וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלף: "רגע קשה, תחושה מוזרה"

שגיא ניר

23.8.2007 / 17:00

גור שלף סיים באופן רשמי את הקריירה שלו במסיבת עיתונאים בהיכל נוקיה, בה הודיע שהוא פורש מהמשחק, אבל נשאר בענף

ברני ארדוב

צילום ועריכה: אמיר לב

"אני אשאר קרוב לכדורסל, ולא ברור באיזה הקשר"

קפטן מכבי תל אביב ונבחרת ישראל לשעבר, גור שלף, פרש מכדורסל והצטרף כפרשן לערוץ הספורט. שלף הודיע על כך במסיבת עיתונאים שנערכה אחר הצהריים (חמישי) בהיכל נוקיה.

שלף, בינואר בן 34, סבל בחודשים האחרונים מבעיות בגבו, מה שגרם לו לדחות הצעות מהפועל ירושלים, הפועל גליל עליון ואנטוורפן הבלגית, בה שיחק בשנתיים האחרונות. בקיץ האחרון ביקש שלף להשתחרר מסגל הנבחרת של צביקה שרף בשל הפציעה, שנה אחרי שנאלץ להחמיץ את הקמפיין הקודם, אז בשל פציעה בכף רגלו. בתקופה האחרונה התלבט שלף ארוכות לגבי עתידו, אך לאחר הגעתה של ההצעה להחליף את עודד קטש כפרשן ערוץ הספורט החליט לפרוש ממשחק.

שלף אמר במסיבת העיתונאים: "בעקבות הבעיות הבריאותיות שלי בגב ולאור ההזדמנות להישאר קרוב לענף, החלטתי לפרוש ממשחק פעיל. עברתי דברים מדהימים ורגעים מרגשים. פציעות טורדניות ומשברים קשים תמיד היו חלק ממני, אבל אהבת המשחק עלתה על הכל. אני מודה לאבא שלי שם למעלה, שהביא לי את הכדור ואת האהבה הראשונה שלי - הכדורסל".

לאחר הנאום שלו, שלף נשאל על התחושה שלו ביום הפרישה ואמר: "זה רגע מאוד קשה, אבל התכוננתי אליו הרבה. זו תחושה לא קלה, אבל אני לא לוקח את זה קשה. זו לא פרישה פתאומית ומשכתי יפה בקריירה שלי למרות בעיות בגב. זו תחושה מוזרה כי אני יודע שלא יתקשרו אליי לבוא לאימונים. מפה אני ממשיך לאן שיקחו אותי, אני אשאר קרוב לכדורסל ולא ברור באיזה הקשר, אני אוהב את המשחק הזה יותר מדי בכדי לוותר עליו. אולי כולם זוכרים את האסיסט שלי לשארפ, אבל היו לי עוד המון רגעים גדולים ומרגשים".

מוני פנאן, מנהל מכבי תל אביב שישב לצידו של גור שלף במסיבת העיתונאים אמר: "יש מקום למשחק פרידה משלף בתחילת העונה. אני חושב שגור יעשה בחכמה אם יפנה לתחום האימון, יש לו המון מה לתרום".

מאמן הנבחרת, צביקה שרף, התייחס לפרישת שלף בראיון לגל"צ . "גור דיבר איתי בשבועות האחרונים על האפשרות שיפרוש", אמר שרף, "הוא היה בדילמה, אבל הפציעה שלו בגב הכריעה את הכף. הוא אחד השחקנים האינטליגנטים והחכמים שיש בכדורסל הישראלי, בטח על המגרש. הצעתי לו שיעשה קורס מאמנים כדי שיוכל להמשיך בענף ולא יסתבך, אבל הוא בחר בינתיים לא לעשות כן. אני מקווה שהוא יתרום לענף הכדורסל את מה שהוא יכול לתרום. חבל שהוא פורש בגיל יחסית צעיר".

מגבעתיים לאנטוורפן, דרך מכבי תל אביב

שלף, בנו של שחקן הפועל תל אביב לשעבר עמי שלף ז"ל, גדל בהפועל גבעתיים, ובבוגרים שיחק עונה אחת בהפועל גבת, שנתיים במכבי רמת גן ושלוש שנים בגליל עליון, עימה הגיע לשיא הקריירה האישית שלו. מכפר בלום הוקפץ שלף למכבי תל אביב, בה שיחק 7 עונות, חלק מהן כקפטן. בשנתיים האחרונות שיחק שלף באנטוורפן הבלגית תחת המאמן הישראלי אריק שיבק, וזכה בגביע מקומי אחד.

שלף אמור היה להיות הפוינט פורוורד הישראלי המושלם בזכות חכמת המשחק שלו, אלא שהקליעה שהלכה ודעכה ככל שנקבר על הספסל של מכבי תל אביב, השאירה אותו בתודעת השנים האחרונות בעיקר כאיש שהציל את מכבי תל אביב בעונת 2003/4, בה אירחה את פיינל פור היורוליג ביד אליהו. המסירה על כל המגרש לדרק שארפ, 2 שניות לסיום המשחק מול ז'לגיריס, נתנה לו מקום של כבוד בספר דברי הימים של מכבי תל אביב, בה זכה בשבע אליפויות, שבעה גביעי מדינה, גביע סופרוליג ושני גביעי יורוליג, שאת האחרון שבהם סיפר מאוחר יותר שלא רצה להניף, זכר ליחסים הרעועים עם המאמן פיני גרשון שסיפסל אותו בעונה האחרונה בצהוב.

בקריירה של שלף, שמגיע מבית אדום, היו גם שני רגעים מביכים שהתרחשו שניהם באולם אוסישקין. בינואר 2003 היכה שלף אוהד הפועל תל אביב, שהקניט אותו במהלך אימון של נבחרת ישראל. במאי 2005, גם כן באולם אוסישקין, השתתף שלף במפגן שכיבות השמיכה של הצהובים במהלך אחד מפסקי הזמן בניצחון בדרבי על הפועל תל אביב. שלף התנצל מאוחר יותר ואמר: "נגררנו לפרובוקציה שבדיעבר לא הייתה מכוונת".

עדכון ראשון: 10:45, 23/08/07
עדכון אחרון: 17:00, 23/08/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully