וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל-רוסיה: שירת התקווה

17.11.2007 / 21:44

נבחרת ישראל ניצחה את רוסיה 1:2 אחרי שערים של אליניב ברדה ושל עומר גולן והיכולת של הצעירים שלה נותנת הרבה תקוות לעתיד ורוד יותר

חוס הידינק הוא מאמן בעל שם עולמי. הוא אימן נבחרות ביורו ובמונדיאלים, הוא זכה בגביע אירופה לאלופות, הוא מועמד קבוע לצ'לסי. דרור קשטן הוא מאמן בעל שם ישראלי וגם הוא כבר לא משהו. הוא לקח אליפויות וגביעים, אבל כמה פרשנים טובי לב לימדו מדינה שלמה להאשים אותו בכך שאירן מפתחת אטום ושכדור הארץ מתחמם. הערב קשטן והידינק נפגשו והישראלי ניצח 1:2.

קשטן עלה עם הרכב ובו ארבעה שחקנים בעלי אוריינטציה התקפית מובהקת - אליניב ברדה, מאור בוזגלו, ברק יצחקי ובן סהר. למרות שהניסיון הבינלאומי של ארבעתם הוא קטנטן, הם שיחקו היום כאילו בכל שבוע הם פוגשים שחקני הגנה ברמה של סרגיי איגנשביץ' והאחים ברזוצקי.

השלושה הללו משחקים כבר שנים ביחד, בנבחרת ובצסק"א מוסקבה, מול אנגליה במוקדמות היורו ומול אינטר בליגת האלופות, אבל הערב הם הובכו שוב ושוב על ידי הרביעייה הנמוכה והזריזה של קשטן, שבעזרת ים של חוצפה חתכה שוב ושוב את חצי המגרש הרוסי. כך הגיעה הזדמנות מצוינת בדקה ה-10 אותה החמיץ ברק יצחקי, כך כבש אליניב ברדה שתי דקות מאוחר יותר את ה-0:1 של ישראל.

חוס הידינק הגדול, שהשתחצן לאורך השבוע, ביצע שני חילופים עד הדקה ה-52 במעין הצבעת אי אמון בתכנית המשחק שלו עצמו. דבר שבטח לא שידר שקט לשחקנים שלו על המגרש. רוסיה, ששחקניה הצהירו שהם ינצחו גם 13 שחקנים של נבחרת ישראל, הבינו שגם מול 11 זה לא יהיה קל, אבל פירצה אחת במשחק ההגנה של ישראל הרשתה לביליאלטדינוב לכבוש את שער השוויון בדקה ה-61. הרוסים המשיכו ללחוץ, ישראל ניסתה לצאת למתפרצות עוקצניות, אבל התרכזה יותר בלהגן היטב על השער של דודו אוואט. כשנדמה היה שהנה מגיע תיקו יפה, הלבנים יצאו למתפרצת, ברדה הנפלא מצא את עומר גולן והחלוץ כבש את ה-1:2 הגדול.

אם לדקות המצוינות של ישראל במחצית הראשונה יהיה המשך בעזרת הילדים ששיחקו היום, הקמפיין הבא כבר יראה הרבה יותר טוב. אם מישהו חיפש נקודה לאופטימיות, היום הוא מצא כמה כאלו. עכשיו נסיים את הסיפור מול מקדוניה ביום רביעי ונשב בבית לראות אם אנגליה מנצלת את מה שעשינו עבורה ומסיימת לפחות בתיקו מול קרואטיה. הנבחרת של מקלארן עוד מסוגלת לפשל.

מהלך המשחק

דקה 10: ישראל יצאה להתקפה מהירה, ברדה העביר כדור רוחב מצוין ליצחקי שעמד כ-12 מטרים מהשער, אבל הסתבך ונבלם.

דקה 12: גול! הפע יצחקי הזין את ברדה בכדור עומק שמצא את ההגנה הרוסית לא מוכנה, ברדה הגיע מול גאבולוב והקפיץ מעליו פנימה. 0:1 לישראל.

דקה 22: בוזגלו העלה כדור חופשי קשתי ויצחקי פיספס במילימטרים את הכדור שיצא לחוץ סמוך לקורה הרוסית.

דקה 38: אניוקוב קיבל כדור במצב נוח בצד ימין של הרחבה, אבל בעט לרשת החיצונית של אוואט.

דקה 58: הרוסים עשו מהומות ברחבה הישראלית, אבל בעיטה של ביליאלטדינוב ממצב נוח מצאה את אוואט מוכן.

דקה 61: גול! ביליאלטדינוב מצא חור גדול בצד ימין של הרחבה הישראלית ומול אוואט שיצא מולו לא התקשה לכבוש. 1:1.

דקה 73: סיצ'ב קיבל כדור בשמאל, חתך בקטנה לאמצע ושיחרר בעיטה מכ-20 מטרים, הכדור הלך משמאל לימין ויצא החוצה לא רחוק מהשער.

דקה 81: משה אוחיון הכניס כדור לרחבה, אלברמן בעט עם העקב ופיספס את המסגרת במעט.

דקה 90: מתפרצת רוסית מצאה את סיצ'ב, שנכנס עם הרבה כוח לרחבה ובעט בכריעה לקורה והחוצה.

דקה 90+2: גול! הפעם היה תורה של ישראל לצאת למתפרצת. ברדה מסר בדיוק ברגע הנכון לעומר גולן, שטרם נכנס לנבדל, והחלוץ המחליף כבש. 1:2 לישראל.

ישראל: דודו אוואט, יובל שפונגין, טל בן חיים, דקל קינן, יואב זיו, גל אלברמן, תמיר כהן, מאור בוזגלו (משה אוחיון 64), ברק יצחקי (עמית בן שושן 62), אליניב ברדה, בן סהר (עומר גולן 69).

רוסיה: ולדימיר גאבולוב, אלכסנדר אניוקוב, ואסילי ברזוצקי (פאבל פוגרבניאק 69), סרגיי איגנשביץ', אלכסיי ברזוצקי, יורי ז'ירקוב, איגור סמשוב (דימיטרי טורבינסקי 30), קונסטנטין זיריאנוב, דיניאר ביליאלטדינוב, אנדריי ארשבין, רומן פאבליוצ'נקו (דימיטרי סיצ'ב 52).

הטוב, הרע והמכוער

הטוב - אליניב ברדה היה פשוט נהדר הערב. הוא לקח כדורים עם הגב לשער, שיחק היטב עם הפנים אליו, כבש שער של חלוץ גדול ובישל שער יפהפה לעומר גולן. נכון לכושר הנוכחי של החלוצים הישראלים היום, ברדה הוא הטוב ביותר מביניהם.

הרע - לרוסים נוצרה כבר מזמן תדמית של רובוטים. של כאלו שלא מקלים ראש בדבר, כאלו שמגיעים לעשות את העבודה וגם עושים אותה. אולי זו הכניסה של הכסף הגדול לכדורגל הרוסי, אולי הפינוק של חלק מכוכביה, אבל רוסיה לא נתנה לישראל כבוד בשום חלק מהשבוע האחרון. היום היא שילמה.

המכוער - כ-5 דקות לפני תחילת המשחק דני נוימן ידע לקבוע שרוסיה תנצח את ישראל. במשך קמפיין שלם שמענו אותו מבקש חילופים אחרי רבע שעה, מחניף לשחקני בית"ר ירושלים ומדבר בביטחון של מי שיש מאחוריו 30 שנות אימון. נשאר לנו עוד משחק אחד מול מקדוניה וכולנו תקווה שבקמפיין הבא לא נסבול. לא אותו ובעצם גם לא את בוני גינצבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully