וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בדיוק עמדתי להחליף אותו"

30.8.2007 / 8:25

מרקו בלבול, מאמנו של צ'סאווה נסופוואה מספר על הדקות האחרונות של השחקן לפני מותו. המשחק מול נצרת עלית בגביע הטוטו נדחה ביום, הועבר לב"ש וההכנסות ממנו יועברו למשפחתו של המנוח בזמביה

בוקר קשה בבאר שבע. רק ביום שישי כבש החלוץ הזמבי צ'סאווה נסופוואה צמד בניצחון הקבוצה 0:3 על הכח עמידר רמת גן, ואתמול (רביעי) צנח לפתע במהלך משחק אימון ונפל. לאחר נסיונות החייאה של 40 דקות נקבע מותו.

בקבוצה התקשו לדבר אחרי האסון. מאמן הקבוצה, מרקו בלבול, אמר: "זהו רגע קשה מאוד לשחקנים ולמועדון, והקשה ביותר שעברתי במהלך הקריירה המקצועית שלי כשחקן וכמאמן. צ'סוואה התחבר מאוד לקבוצה ולשחקנים וכולנו כואבים את מותו הפתאומי".

מאוחר יותר, הוסיף המאמן בראיון בגלי צה"ל: "בדיוק כשעמדתי להחליף אותו, שמעתי צרחות וכולם רצו למקום. עשינו את כל מה שנדרש כדי שהארוע יסתיים בהצלחה, הצוות הרפואי הגיע מהר מאוד לאזור, לצערי הרב זה נגמר באסון. השחקנים מדברים בכאב על כל מה שקרה, אבל מבינים שחייבים לחזור מהר לשגרה. המשפט שנשאר לי בראש הוא כשהוא אמר לי 'אלוהים יברך אותך', ביום שהוא חתם בקבוצה". בלבול אף סיפר כי ניסה ליצור קשר עם משפחתו של השחקן ולא הצליח, אך מסר כי רופא הקבוצה ביצע זאת. כמו כן, גילה בלבול כי נסופווואה סיפר שהשחקן ניצל בעבר מתאונת מטוס של הנבחרת הזמבית.

אלונה ברקת, בעלת המועדון: "אין מילים לתאר את הטרגדיה הקשה שפקדה את הקבוצה. אני המומה וכואבת את מותו הפתאומי של השחקן שהספיק לתרום כה רבות למועדון בפרק הזמן הקצר ששיחק בו".

כדורגלן הקבוצה, אופיר חיים, אמר: "קשה לי מאוד לדבר. זה רגע מאוד עצוב. ראיתי בדיוק מה קרה שם ואני פשוט לא יכול לדבר על זה". גם החלוץ אורן ניסים התקשה לדבר על הארוע: "זה היה משחק אימון רגיל. לפתע הוא נפל על הרצפה ואז לא קם. קשה לי לדבר. אנחנו יושבים כאן כל השחקנים ואנחנו פשוט המומים".

יו"ר חוג האוהדים של הפועל באר שבע, נמרוד ברדה: "קיבלתי את ההודעה ממש בדקות שזה קרה. אוהדי הפועל באר שבע פשוט בהלם, לא ייאמן איך זה קרה. השחקן הזה נקשר אלינו מהר מאוד, אחרי שהוא כבש ביום שישי צמד הוא רץ אלינו ומאוד התרגש כשקראנו בשמו. כל האוהדים בהלם מוחלט ולא יודעים איך לאכול את זה. אנחנו המומים וכואבים. כשהוא הגיע לכאן האוהדים מאוד רצו אותו, דחפנו להחתים אותו כי הוא כבש הרבה שערים. כל המדינה ראתה איזה שחקן זה. אבל עזוב שחקן, מדובר באדם. כואב לי, אני המום. לא יודע מה לומר".

ההתאחדות לכדורגל הודיעה כי תקים צוות בדיקה למוות הפתאומי. הצוות יקבל את טפסי הבדיקות שעבר השחקן לפני שחתם על החוזה. דובר ההתאחדות, גיל לבנוני, הבהיר כי ב-31 ביולי עבר השחקן בדיקת רפואית מקיפה, עליה חתם גם קרדיולוג.

רופא הקבוצה, ד"ר ליאור זלר, הגיב גם הוא לגלי צה"ל: "בקבוצה נעשה כל מה שנדרש, בוצעו כל הפעילות הרפואיות טרם חתימתו של השחקן בקבוצה. כל הבדיקות הרפואויות עברו אישור והוא היה כשיר לחלוטין לשחק. בשלב זה לא ניתן למסור פרטים נוספים. המשפחה נתנה אישור לנתיחה שלאחר המוות".

דקת דומייה במגרשים

ראש עיריית באר שבע, יעקב טרנר, אמר ל"רדיו דרום": "זהו אסון כבד, ומסתבר שדברים כאלה קורים בכדורגל. רק לפני יומיים זה קרה גם בספרד. אנו כואבים את מותו של האורח ונכבד את זכרו, ונעזור להפועל באר שבע אם תבקש".

הקבוצה קיימה טקס אזכרה לנסופוואה באצטדיון וסרמיל ב-12 בצהריים, ולאחר מכן מסיבת עיתונאים. ההתאחדות לכדורגל הודיעה על החלפת הביתיות במשחק גביע הטוטו של ב"ש מול הפועל נצרת עלית. כמו כן, גם תאריכו של המשחק, שאמור היה להיערך בשני הקרוב, ידחה ביום לשלישי. ההכנסות מהמשחק יועברו היישר אל משפחתו של נסופוואה בזמביה. בנוסף, כל המשחקים של הקבוצות הישראליות הערב ומשחקי גביע הטוטו בסוף השבוע יחלו בדקת דומייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully