וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר פאר עלתה לרבע גמר אליפות ארה"ב

3.9.2007 / 21:07

שחר פאר מחצה את רדוונסקה ב-1/8 אליפות ארה”ב ותשחק ברבע הגמר נגד צ'קבטאדזה. גם פדרר, רודיק ודוידנקו ברבע, בלייק בחוץ

הדיבורים על כך שהיא לא בכושר חלפו מזמן, ושחר פאר הוכיחה שוב, מחדש, שהיא הספורטאית הייצוגית מספר 1 של ישראל. פאר עשתה צעד ענק נוסף בקריירה שלה כשהשוותה את הישג השיא בקריירה שלה (רבע גמע גראנד סלאם) כשהעפילה הערב (שני) לרבע גמר אליפות ארה"ב הפתוחה.

לאחר קרב מתיש וקשה בסיבוב השלישי בו עקפה פאר את הצ'כית המצוינת ניקול ויידיסובה (13 בטורניר), ניצחה בשמינית הגמר את אניישקה רדוונסקה הפולנייה 4:6, 1:6. זה לא היה קל כמו שזה נראה. אמנם הפולנייה עוד לא עשתה את הפריצה בעולם הטניס, אבל להזכירכם היא עשתה את הפתעת הטורניר כשהדיחה את מריה שראפובה, אלופת הטורניר בשנה שעברה, בסיבוב השלישי.

פאר נכנסה יחסית במהרה למשחק, והחלה שולטת בנקודות. היא התבססה בעיקר על המשחק היציב והחזק שלה מן הקו האחורי. הפולנייה, למרות הניצוצות, עדיין לא מלוטשת מספיק ונכנעת לא מעט לרגשות. אם במערכה הראשונה עוד ניסתה להפעיל את הנשקים שלה, הרי שבשנייה היא כבר נסוגה והשאירה את הבמה לפאר, שסיימה את הסיפור לאחר שעה ו-12 דקות. הניצחון הבטיח לפאר 150 אלף דולר ו-250 נקודות דירוג, שיקפיצו אותה למקום ה-16 בעולם.

ההגרלה זימנה לפאר בית, שבעזרת מזל והמון יכולת, תוכל להגיע לגמר הפלאשינג מדו. ברבע הגמר נכונה לפאר התמודדות עם הרוסיה המדורגת 6, אנה צ'קבטאדזה, שגברה על האוסטרית טמירה פאצ'ק - 1:6, 5:7.

לאחר משחקה, אצה רצה פאר ממגרש 'לואי ארמסטרונג' למגרש מספר 11 והצטרפה אל זוגתה טטיאנה גראבין האיטלקייה. ייתכן וכוחה כבר לא עמד לה, שכן הצמד נוצח בשמינית הגמר על ידי נטלי דשי, זוגתו של אנדי רם בזוגות המעורבים, ודינארה סאפינה, 6:4, 1:6, 7:5. דשי שיתפה לאחר מכן פעולה עם רם ברבע גמר הזוגות המעורבים והשניים נוצחו על ידי הצמד יאן ונואלס - 6:4, 6:4.

יוליה גלושקו (מדורגת 12 בטורניר הנערות) פתחה את הופעותיה בארה"ב ברגל ימין עם ניצחון 3:6, 6:4, 5:7 על האמריקאית אלי וויל בסיבוב הראשון.

מהלך המשחק

רדוונסקה הגישה ראשונה ולקחה את המשחקון הראשון במערכה ובמשחק. לאחר הפסקה קצרה הגישה פאר, אבל נשברה לאחר שעשתה שגיאה כפולה. 0:2 לפולנייה. אלא שהישראלית, הידועה במלחמה שהיא נותנת, חזרה מהר למשחק עם שתי שבירות ועלתה ל-2:4. רדוונסקה ניצחה את המשחקון השביעי.

הישראלית הובילה כבר במשחקון השמיני 0:40, אבל רדוונסקה חזרה לשיוויון, פאר התעשתה וזכתה במשחקון. הפולנייה שמרה על הגשותיה, אבל גם פאר במשחקון העוקב כדי לזכות במערכה הראשונה, 4:6.

שתי הטניסאיות זכו כל אחת במשחקון ההגשה שלהן בפתיחת המערכה השנייה, אלא שפאר שחשה עליונות על הפולנייה, שברה במשחקון השלישי כדי להוביל 1:2. מכאן ואילך זו הייתה הצגת יחיד. פאר המשיכה לשבור ולשמור על הסרבים שלה כדי לנצח את המערכה השנייה תוך כחצי שעה, 1:6 ולהעפיל לשמונה הגדולות.

פאר התרגשה בסיום והייתה בטוחה בעצמה, עוד לפני שידעה סופית שתשחק מול צ'קבטאדזה: "שיחקתי טוב היום, עשיתי מה שצריך התקפתי את הסרב השני שלה, שמרתי על יציבות לאורך כל המשחק הייתי אגרסיווית ויזמתי. אני מרגישה טוב עם הטניס שלי. זה רבע גמר שני, גם באוסטרליה שיחקתי טוב אבל אין מה להשוות מפני שכל טורניר הוא נגד יריבות אחרות. בטורניר הזה התחלתי חלש והשתפרתי ממשחק למשחק, אני רק רוצה להמשיך לשחק טוב, ולהתרכז במשחק הבא. "צאקבטאדזה שחקנית טובה מאוד שמשחקת מצויין לאחרונה, זה רבע גמר שלישי שלה השנה בגראנד סלאם, וכולן טובות ברבע גמר, אני אתן הכל".

על התמיכה הנרחבת וקריאות ה"קדימה שחר" במגרש אמרה פאר: "הקהל היה מדהים, זה נותן דחיפה עצומה, שמעתי ששידרו ביורוספורט ויודעת שיש תמיכה גדולה בארץ. אני לא חושבת קדימה אלא רק על המשחק הבא. נכון שהצד העליון של ההגרלה יחסית יותר קשה, אבל בגלל זה קוראים לזה הגרלה, ולא לשכוח שהיו הפתעות כמו ההדחה של שראפובה פטרובה והינגיס".

קוזנצובה ברבע הגמר

בפתיחת היום השמיני של האליפות ניצחה סווטלנה קוזנצובה, הרוסיה המדורגת 4 בטורניר, את ויקטוריה אזרנקה הבלארוסית 2:6, 3:6, והבטיחה את מקומה ברבע הגמר שם תפגוש את אגנס זבאיי ההונגרייה, שגברה 4:6, 6:7 על יוליה ואקלונקו, והעפילה לראשונה בקריירה שלה לרבע גמר טורניר גראנד סלאם.

בגברים העפיל האמריקאי אנדי רודיק לרבע הגמר עקב פרישה של יריבו, הצ'כי תומאס ברדיץ'. במצב של 6:7 ו-0:2 לטובתו של האמריקאי, פרש ברדיץ' עקב קשיים בנשימה. בתום מותחן נהדר שנפרש על פני שלוש שעות ו-17 דקות והכיל מהפכים ודרמות למכביר, גבר טומי האס הגרמני המדורג 10 על ג'יימס בלייק המקומי 6:4, 4:6, 6:3, 0:6, 6:7 והמשיך לשלב רבע הגמר.

השוויצרי רוז'ה פדרר איבד מערכה לספרדי פליסיאנו לופז אבל עבר אותו בדרך לניצחון 1:3 - 6:3, 4:6, 1:6, 4:6. הרוסי המדורג 4, ניקולאי דוידנקו, הגיע גם הוא לשמונת האחרונים לאחר שגבר על הדרום קוריאני יונג טאיק לי - 1:6, 3:6, 4:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully