ליברפול 4:0

פיינליסטית המפעל הגיעה לסטאד ולודרום כשהיא יודעת שרק ניצחון יעלה אותה לשלב הבא וכבר אחרי 5 דקות עלתה ליתרון. סטיבן ג'רארד נפל ברחבה אחרי תיקול עם גאל גיבה והשופט הנורבגי, טרייה הוגה, פסק על פנדל מאוד מפוקפק. ג'רארד בעט, סטיב מנדאנדה הדף, אבל קפטן ליברפול היה ראשון על הריבאונד וכבש. 6 דקות עברו ופרננדו טורס הראה שוב איזו התקדמות הוא עשה. הספרדי לקח כדור מהפינה ברחבה, עבר שני שחקנים וכבש בבעיטה שטוחה. שער נהדר ו-0:2 גדול.

אם מארסיי עוד האמינה אחרי המחצית, הרי שבדקה ה-48 שבר דירק קויט את קו הנבדל של ההגנה שלה, כבש את השלישי של האנגלים ולמעשה סגר סופית את המשחק. ריאן באבל עוד הוסיף קינוח בדמות שער נוסף בדקה ה-90.

פורטו - בשיקטאש 0:2

פורטו ידעה שניצחון יעלה אותה מהמקום הראשון וימנע ממנה מפגשים עם אינטר, צ'לסי, מילאן ואחרות. בשביל זה היא עמלה קשה עד שההגנה הטורקית יצאה לא טוב לאופסייד, ולוצ'ו גונזאלס האדיר כבש את ה-0:1 דקה למחצית, חרף הטענות הקשות לאופסייד מצידו של רושטו, שגם ספג כרטיס צהוב. 17 דקות בתוך המחצית השנייה זה כבר 0:2 אחרי שקווארסמה קיבל כדור התקדם מעט ובעט שטוח לפינה של רושטו.

בית ב':

שאלקה 04 - רוזנבורג 1:3

הנורבגים היוו את הפתעת הצ'מפיונס העונה עם שני ניצחונות על ולנסיה ותיקו בגרמניה היה מספיק להם, אבל שאלקה איכותית יותר ועם המוטיבציה שהיא שאבה מהעובדה שניצחון יעלה דווקא אותה, היא באה ועלתה ל-0:2 מהיר משערים של ג'ראלד אסמואה בדקה ה-12 ואחד נוסף של ראפיניה בדקה ה-17. נגמר? לא מבחינת יוסוף קונה, שניצל חור בהגנה המקומית כדי לצמק בדקה ה-23. עוד 13 דקות עברו וחגיגת השערים לא נעצרה כשהפעם קווין קוראני כובש ומחזיר את היתרון המבטיח לשאלקה.

צ'לסי - ולנסיה 0:0

צ'לסי עלתה למשחק עם הרכב התקפי שכלל רביעייה קדמית בה קלאודיו פיזארו, אנדריי שבצ'נקו, שון רייט פיליפס וסולומון קאלו, אבל למרות שהיו טובים יותר מול ולנסיה האומללה, התקשו מאוד לכבוש. אחרי מחצית ראשונה דלה החלו המיליונרים להדביק כדורים למשקוף (קאלו) לקורה (ג'ו קול) או סתם להחמיץ (פיזארו). אבל את הרשת הם לא מצאו והמשחק הסתיים בתוצאה מאופסת.

בית ג':

ריאל מדריד - לאציו 1:3

ריאל נתקלה ביותר מדי קשיים בבית והיום הגיעה במטרה להראות נחישות ותכליתיות. לאציו סובלת מעונה בינונית ביותר וריאל המתינה בדיוק 13 דקות עד שבעיטה חזקה של ז'וליו באפטיסטה מחוץ לרחבה פגשה את הרשת. שתי דקות עברו וראול הנפלא הכפיל עם שער בנגיחה. ההגנה הלציאנית המשיכה עם תצוגת הנפל שלה בדקה ה-36, כשטיילת בלבן בתוך הרחבה הסתיימה בשער קליל של רוביניו. בדקה ה-80 האיטלקים הוכיחו שלפחות יש להם קצת התקפה כשגוראן פאנדב דחק מקרוב שער מצמק אחרי מתפרצת קטלנית.


אולימפיאקוס - ורדר ברמן 0:3

היוונים עם עונה אדירה במפעל האלופות ואחרי שהשיגו ניצחון חוץ ראשון בצ'מפיונס ליג במשחק הקודם מול ברמן, הגיעו הערב לאצטדיונם הביתי גאורגיוס קראיסקאקיס עם מטרה לעלות שלב. בדקה השמינית דווקא הגרמנים היו קרובים ליתרון, אבל ניקופולודיס הדף כדור של דייגו מ-17 מטרים וסאנוגו לא הצליח לכבוש מהכדור החוזר. 4 דקות עברו והמקומיים עלו ליתרון אחרי שבעיטה חזקה של אירוקליס סטולידיס ננעצה בפינה התחתונה של טים ויסה. הצלות נוספות של ניקופולודיס והחמצות של סאנוגו מנעו מהגרמנים לחזור למשחק.

בעברית יש קלישאה שאומרת ש"אם לא כובשים סופגים" וזה בדיוק מה שקרה לברמן. בתוך ארבע דקות סגרה אולימפיאקוס את המשחק אחרי נגיחה של דרקו קובאצ'ביץ' בדקה ה-70 והשלמת צמד של סטולידיס בדקה ה-74.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully