וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזיז פוצץ את המשחק במלחה

שגיא ניר

11.11.2007 / 22:33

חזיז שנזרק למרכז המגרש גרם לעצירת משחק הכדורסל בין ירושלים וחולון. מאבטח נפצע בחומרה בידו. בוטל המשחק בין ר"ג למכבי ת"א

פיצוץ מחריד מחזיז שהתפוצץ, הרס אמש (ראשון) את חגיגת הכדורסל באולם מלחה בירושלים. 1:24 דקות לסיום המשחק בין הפועל ירושלים והפועל חולון, במצב של 89:94 לקבוצה המארחת, נשמע פיצוץ בסמוך לספסל חולון, וצוות מד"א באולם מיהר לטפל בפצוע אחד כתוצאה מהאירוע, אחד ממאבטחי האולם שנפגע בידו. הפצוע הוא יואב ליצשטיין.

ליצשטיין, אחד מהמאבטחים המוכרים בירושלים שאיבד מספר אצבעות בתקרית, מיהר עם השלכת החזיז להרימו ממרכז המגרש שם נפל, ומשם רץ לכיוון ספסל הפועל חולון. אז התפוצץ החזיז בידו.

מיד לאחר הישמע הפיצוץ, מיהרו שתי הקבוצות אל חדרי ההלבשה, כשגם רוב אוהדי ירושלים עזבו את האולם. במשך מספר דקות התנהלו במקום חילופי האשמות בנוגע לזהותו של זורק החזיז, כשכל אחת מקבוצות האוהדים מאשימה את רעותה.

יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל, אבנר קופל, שנכח במשחק, האשים בתקרית את המשטרה: "זה חמור שמשלמים הרבה כסף למשטרה כדי למנוע דברים כאלה - היה יכול לקרות אסון יותר גדול. צריך לפעול באופן מבוקר, לחקור ואני מקווה שתוך יום או יומיים תהיינה החלטות. זה משהו חמור שלא קרה במשחקי כדורסל ונפעל נחרצות בעניין הזה. אם נצטרך להרחיק קהל מהמגרשים או לעצור את המשחקים נעשה גם את זה".

הבעלים והמאמן של חולון, מיקי דורסמן, היה נסער והודיע: "אני מודיע על פרישתי מכדורסל ומהפועל חולון אלא אם כן תוך שלושה ימים תוקם ועדה שתטפל באלימות. המאבטח הזה לא נועד למות במגרש כדורסל. זה פאן וספורט. אני מרגיש שתקעו לי סכין בלב. אני מודה לאלוהים שזו רק היד שלו. לא מעניין אותי כדורסל אלא חיי אדם. בסוף מישהו גם ימות, אם זה בכדורסל או בכדורגל".

דורסמן, ששב מחדר ההלבשה של שחקני חולון, סיפר: "השחקנים מתארגנים, ורוצים לעשות שביתה עם כל השחקנים בליגה. אלימות זה לא רק סכינים. אלו טילים שבאים מהאויר".

כוח המשטרה באולם עצר דקות לפני הפיצוץ אוהד הפועל חולון, שברשותו נמצא חזיז. העצור הובל לתחנת מוריה בעיר. ניצב משנה אמנון אלקלעי, מפקד מרחב מוריה במשטרה, סיפר: "בינתיים, אנחנו אוספים ראיות. עיכבנו מספר אנשים (אוהדים של הפועל חולון, ש.נ.) שייתכן שהם חשודים וייתכן שלא. החדרת חפצים למגרשים זה עניין מוכר. עשינו חיפושים היום, עוכבו אנשים, כמדומני אוהד שנתפס במקרה קודם היה אוהד חולון. נעשה כל מאמץ כדי להגיע לאותם אנשים. לצערי, היינו עדים בשנים האחרונות לאירועים כאלה במגרשי הספורט".

המשחק בין רמת גן למכבי תל אביב בוטל

בירושלים סערו הרוחות בעקבות המקרה, ביו היתר משום שהמאבטח שנפצע מקורב לאנשי הקבוצה. יו"ר ירושלים דני קליין אמר: "אני חושב שזו טרגדיה. כל מה שעושים כולם במאמץ מיוחד נהרס ברגע אחד. הכדורסל הישראלי קיבל סטירת לחי מצלצלת. ידענו שהמשחק יהיה חם, התרענו. אם הוכנס חזיז, זה לא מספק ונושא המשטרה כאוב לכל הקבוצות. כוח השיטור הוכפל היום. כל מה שקרה פה לא שווה בשביל ששערה מראשו של מאבטח תיפול".

"הנזק שקרה הוא בלתי הפיך. אמרתי לאבנר קופל שהפועל ירושלים לא תשתתף במשחקי הליגה כל עוד לא ימצא אותו אוהד. אמרתי לו גם שאם זה אוהד של הפועל ירושלים, אני לא אהיה פה".

יו"ר איגוד הכדורסל, ירמי אולמרט, נמצא בפראג בכינוס של פיב"א, והגיב בצורה מינורית מהאחרים לאירועים: "איגוד הכדורסל מגנה את המקרה החמור. אנו נפעל בשיתוף פעולה עם מנהלת ליגת העל וגורמי האכיפה, כדי שמקרים כאלה לא ישנו במגרשי הכדורסל. אני קורא לרשויות האכיפה, השיפוט והחקיקה בישראל להחמיר עם פורעי החוק, וזאת כדי למגר את האלימות מתוך מגרשי הספורט. במהלך הבוקר, ולאחר שנקיים התייעצות בהנהלת האיגוד, נחליט אם להמשיך בפעילות הליגות האחרות בכדורסל הישראלי".

בעקבות האירועים במלחה, החליטה מנהלת הליגה לבטל את משחק ליגת העל שיועד למחר (שני), בין עירוני רמת גן למכבי תל אביב. מחר בשעה 17:00 תקיים המנהלת דיון חירום במצב.

יו"ר עירוני רמת גן בני ברנר סיפר לפני ההחלטה: "אסור לשחק לידיהם של חוליגנים, ולא משנה מאיזו קבוצה הם. צריך לעשות את כל הפעולות האפשריות למנוע הישנות של מקרים כאלה בעתיד. הכדורסל לא צריך להיפגע בצורה אנושה מהחוליגנים. ליבי על המאבטח, וצריך להפיק לקחים בנושאי אבטחה מבלי לפגוע בכדורסל, ולהטיל עונשים חמורים על קבוצות שאוהדיהן מתנהגות בצורה כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully