וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויוה אספניה

מיקי יואכים

23.8.2007 / 13:08

הסיום המטורף של העונה שעברה רק הכניס תיאבון בקבוצות הליגה הטובה בעולם, הליגה הספרדית, אבל גם פתח חלון הזדמנויות לקבוצות שמתחת לריאל ובארסה

הסיום הדרמטי והמותח של הליגה הספרדית אשתקד, הכתיר אותה רשמית לליגה המעניינת באירופה. השלומיאליות של ברצלונה והווינריות של ריאל שלחו את התואר לבירה ואת שתיהן למסע חימוש לקראת המערכה הבאה. בארסה רוצה להשיב את הגזל, ריאל לשמור על התואר ולהוכיח את עליונותה. מאחור מצפות דרוכות סביליה ו-ולנסיה והן ינגסו בשמחה בבשר החי של שתי הטיטאניות. וזה עוד לפני שהזכרנו את הקבוצה שהוציאה את הסכום השני בגודלו באירופה על רכש – הלא היא אתלטיקו מדריד. וואו, רק שיתחיל.

הפרשן של המארקה מחכה לריאל

האליפות של ריאל מדריד אשתקד הוכיחה נקודה חשובה מאוד: לפאביו קאפלו יש מגע קסם בנוגע לאליפויות. מילא מילאן הגדולה, אבל אליפות עם ריאל מול בארסה של רונאלדו, אחר כך אליפות עם רומא, אליפות עם יובנטוס מול מילאן איכותית ועדיפה ולבסוף העונה שעברה – יש לו קארמה. הריצה המטורפת בסיום העונה נתנה טעם מתוק מאוד ואליפות, אבל זה לא מנע מהנשיא רמון קלדרון לבצע מהפך בקבוצה, כאילו זה עתה סיימה במקום הנמוך בתולדותיה. קאפלו הודח והסיבה היא סגנון המשחק שלו, ואולי יותר מזה - היחסים הרעועים שלו בקומת ההנהלה. בתחילה קאפלו שתק, אבל בימים האחרונים הוא חתם בתור פרשן ב"מארקה". אפשר לשער שריאל וקלדרון לא יצאו יבשים ממקלחת הצוננים שימטיר עליהם המאמן לשעבר מעל דפי העיתון המזוהה דווקא עם קבוצתם.

במקומו הגיע הגרמני התזזיתי ברנד שוסטר, שניצחון מוחץ על בארסה עם חטאפה סידר לו את ג'וב חלומותיו. שוסטר הצהיר ישר על שינוי שיטה ועשה מהפך כללי בסגל, תוך שחרור הצהרות על רכש חסר תקדים. רכש חסר תקדים לא ראינו, אבל ראינו קניה של 10 שחקנים בהם השוער הפולני דודק, הבלם פפה, הבלם/קשר הגרמני כריסטוף מצלדר, הקשרים ההולנדים סניידר ודרנתה והחלוץ חאבייר סאביולה, שחצה את הקווים מבארסה. בריאל בנו חזק על רוברטו סולדאדו וז'וליו באפטיסטה שחזרו מהשאלות, אבל ההפסד בסופר-קופה לסביליה העלה את מפלס הלחץ ועכשיו מחפשים חלוץ בטירוף (השמועות מתעקשות על דייגו מיליטו).

בטור העוזבים אפשר לחוש בסוף עידן. כמעט כל שם מסמל משהו בפרוייקט הגלאקטיקוס: רוברטו קרלוס, בקהאם, פאקו פאבון, ראול בראבו, איבן הלגרה, אנטוניו קסאנו. אמרסון, שלא הצליח להשתלב בכדורגל הספרדי, חזר ברגע האחרון לאיטליה למדי מילאן, כדי לתת עוד נופך מעניין לקישור המצוין של אלופת אירופה.

אין ספק ששוסטר ילך בכל הכוח על התקפה ואטרקטיביות, אבל הפאניקה בחיפושים אחרי חלוץ ובריצה אחרי השם הגדול שיירכש, עושים קצת תהפוכות בבטן בקבוצה הלבנה. עד עכשיו ריאל אכזבה בקדם עונה, הסגל החדש זקוק להרצה וגם שוסטר צריך להוכיח את עצמו בקבוצה גדולה. ריאל מועמדת לאליפות כמו תמיד, אבל היא תצטרך להשתפר ולהתייצב מאוד בשביל לשכנע אותנו.

אמביוולנטיות סטייל ברצלונה

מצב הרוח בברצלונה נע בין חשש גדול לבין אופוריה מטורפת. רק השבוע הופיעה כותרת ב"ספורט" הקטלוני – "הקבוצה הטובה באירופה". באותו גיליון היה מאמר שדווקא הביע דאגה מסגנון המשחק הצפוי – וזה מסמל את הדואליות שיש כרגע בבירת קטלוניה. רכישתו של תיירי הנרי נותנת לבארסה רביעייה קדמית איכותית, אולי הגדולה ביותר שנראתה אי פעם. אבל האם זוהי הדרך? מדובר בניסוי הרפתקני ביותר והוא פוגע ישירות בשחקנים כמו דקו (שעשה קולות עזיבה) או צ'אבי. קשה לראות איך תעלה בארסה במערך של ארבעה חלוצים ומצד שני קשה לראות איך מוותרים על אחד מבין הנרי, מסי, אטו או רונאלדיניו. צרות טובות? לא בטוח.

בצד השני של המגרש למדו בבארסה לקח. גבי מיליטו הגיע לייצב את מרכז המגרש, אריק אבידאל מגיע לאגף שמאל של ההגנה במקום ואן-ברונקהורסט המזדקן ויה-יה טורה נרכש ממונאקו בשביל להיות עוגן אחורי בקישור. בבארסה הפנימו טוב את אובדן האליפות אשתקד וחיזקו את שתי הנקודות שעלו להם בתואר: מרכז ההגנה וניצול מצבים. השאלה היא – האם הסגל הנוכחי הוא יותר מדי? כולם ראו מה קרה לגלאקטיקוס. הניסוי בבארסה עשוי להיות אחד המעניינים בתקופה האחרונה, אם יעבוד וגם אם לא. וגם כך היא נותרת המועמדת הראשית לתואר האליפות.

העוגה של סביליה

סביליה לא ביצעה שינויים משמעותיים בקיץ. למה להחליף את מה שעובד מצוין? חאליד בולארוז' הגיע מצ'לסי כדי לחזק את ההגנה וסביליה מחפשת בנרות עוד בלם. מעמדו הלא ברור של דני אלבס מעמיד מעט בסכנה את ההכנה הטובה לעונה, אבל גם העונה סביליה תהיה אי של יציבות. האם זה מספיק לאליפות? ספק גדול. ראשית, פסיכולוגית – סביליה עשתה במכנסיים במחזורי הסיום אשתקד וסיימה שלישית. וזה אחרי עונה בינונית של ריאל (עם סיומת גדולה) ורשלנית של בארסה.

היציבות של סביליה בשנתיים האחרונות העלתה מאוד את קרנו של המאמן חואנדה ראמוס. בימים האחרונים פורסם כי הוא מועמד לטוטנהאם. קשה להאמין שהוא יעזוב ככה בתחילת העונה, אבל המגמה הזו צריכה להדאיג את קברניטי הקבוצה. כולם מנסים לנגוס בעוגת ההצלחה של הקבוצה ולמרות שבפגרה לא היו עזיבות משמעותיות, היכולת לשמור על הסגל היא עדיין מפתח. מצד שני בסביליה הוכיחו שהם יודעים להתמודד היטב גם עם מכירות משמעותיות כמו במקרה רייס, באפטיסטה וסרחיו ראמוס. בקיצור – צמרת גבוהה – כן. אליפות – כנראה לא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

התקווה של ולנסיה

אחד מחבריי אמר לא מזמן שכל כישרון ספרדי אמיתי, חוץ מאלה שגדלו בבארסה או ריאל, מתנקז לוולנסיה. האמירה מעניינת וקרובה לאמת (כמובן שיש יוצאי דופן – סרחיו ראמוס, רייס). אז לולנסיה יש כשרון והרבה. לא רק ספרדי, אלא גם זר ודווקא היא עשויה להיות זו שתזכה באור מן ההפקר. אחרי תום עידן אז'אלה את קניזארס בהגנה, ולנסיה תצטרך אולי להסתגל מעט לשוער החדש טימו הילדנברנד, אבל בכללי הבסיס נשאר ובראשו דויד וייה. השמירה על וייה היא זו שמציבה את הולנסיאנים באותה שורה עם ריאל ובארסה.

החיזוק העיקרי שעדיין מחפשים הוא בעמדת הקשר הקדמי, שנותרה מיותמת אחרי עזיבת איימאר לסראגוסה. השמועות מדברות על ואן-דר-וארט, כאשר גם השבדי המצוין של ליון, קים קלסטרום, נמצא בתמונה. ולנסיה היא המועמדת שלי לזכות באליפות, אם הפרויקטים בבארסה וריאל ייפלו ובעיר התפוזים יצטרכו לקוות שהתרחיש שלהם יתממש.

המשברים של סראגוסה

הקבוצה מאראגון הציגה יציבות יוצאת דופן בעונה שעברה וסיימה חמישית – הישג יפה ומשמעותי. העונה היא תצטרך להסתדר ללא מנהיג ההגנה גבי מיליטו. במקומו יגיע הקפטן הפורש של ארגנטינה, רוברטו אז'אלה, שנמצא בשלהי הקריירה ומגיע מוולנסיה דרך ויאריאל. סיפור רכישתו מעניין ומוזר. אחרי שחוזהו בוולנסיה תם, הוא חתם בקיץ בויאריאל והכניס בחוזה סעיף שחרור של 6 מיליון יורו. עוד לפני האימון הראשון שלו במועדון הצהוב, שילמה סראגוסה את הסכום הנקוב והבלם הוותיק הגיע לאראגון. הבעיה הבולטת של סראגוסה אשתקד הייתה הספסל הקצר והלא אמין. הנציגים הבולטים של הספסל הזה עזבו (לאפיטה, אברטון).

הסגל הורחב בכל חוליה בשחקנים איכותיים. אוליביירה הגיע ממילאן וינסה להשתקם מהכישלון באיטליה ומטוזאלם מגיע מהכפור האוקראיני בדונייצק לקישור. כעת נותר להתחזק בעמדת המגן הימני והשוער המחליף, אבל באופן כללי נראה שהקבוצה נראית טוב יותר מאשר בעונה שעברה. רבים טוענים שהנקודה החלשה של הקבוצה היא בכלל במאמן ויקטור פרננדס. מדובר במאמן מבריק טקטית, אך הוא מעולם לא הצליח להריץ קבוצה לאורך עונה בלי משברים. יכולתו להתגבר על אלו תשפיע במידה רבה על מידת ההצלחה של סארגוסה.

אולי הפעם, אתלטיקו

בניגוד לסראגוסה, אתלטיקו יצאה עם אכזבה מהעונה החולפת. מקום באינטרטוטו הוא לא חגיגה גדולה. למרות זאת, המאמן המקסיקני חביאר אגירה נשאר וביצע מסע רכש מרהיב. פרננדו טורס נמכר בסכום ענק לליברפול, אבל הקולצ'ונרוס השקיעו פי שניים ברכש. השמות מבטיחים: רייס, סימאו, לואיס גרסיה ופורלאן. אגירה כנראה ישחק עם שלושה חלוצים ובהתחשב בסגנון המשחק של שחקני החלק הקדמי, התוצאה עשויה להיות מרתקת. פורלאן הוא המחליף דה-יורה של טורס ויש לו כבר משהו שאין ל"ילד הזהב" – יכולת מוכחת לכיבוש בצרורות. אתלטיקו הרשימה במשחקי ההכנה ורייס כבר כבש. יהיה מעניין.

דודו אוואט ומיכאל לאודרופ

את הצמרת תנסה לדגדג ויאריאל, שאיבדה את פורלאן ותציג לראווה את מתיאס פרננדס הצ'יליאני המוכשר ותקווה לעוד עונה אירופאית איכותית. סאגת ריקלמה טרם נפתרה, אבל לאור השמועות מהאי הבריטי סביר להניח שלא נראה אותו העונה בצהוב של ויאריאל.

לא נשכח לציין את חטאפה, שהביאה את מיכאל לאודרופ כמחליף לשוסטר ורוצה עוד עונה של גמר גביע ומרכז טבלה, אספניול שמלקקת את פצעי ההפסד בגמר אופ"א ובטיס שרוצה לחזור למעלה אחרי עונה קטסטרופלית והביאה לצורך זה את שוער נבחרת פורטוגל, ריקארדו ואת מארק גונאלס מליברפול.

הפתעת העונה עשויה להיות סנטאנדר, שביצעה רכש חביב ותקווה לחפות איתו על עזיבתו של זיגיץ' הענק לוולנסיה. לדודו אוואט ולה-קורוניה צפויה עונה קשה בתחתית, תולדה של שחרור השחקנים הסיטונאי עקב הבעיות הכלכליות. אליה יצטרפו למטה העולות החדשות, ויאדוליד, מורסיה ואלמריה וכנראה גם לבאנטה, רקראטיבו ואתלטיק בילבאו. השיטה הבאסקית היא אמנם רומנטית ושורשית, אבל היא כבר לא מספיקה בשביל קבוצת צמרת או אפילו מרכז טבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully