וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשטן נגד ההיסטוריה

19.11.2007 / 15:45

כדי להבין מה באמת השגנו עם דרור קשטן, דירגנו את הקמפיינים של הנבחרת מאז שהצטרפנו לאירופה, מהטוב ביותר ועד הגרוע ביותר

הדרך הכי טובה לאמוד את איכות הקמפיין של דרור קשטן היא להשוות אותו למה שנעשה לפניו. לראות איפה הצלחנו, היכן נכשלנו, במה התקדמנו ומה השגנו. לכבוד סיום הטורניר הראשון של קשטן ביום רביעי מול מקדוניה, החלטנו לדרג את הקמפיינים של הנבחרת מאז שהצטרפנו לאירופה ב-1994. חשוב לציין, כי לא רק התוצאות והמיקום נלקחו בחשבון כפרמטרים, אלא גם השפעה על העתיד והנחלת דרך לטורנירים הבאים. מיד תבינו. ואם לא, תמיד תוכלו להשאיר טוקבק משלכם עם דירוג מתוקן.

1. מוקדמות יורו 2000

הבית:

1. ספרד (21)
2. ישראל (13)
3. אוסטריה (13)
4. קפריסין (12)
5. סן מרינו (0)

ללא מתחרים, הקמפיין הכי גדול של הנבחרת מאז שהצטרפנו לאירופה, של הנבחרת הכי גדולה שלנו מאז מקסיקו 70. יכול להיות שמבחינת יכולת, לא כולל תוצאות, אולי אפילו הגדולה ביותר. בקמפיין המרשים הזה נבחרת ישראל גיבשה לעצמה סוג של מעמד באירופה, לא עוד חברה קיקיונית. היא רכשה ביטחון עצמי, תודעה ויומרה שהחזיקו אותה עד לקמפיין האחרון, בו שכחנו קצת את מה הנבחרת הזאת של שרף השיגה וחזרנו להתבטל. זה לא רק היה תוצר של דור שחקנים יוצא דופן, אלא מאמן שרץ עם הנבחרת 4 קמפיינים וקיבל גב ללכת עם האמת שלו עד הסוף, גם אם זה לפנים נראה צורם, לבנות נבחרת בצלמו שרצה לאורך זמן ונראתה לפרקים כמו נבחרת שמגיע לה לעלות ליורו.

על יחס שערים 25: 9 אנחנו יכולים רק לחלום היום, גם אם סן מרינו היתה חלק מהבית, וחלק מהתוצאות החשובות לא הגיעו בגרבג' טיים. תיקו מלא אופי באוסטריה (1:1) ותצוגת הכדורגל הגדולה ביותר של הנבחרת בכל הזמנים מול אותה אוסטריה בר"ג (0:5), הפיחו אופטימיות אדירה, בדיעבד מוגזמת, בקרב חובבי הכדורגל, שהחלו לחלום בזכות ברקוביץ' ורביבו על השתלבות אמיתית באירופה. זה היה קמפיין שהציב סטנדרטים חדשים לעשורים הבאים. למרות שהליגה היתה אז עדיין במיטבה, הנבחרת היתה אז בשיא הצלחתה הציבורית. הקהל הלך אחריה, משחק נבחרת ברמת-גן היה לפסגת אירועי הכדורגל של השנה. אם רק הבלון הזה לא היה מתפוצץ 4 חודשים אחר-כך מול דנמרק, הטקסט לא היה נגמר כאן.

2. מוקדמות מונדיאל 1994

הבית:

1. שבדיה (15)
2. בולגריה (14)
3. צרפת (13)
4. אוסטריה (8)
5. פינלנד (5)
6. ישראל (5)

מבחינת תוצאות מדובר אולי בקמפיין הכי גרוע, אבל בזכות משחק אחד באוקטובר 1993 הוא הפך לקמפיין המשפיע ביותר על דרכה של נבחרת ישראל, ומכאן גם דירוגו הגבוה. אפשר לחלק את העשורים האחרונים של הנבחרת עד למשחק הניצחון בפארק דה פראנס ואחריו. זה היה הקמפיין הראשון שלנו באירופה, קמפיין מהוסס, חסר ביטחון, לאף אחד לא היה ברור מה באמת כוחנו, ונדמה היה לרגע אחרי התוצאות הראשוניות שאנחנו עוד יכולים לגמור כמו עוד נבחרת שהיא בשר תותחים קבוע של אריות היבשת. זה היה מפחיד.

ממש לפני סיום הקמפיין המביך, שכלל תבוסות של 5:0 לשבדיה ו-5:2 לאוסטריה והפסד ביתי לבולגריה, הגיע ה-2:3 בפאריס שהציב לברקוביץ' ורביבו, שני כוכבי שנות התשעים שהתחילו להשתלב בקמפיין הזה והיו אמורים להנהיג את הנבחרת בטורנירים הבאים, את היעדים לדור שלהם. את היעדים שלנו באירופה. זאת היתה הכרזת העצמאות של הנבחרת, התובנה מה אנחנו רוצים להיות ביבשת. ניצחון בגארבג' טיים, אבל כולו מאני טיים. נכון, אחר-כך הגיעו תיקו ביתי מול אוסטריה והפסד בר"ג לפינלנד של ליטמאנן, אבל לכולם כבר היה ברור שהיה לנו כדאי להצטרף לאירופה. נכון, סיימנו במקום האחרון, אבל ידענו שזה לא יהיה כך בקמפיינים הבאים. אחרי הדיכאון מול קולומביה ב-1989, מלחמת המפרץ ב-1991, נדמה היה שהנבחרת עלתה על מסלול חדש.

3. מוקדמות מונדיאל 2006

הבית:

1. צרפת (20)
2. שוויץ (18)
3. ישראל (18)
4. אירלנד (17)
5. קפריסין (4)
6. איי פארו (1)

את הנבחרת של גרנט למדנו להעריך רק אחרי שראינו מה קרה אחריו. אחרי קמפיין של שכר לימוד, בו הוא עדיין נתן צ'אנס לרביבו וברקוביץ', גרנט ניקה את האורוות והעמיד את הנבחרת עם המנטליות החזקה ביותר שהיתה לנו מאז התיקו מול שבדיה ואיטליה במקסיקו 1970. הנבחרת אמנם לא ניצחה אף נבחרת גדולה בבית, לא את צרפת, לא את אירלנד וגם לא את שוויץ, אבל היא גם לא הפסידה אף משחק וסיימה במקום השלישי.

הנבחרת הופיעה למשחקי המאני טיים ולא עשתה בהם במכנסיים, גם ברמת גן, גם באירלנד וגם בשוויץ, נבחרת שניצחה לראשונה בקפריסין. בקמפיין הזה גרנט ניסה ללמד אותנו לחשוב במושגים הטבעיים שלנו וניקה את הרהב הברקוביצ'י ששלט בנבחרת בטורנירים הקודמים. הוא התמקד באופי, אבל שכח מהכדורגל, ולכן הקמפיין הזה מדורג רק במקום השלישי. הקהל לא ממש התאהב בנבחרת הזאת, הרבה בגלל שהוא הבין שהיא לא מעניקה לנו אופק מקצועי לקמפיינים הבאים, נבחרת מבוגרת מאוד שחשבה רק על השורה התחתונה. המסר המקצועי שהקמפיין הזה הותיר לעתיד לא היה מספק. מהסגל המבוגר לא נשאר יותר מדי אחר-כך כדי להמשיך את מה שהם התחילו, והמאמן הבא היה חייב לבנות נבחרת חדשה. גרנט הנחיל בקמפיין הזה את הערכים ההגנתיים שנבחרת קטנה כמונו ששואפת להפתיעה צריכה לסגל לעצמה, ערכים של נבחרת יוון, אבל הפקיר את ההתקפה ולא עיצב סגנון שיחזיק לאורך זמן. עם הפדחת של אבי יחיאל אי אפשר לעלות ליורו או למונדיאל, נבחרת ערמומית וקטנה צריכה גם לדעת איך עוקצים. גרנט לימד אותנו רק חצי מהמסר של נבחרת יוון, על החצי השני הוא דילג.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

4. מוקדמות מונדיאל 1998

הבית:

1. בולגריה (18)
2. רוסיה (17)
3. ישראל (13)
4. קפריסין (10)
5. לוקסמבורג (0)

היסודות לקמפיין הנהדר ליורו 2000 וה-0:5 מול אוסטריה, הונחו בקמפיין הזה. את הביטחון, את היומרה, את הרצון, פיתחנו במשחקים לצרפת 1998. הקמפיין נפתח בשני משחקים נהדרים שלא בגארבג' טיים, ניצחון ביתי על בולגריה (1:2) ו-1:1 מול רוסיה, משחקים שגרמו לאוהדי הכדורגל בארץ להאמין שאנחנו יכולים לנצח כל נבחרת בבית. נקודה חשובה לנבחרת שבלטה עד אז בחוסר היציבות שלה. עוגן. הנבחרת סיימה את הקמפיין עם יחס שערים לא מרשים 7:9, בלי ניצחון חוץ על נבחרת גדולה (2 הפסדים בשני המשחקים האחרונים בבולגריה וברוסיה), אבל עם תחושת החמצה שאפשר להשיג יותר. תחושת החמצה שכמעט באה על תיקונה בקמפיין הבא, לולא הפלייאוף מול דנמרק.

5. מוקדמות מונדיאל 2002

הבית:
1. ספרד (20)
2. אוסטריה (15)
3. ישראל (12)
4. בוסניה (8)
5 ליכטנשטיין (0)

מבחינת תוצאות, הקמפיין של נילסן למשחקים בקוריאה ויפן היה טוב יותר מזה של שלמה שרף לצרפת 1998 (מקום אחד לפני בדירוג שלנו - פסקה קודמת), אבל אסור לשכוח שהנבחרת של הדני נהנתה מכוח האינרציה של ה-0:5 מול אוסטריה. למרות שהיא היתה קרובה יותר לבאר, היא נסעה על אדי הדלק האחרונים ונראתה פחות טוב מבעבר. חשוב לזכור שזאת נבחרת שנכשלה במאני טיים. אם במוקדמות יורו 2000 סיימנו ב-1:1 מול אוסטריה בוינה, הפעם כבר הפסדנו שם 2:1 וסיימנו נגד אותה אוסטריה ב-1:1 ביתי במשחק האחרון, בו איבדנו את הכרטיס לפלייאוף בגלל השער ההוא של הרצוג בדקה ה-90. יחס השערים גם לא היה מרשים 7:11 (לעומת 25: 9 בקמפיין הקודם), נילסן לא הכניס רוח חדשה בנבחרת בדמות כוכבים חדשים והפסיד ברגע האחרון. המשחק הכי טוב בקמפיין הזה היה הניצחון הביתי מול בוסניה (1:3), אבל זה בכלל לא מספק אחרי מה שהשגנו בשנים שלפני כן.

6. מוקדמות יורו 1996

הבית:
1. רומניה (21)
2. צרפת (20)
3. סלובקיה (14)
4 פולין (13)
5 ישראל (12)
6. אזרבייג'אן (1)

נכון, סיימו את הבית במקום הלפני אחרון, אבל לא כנבחרת לא רלוונטית יותר. נקודה אחת פחות מפולין הרביעית ושתיים מסלובקיה הרביעית. עם ניצחון ביתי במשחק הראשון מול פולין, עם תוצאות מכובדות מול רומניה (1:1) וצרפת (0:0) בבית, ועם השער ההוא של רוני רוזנטל מול אזרבייג'אן. זה היה הקמפיין בו ישראל החלה להתייצב אחרי ההתקבלות לאירופה. מפה יכולנו רק להמריא. לכן הוא גם מדורג גבוה יותר מהקמפיין הנוכחי של קשטן, שלכאורה השיג תוצאות טובות יותר.

7. מוקדמות יורו 2008

הבית (משחק אחד לפני הסוף):

1. קרואטיה (26)
2. אנגליה (23)
3. רוסיה (21)
4. ישראל (20)
5 מקדוניה (14)
6. אסטוניה (7)
7. אנדורה (0)

הדבר היחיד הטוב שאפשר לומר על הקמפיין של קשטן הוא שמדובר בקמפיין ראשון, ושכל מאמן נבחרת צריך קמפיין אחד כדי להבין לאיזה בור הוא נפל. הנבחרת של קשטן איבדה בקמפיין הזה את כוח ההרתעה בבית אחרי ההפסד לקרואטיה, חזרה להיראות כמו נבחרת אבודה בחוץ בהפסד לאנגליה, נבחרת ללא דרך שלא יודעת מה היא רוצה מעצמה, אבל גם אחת שהתחילה תהליך הצערה אמיתי ושילבה כוחות שבאמת נראים כמי שיכולים להוביל אותה בשנים הבאות. הניצחון חסר החשיבות מול רוסיה והרצון לשחק עבור הגויים באנגליה היה סמל לפרובינציאליות מסוכנת, אבל ייתכן שהוא יניב פירות בשנים הבאות, במיוחד אחרי ששבנו לקבוצת הדירוג השלישית בהגרלת מונדיאל 2010.

8. מוקדמות יורו 2004

הבית:

1. צרפת (24)
2. סלובניה (14)
3. ישראל (9)
4. קפריסין (8)
5. מלטה (1)

אם יש משהו שקשטן יכול להתנחם בו, הוא שהקמפיין הראשון של גרנט היה הרבה יותר גרוע. קמפיין שמחק התקדמות של 10 שנים, קמפיין שהתחיל לפזר ייאוש בקרב חובבי הכדורגל בארץ, שאיבדו את האמונה שאולי יום אחד נעלה לטורניר גדול. קמפיין עם משחקים אליהם עלינו לפעמים ללא חלוץ טבעי, קמפיין של נבחרת זקנה, מסואבת, עצלנית, שהצליחה לסיים בתיקו מול מלטה ואפילו לא לדגדג את סלובניה וצרפת. קמפיין בו הנבחרת איבדה לא מעט מאמון הציבור, לא רק בגלל יחס שערים שלילי (11:9), אלא בגלל איך שזה נראה. גם העובדה שהמשחקים שוחקו מחוץ לישראל בגלל המצב הביטחוני לא מקלה על ההחלטות הלא נכונות שגרנט לקח אז. לגרנט לא היה את האומץ לומר שלום לרביבו וברקוביץ' וניסה לסחוט עוד קצת את הלימון שלהם ושל בני דורם, אבל גילה שלא נשאר שם יותר מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully