וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה הם באים

27.11.2007 / 14:57

לפני חודש הם לא נחשבו לכוכבים, אבל הם בדרך הבטוחה להפוך לכאלה. קבלו את השחקנים המשתפרים ביותר עד כה ב-NBA

עונת ה-NBA תסגור בקרוב את החודש הראשון שלה וזה כבר מספיק זמן לזהות מגמות. כמו בכל שנה, גם הפעם הליגה עמוסה בשחקנים שהתחילו אותה הרבה יותר טוב מהצפוי ובכאלה שצצו להם משום מקום ולא מראים כוונה להיעלם. גם השנה החלטנו להכין את רשימת השחקנים שנראים בדרך לשנת פריצה, ממנה כנראה תורכב גם רשימת המועמדים לתואר השחקן המשתפר של השנה (למרות שלדעתי בינתיים התואר מגיע לדוויט הווארד). הערה אחת לפני שמתחילים: לא שכחתי את ג'מאריו מון, הוא רוקי והרשימה שלו עוד תגיע.

רודי גיי, ממפיס

כאשר בקיץ שעבר ג'רי ווסט הקשיש ויתר על שיין באטייה הנהדר בשביל הזכות לבחור בגיי הוא זכה לביקורת רבה. ממפיס אמנם הפכה מקבוצת פלייאוף לנמושה בעונה שעברה לא מעט בגלל הטרייד הזה, אבל לטווח הארוך זה הולך להשתלם להם. אף אחד לא פקפק בפוטנציאל של הילד, אבל היו לא מעט סימני שאלה הקשורים לאופי שלו. בסביבות אמצע העונה שעברה גיי התחיל לחמם מנועים ולהבהיר שהוא לא מתכוון להיות פלופ, וככל שעובר הזמן מתגברת התחושה שמדובר בשחקן המוכשר ביותר במחזור שלו (כדאי לזכור שהוא צעיר בשנתיים מברנדון רוי).

השנה גיי הוא כבר שחקן מוביל בממפיס ועם הפתיחה הצולעת של גאסול יכול להיות שהוא כבר השחקן המוביל. הוא קולע המון (18.6 נקודות) בכל דרך אפשרית (כולל כמעט שתי שלשות למשחק) ובאחוזים טובים מכל טווח, הוא חוטף (1.5 למשחק) וחוסם (0.9), הוא יכול לתפקד כסמול פורוורד בהרכב גבוה וכפאוור פורוורד בהרכב נמוך (מה שהוא עושה כרגע בגלל הפציעה של דארקו מיליצ'יץ') ואם הוא ישפר את יכולת האיסוף (4.8 ריבאונדים) והמסירה (1.2 אסיסטים) הוא יהפוך לאחת החבילות השלמות בליגה.

אנדרו ביינום, הלייקרס

לא בכל מקום פרוייקט חינוך ביינום נכשל. הסנטר הצעיר, שפיל ג'קסון וקארים עבדול ג'באר לקחו בתור פרוייקט, כיכב ברשימה הזאת גם בשנה שעברה אבל מאז נרגע וגילה חוסר יציבות. הפעם זה נראה אמיתי יותר ובשנה השלישית שלו בליגה הוא מתחיל להראות ניצוצות של גדולה. ב-25 וחצי דקות למשחק הוא מספיק להשיג ממוצע של דאבל-דאבל (11 נקודות ו-10.2 ריבאונדים), לקלוע ב-57.6 אחוזים מהשדה ולהוסיף 1.6 גגות. הוא יודע לשחק עם הגב לסל, יש לו יד די רכה והשנה הוא מתחיל לשפר גם את הריבאונד וההגנה.

אה, וכמעט שכחתי - הילד רק עכשיו בן 20 (להשוואה- יאו מינג הגיע לליגה בגיל 22). אוהדי הלייקרס מקווים שהפעם ג'קסון לא יחזיר את ביינום לספסל כשהעציץ קוואמי יחזור מפציעה ומתחילים להודות בינם לבין עצמם (לא בקול רם, חס וחלילה) שאולי מיץ' קופצ'אק צדק כשלא ויתר על ביינום בשביל ג'ייסון קיד אפילו אם קובי לא מרוצה.

דמיאן ווילקינס, סיאטל

ווילקינס אמנם מתחיל רק את השנה הרביעית שלו בליגה, אבל בקרוב הוא יחגוג 28 חורפים וזה זמן מצוין להתחיל להשתחרר מהצללים שעוטפים אותו לכל אורך הקריירה. הצל הבולט הוא של הדוד דומיניק, גם האבא ג'ראלד היה שחקן חמישייה ב-NBA שנים ארוכות ומאז שנחת בסיאטל גם ריי אלן ורשאד לואיס דאגו להסתיר את דמיאן המוכשר. כל פעם שאחד מהם נפצע הוא הוכיח שמגיע לו צ'אנס, אבל ברגע ששניהם חזרו הוא חזר לעמדת המתבונן.

פתאום, השנה, אלן ולואיס נעלמו ועד שדוראנט וג'ף גרין ייכנסו סופית לנעליים שלהם יש לווילקינס צ'אנס אמיתי. בינתיים הוא לוקח אותו כמו גדול עם 15.1 נקודות ב-47.2 אחוזים מהשדה ו-48.8 אחוזים מהשלוש, יחד עם 5 ריבאונדים ו-2.4 אסיסטים. ואיכשהו הוא ממשיך להישאר בצל - מהמשחק בו הוא קלע 41 נקודות באטלנטה כולם זוכרים רק את שלשת הנצחון המדהימה של דוראנט...

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מרווין וויליאמס, אטלנטה

שלושת אוהדי אטלנטה עדיין תופסים את הראש כל פעם שהם רואים את כריס פול ודרון וויליאמס בידיעה שאחד מהם היה יכול להיות שלהם. לפחות הם יכולים להתנחם בכך שמרווין וויליאמס, השחקן שנבחר במקומם במקום השני לפני שנתיים וחצי, רחוק מלהיות פלופ. אחרי שנתיים לא מזהירות נראה שוויליאמס מתחיל לחבר את הפוטנציאל המעניין שלו למשהו שמביא תוצאות.

הקליעה שלו מחצי מרחק נהדרת והוא יודע גם להגיע לטבעת. משחק האול-אראונד שלו משתפר כל הזמן ולאחרונה היו לו כמה משחקים עם שורות סטטיסטיות שמזכירות את חברו לקבוצה ג'וש סמית'. הוא עומד על 16 נקודות למשחק ביותר מ-50 אחוזים מהשדה, אבל התחושה היא שזאת רק שאלה של זמן עד שהוא ייכנס למועדון ה-20.

לואיס וויליאמס, פילדלפיה

אם אתה שחקן שנה שלישית ושם המשפחה שלך הוא וויליאמס אתה חייב להיות תותח. אחרי מרווין ודרון, גם לואיס מתחיל להיראות כמו הדבר האמיתי. לעומת שני הראשונים שנבחרו במקומות השני והשלישי ופשוט מצדיקים את המיקום, לואיס נבחר במקום ה-45 בדראפט והפריצה שלו נחשבת להפתעה. מי שלא מופתעים הם מי שעקבו אחרי לו בליגות הקיץ בהן הוא תמיד נראה נהדר, בעיקר בקיץ האחרון.

הקיץ התחבר לחודש אחרון מוצלח בשנה שעברה והיכולת המשיכה גם למשחקי ההכנה והכריחה את מו צ'יקס לתת לפוינט גארד המבטיח צ'אנס למרות שבעמדה שלו משחק אנדרה מילר. וויליאמס לקח כל הזדמנות שקיבל והפך לשחקן שפילי הולכת אליו במאני טיים, בארבעת המשחקים האחרונים הוא לוהט והשמועה האחרונה היא שפילי כבר מחפשת קבוצה למילר כדי שלא יעצור את ההתקדמות של הכוכב החדש.

קליינה אזובוקי, גולדן סטייט

עוד אחד מכוכבי ליגת הקיץ היה הרוקי האיטלקי מרקו בלינלי של הווריירס והתחושה הייתה שהוא הולך לתפוס מקום ברוטציה של דון נלסון. אבל נלי, כהרגלו, הפתיע את כולם ובמשחקים הראשונים העלה בחמישייה במקום סטיבן ג'קסון המושעה את אזובוקי האלמוני, שפרט להצגה מזדמנת פעם בחודש לא הראה יותר מדי בשנה שעברה.

אזובוקי, אנגלי ממוצא ניגרי בן 24, קטע את קריירת המכללות שלו מוקדם מדי כי אביו הסתבך בפלילים והיה זקוק לכסף. הוא לא נבחר בדראפט של 2005 ונדד במשך שנה עד שמצא את מקומו בגולדן סטייט של נלי, שלשיטה שלו הוא מתאים כמו כפפה (גארד-פורוורד אתלטי שקולע שלשות). את ההזדמנות בחמישייה הוא ניצל בצורה הטובה ביותר עם הצגות של 33 ו-27 נקודות בחמשת המשחקים הראשונים. מאז שג'קסון חזר התפוקה של אזובוקי יורדת, אבל את מקומו ברוטציית שמונת השחקנים של נלי הוא תפס וזה הרבה יותר ממה שהוא היה יכול לדמיין לפני חצי שנה. אבא יכול להיות רגוע.

רוני ברואר, יוטה

יוטה לא מפסיקה לייצר סיבות לאופטימיות והשנה תורו של שחקן השנה השנייה ברואר לפרוץ. הגארד האתלטי בטירוף עושה בדיוק מה שסלואן קיווה לראות ממנו - מגיע לטבעת כדי לקלוע נקודות קלות, חוטף ורץ. אחרי שבשנה שעברה הוא כמעט לא שיחק, כמו כל רוקי שעבר אצל סלואן חוץ מפול מילסאפ, השנה ברואר מקבל כמעט 30 דקות למשחק כשוטינג גארד הפותח ומחזיר ב-13.3 נקודות למשחק ב-52.3 אחוזים מהשדה, הרבה הליכות לקו ואחוזים גבוהים גם משם ו-2.6 חטיפות למשחק שממקמות אותו במקום השני בליגה והראשון בחטיפות ל-48 דקות.

החטיפות והאתלטיות מביאות לריצה, מה שמתאים מאוד גם לדרון וויליאמס ולקירילנקו שנהנה מכל רגע. סלואן, שרגיל למשחק איטי, שינה גישה במיוחד בשבילם ויצא גדול פעם נוספת. אם ברואר יפתח גם קליעה יציבה מחצי מרחק ויכולת לקלוע שלשה מדי פעם הוא יוכל להגיע לרמות הגבוהות באמת ויוטה תהפוך לקבוצה כמעט מושלמת תוך שנתיים.

הידו טורקוגלו, אורלנדו וכריס קיימן, הקליפרס

כבר כתבתי על שניהם אז לא צריך להרחיב אלא פשוט להזכיר שכלום לא השתנה - טורקוגלו וקיימן ממשיכים לשחק נהדר ולספק מספרים שלא קשורים למה שהם הראו לנו עד היום. הידו, בשנתו השמינית בליגה, קפץ מממוצע קריירה של 10.7 נקודות ומ-13.3 בשנה שעברה ל-18.5 נקודות למשחק השנה עם שיפור גם בשאר הקטגוריות. קיימן, בשנה החמישית שלו, ביצע קפיצה אבסורדית מ-10.1 נקודות, 7.8 ריבאונדים ו-1.6 גגות בשנה שעברה ל-18.3, 13.9 ו-2.7 בהתאמה. מי אמר שלבנים, טורקים ואנשי מערות לא מסוגלים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully