וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותם ודי נשלם

15.8.2007 / 19:34

הלפרין קלע 29 נקודות והנהיג את נבחרת ישראל לניצחון 66:85 על בלגיה, שמציב אותה עם רגל וחצי בשלב הבא של טורניר ההזדמנות האחרונה

לפני כמה שנים היינו מסמנים על משחק מול בלגיה שתי נקודות ורק מנסים לנחש אם ייגמר ביותר מ-20 הפרש או אם בקצת פחות. בשנים האחרונות המציאות השתנתה. בלגיה השתפרה, ישראל נעצרה, יש שיגידו שנעלמה. היום אמורה הייתה ישראל להיאבק בצורה קשה על הנקודות ולנסות להשיג יתרון סביר לקראת הגומלין הקשה בחוץ. הרי בלגיה המרשימה עליה סיפרו לנו, אמורה להקשות עלינו את החיים בדרך לשלב הבא בטורניר ההזדמנות האחרונה.

אלא שהעובדות נראו אחרת וישראל ניצחה די בקלות 66:85. אולי בלגיה קמה על רגל שמאל, אולי ההכנה של צביקה שרף עם עזרתו האדיבה של אריק שיבק הייתה מצוינת, אבל בין הנבחרת באדום לכדורסל ברמה ממוצעת לא היה הערב כל קשר.

אקסל הארוול, הכוכב הגדול של בלגיה זרק כל כדור שהגיע אליו, בעיקר מעבר לקשת ובכלל השלכת שלשות חסרת פרופורציות הייתה החלק החזק של הבלגים הערב. לא נכנס? לא נורא, ננסה עוד אחת. 4 מ-19 כאלו היו להם במחצית הראשונה, ואז הייתה התוצאה כבר 25:47 לישראל.

קרדיט מגיע גם ובעיקר לישראל. צביקה שרף קיצר את הרוטציה ונתן את המפתחות ליניב גרין בצבע וליותם הלפרין בכל המגרש. האחרון לקח גם לקח. הלפרין חטף, מסר, קלע והיה האחראי העיקרי למשחק הטוב ביותר של ישראל בקמפיין.

המחצית השנייה הייתה בעיקר מבחן. הצורך לראות אם הנבחרת בלבן מסוגלת לשמור על היתרון ולא להפיל את עצמה לבור מנטלי ולמתח לפני הסיום. הלפרין, אליהו וההתלהבות המשיכו להיות שם, גם ההפצצות הבלגיות הלא כל כך מוצלחות. ברבע האחרון הבלגים איימו לחזור אבל כשהגיעו למינוס 12 נעצרו וגם נשברו וטפירו נתן את הפוש האחרון עד ל-19 הפרש היפה.

לישראל שלושה ניצחונות ועם השניים הנוספים הצפויים על אוקראינה ודנמרק, הניצחון הזה צפוי להספיק לה לעלות שלב גם במקרה של הפסד בבלגיה.

* במשחק המקביל ניצחה אוקראינה את דנמרק 64:74.

מהלך המשחק

רבע ראשון

המשחק נפתח עם הרבה בלאגן וכמה איבודים והחטאות של שתי הקבוצות. הבלגים השליכו שלשות ואחרי 3:40 דקות הוליכו 7:10. נקודות של הלפרין עשו מהפך בדרך ל-12:14 לישראל, אבל אקסל הרוול, שזרק קרוב ל-20 שלשות בשני המשחקים הראשונים של בלגיה בקמפיין, תפר אחת כזו והחזיר את היתרון לבלגים. בשלב הזה לקח יותם הלפרין את העניינים לידיים, קלע מבפנים ומבחוץ, סגר את הרבע עם 15 נקודות והנהיג את ישראל לבריחה עד ל-17:28 בסיום הרבע.

רבע שני

הרבע השני התחיל בצורה דומה. הלפרין הריץ את ישראל בכל הזדמנות וגם תפר שלשה על הדרך, הבלגים המשיכו לזרוק יותר שלשות מכל דבר אחר ו-3:30 ישראל כבר הוליכה 22:37. השחקנים בלבן לא נרגעו והמשיכו לשחק בתזזיזתיות, בעיקר בהגנה, כשהבלגים השבלונים והמפוזרים לא מסוגלים לקלוע סל. כשהלפרין מעט נרגע, ליאור אליהו עשה את הנקודות וישראל המשיכה לברוח ולרשום הפרשי שיא, כששתי דקות לסיום המחצית מראה לוח התוצאות על 24:46 לישראל ובסיום 25:47.

רבע שלישי

ישראל ידעה לשמור על רמת המתח הנדרשת ועל היתרון גם בפתיחת המחצית השנייה. הבלגים, כרגיל, זרקו שלשות והפעם גם קלעו כמה, אבל ישראל הצליחה לענות עם סלים בכל פעם שרצה. האדומים חזרו לאבד כדורים, הלפרין ואליהן תירגמו את זה לנקודות מהירות וקלות ו-3:38 לסיום הרבע הייתה התוצאה 43:62 לישראל ובסיום 51:69.

רבע רביעי

הבלגים התחילו לרוץ על המגרש, גם בהגנה, רק ברבע האחרון. ישראל התחילה להילחץ, בלגיה נכנסה למומנטום חיובי ובאמצע הרבע הצליחה להוריד כבר ל-12. אבל לא יותר מזה. ההגנה הישראלית חזרה לתפקד, הבלגים לא קלעו למעלה מ-4 דקות ובצד השני הגיעו עוד כמה נקודות בדרך לניצחון 66:85.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: יותם הלפרין 29 נקודות, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, ליאור אליהו 17 ו-8 ריבאונדים, מאיר טפירו 13 ו-6 אסיסטים, מתן נאור 10, יניב גרין 8 ו-12 ריבאונדים, דרור חג'ג', ג'רון רוברטס, עמית תמיר ומורן רוט 2 כ"א.

קלעו לבלגיה: אקסל הארוול (3 מ-11 לשלוש) 16 ו-10 ריבאונדים, ליונל בוסקו 13, סם ואן רוסום 10, רואל מורס 9, כריסטוף מורס וג'ף ואן דר יונקייד 7 כ"א, סבסטיאן בלין 4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully