וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי מלך ישראל

23.9.2007 / 19:00

סנסציה ברמת השרון: דודי סלע גבר על פרננדו גונזאלס, המדורג 6 בעולם, אחרי חמש מערכות מותחות, ישראל גברה 2:3 על צ'ילה בגביע דייויס והעפילה לבית העליון

וידאו: אביב פרנקל, ערוץ 10

אחרי יומיים עמוסי דרמות במרכז הטניס ברמת השרון, חשבנו שניסים כבר לא יכולים לקרות. אז הם לא קרו. דודי סלע (105 בעולם), בלי עזרה של ניסים כי אם ביכולת ענקית, ניצח אחרי משחק ענק את פרננדו גונזאלס, המחבט מספר 1 של צ'ילה, המדורג שישי בעולם. הניצחון של סלע, שקבע 1:3 בסיכום הכללי, העלה את נבחרת ישראל לבית העליון של גביע דייויס, הישג אדיר לנבחרת, שחוזרת לחבורה המכובדת הכוללת את 16 הנבחרות הטובות בעולם לראשונה מאז 1994.

ומי הבא בתור?

סלע, כמו במשחק הראשון שלו ביום חמישי, נתן את כל כולו למען הנבחרת והציג המון אופי לצד יכולת מרשימה. בחלקים לא מעטים במשחק הוא הראה כי הוא לא נופל מגונזאלס, שהוא להזכירכם, תושב קבוע בעשירייה הראשונה השנה. המותחן הסתיים רק אחרי חמש מערכות והתפרש על פני יותר מחמש שעות. בסופו של דבר גבר הישראלי 6:4, 6:7, 7:5, 6:7, 3:6.

גונזאלס היה בטוח שישיג את הנקודה השנייה לצ'ילה ויעביר את ההכרעה לידיו של חברו לזוגות, ניקולאס מאסו. במערכה הראשונה השיג הצ'ילאני שבירה אחת כדי לנצח את המערכה, אבל במערכה השנייה ראה סלע שהשד לא כל כך נורא, הגיע לשובר שוויון, שם ניצח 5:7. בשלישית, הצ'ילאני כבר הוביל 0:3, אבל סלע חזר ל-5:5. גונזאלס נתן פוש קטן כדי לנצח את המערכה 5:7. הישראלי הצליח לגרור את המערכה הרביעית גם לשובר שוויון, שם ניצח 6:8, כדי להגיע בתנופה גדולה למערכה המכרעת. בסט החמישי נראה שלמספר 6 בעולם כבר נגמרו הכוחות, סלע שבר, עלה ל-1:4 ומשם הדרך לניצחון הגדול הייתה קלה.

אין ספק שהקהל ברמת השרון עשה את ההבדל בין עלייה לבית העליון לבין הישארות בדרג נמוך יותר, אולם התנהגות לא הולמת - שכללה קריאות לא נעימות, שריקות לא במקום ואזהרה לקהל מפני השופט - העיבו קצת על העידוד הנפלא. לקח לקראת הבית העליון.

נועם אוקון, המחבט מספר 2 של ישראל, עלה למשחק לפרוטוקול לבד מול חואן קאפדוויל. אוקון עלה עם פציעה בפרק היד ופרש משהבין שלא יכול להמשיך יותר. הפרישה של אוקון, נתנה לצ'ילה נקודה (2:3 בסיכום הכללי לישראל) אבל כמובן לא שינתה במאום את ההישג הענק של ישראל. בסיום אמר נועם אוקון: "עשיתי ג'סטה לקהל כשפרשתי".

ביום חמישי הקרוב, ב-12 שעון ישראל, תתקיים בלונדון ההגרלה לבית העליון. מתוך 16 הנבחרות שישתתפו בהגרלה, ישראל הן בשמונה ששייכות לדרג השני. ישראל תפגוש אחת מהנבחרות הבאות (בסוגריים מצוין מקום ההתמודדות): רוסיה (בית), ארגנטינה (ייקבע בהגרלה), ארה"ב (הגרלה), ספרד (חוץ), גרמניה (בית), שבדיה (הגרלה), צרפת (חוץ), בלגיה (חוץ).

מהלך המשחק

פתיחת המשחק היתה שקולה, כשסלע מקבל אנרגיות מהקהל הרועש, וגונזאלס מציג לראווה את הפורהנד האימתני שלו. במצב של 2:2 במשחקונים השיג גונזאלס את השבירה הראשונה במשחק, ומיד המשיך ליתרון 2:4. סלע המשיך לשמור על הגשותיו עד סיום המערכה, אבל גם גונזאלס עשה כמוהו, והמערכה הסתיימה בתוצאה 4:6.

גונזאלס ראה ששבירה אחת זה כל מה שהוא צריך, ובמערכה השניה מיהר להשיג אותה כבר במשחקון הראשון. לאחר מכן התלהט המשחק כשגונזאלס הרבה להתעמת עם הקהל הרועש ברמת השרון, ובמצב של 2:3 לצ'יליאני אף הופסק המשחק לכמה דקות על מנת להרגיע את האוהדים. סלע חזר נחוש מההפסקה ושבר את יריבו כדי להשוות ל-3:3, והמשיך לשמור על הגשותיו בדרך ליתרון 4:5.בשלב הזה הגיע מערכון ארוך ודרמטי, בו השיג סלע שתי נקודות מערכה, אך לא השכיל לנצל אף אחת מהן, וגונזלאס הצליח להשוות ל-5:5. השניים הלכו לשובר שוויון, בו התעלה סלע, ניצח 5:7 והשלים 6:7 גדול במערכה.

המערכה השלישית נפתחה רע במיוחד עבור סלע, וגונזו מיהר לעלות ליתרון של 0:3. אבל סלע לא נשבר, נלחם על כל נקודה והצליח לחזור עד ל-4:4. גונזאלס עלה ל-4:5, וכבר הוליך 0:30 בדרך לזכייה במערכה, אבל סלע שוב הראה אופי וחזר לאזן ל-5:5. לפני שגונזאלס שוב לחץ על הדוושה, וניצח בשני המשחקונים המותחים הבאים, כדי לסגור את המערכה עם 5:7.

במערכה הרביעית שמרו שני הטניסאים כל אחד על ההגשות שלו. ושוב הגיע המשחק לשובר שוויון. סלע עלה ל-0:2, אבל אז השיב הצ'ילאני עם ארבע נקודות רצופות. סלע עלה ל-5:6, גונזאלס לקח את הנקודה הבאה, אך אז הישראלי זכה בשתיים הבאות כדי לזכות במערכה הרביעית ולהשוות את המשחק.

במערכה החמישית והמכרעת שמר סלע על ההגשות שלו במשחקון הראשון. הוא כבר חשב ששבר את הסרב של גונזאלס, אבל שופט הכיסא שינה את ההחלטה והצ'ילאני השווה ל-1:1. סלע התאושש במהרה ולקח את שלושת המשחקונים הבאים. גונזאלס צימצם ל-2:4, אבל סלע שמר על שני משחקוני ההגשה הבאים שלו כדי לנצח 2:3 במערכות, ו-1:3 בסיכום הכללי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully