וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרן: "נבגד האמון הקדוש בספורט"

גיל קדרון

21.7.2007 / 10:24

שטרן מבין את משמעות הפרשה בה נחשד השופט טים דונהי שהטה משחקים בהשפעת המאפיה. ב-2004 האשים אותו שאק במכירת משחק, ונקנס

ה"ניו יורק פוסט" העלה אתמול (שישי) ידיעה שהסעירה את אמריקה ועשויה להטיל צל כבד על ה-NBA. על פי העיתון ה-FBI חוקר מזה כשנה חשד על פיו טים דונהי, 40, בעל ותק של 13 שנה בליגה, הימר על משחקי NBA במהלך השנתיים האחרונות, כולל כאלו בהם הוא עצמו שפט. החשד הוא כי תוצאות המשחקים הללו הושפעו משריקותיו של השופט הסורר, שצפוי להיעצר בקרוב. נראה כי דונהי פיתח התמכרות להימורים, וכי המאפיה ניצלה זאת והחלה לקבוע את ההפרשים של המשחק אותם שפט דונהי.

"אנחנו רוצים להרגיע את האוהדים שלא חסכנו במאמץ, זמן וכוח אדם בניסיון לסייע ל-FBI בחקירתו", אמר דייויד שטרן, "כדי להעמיד לדין את האדם שבגד באמון הקדוש ביותר בספורט המקצועני, וכדי לנקוט בצעדים הראויים למנוע הישנות של המקרה. יהיה לנו עוד מה להגיד כשנקיים בשבוע הבא מסיבת עיתונאים".

"אני בהלם מוחלט", אמר השופט לשעבר גארי בנסון, שפרש לפני שנתיים בגלל פציעה, לאחר 17 עונות במקצוע. "מדובר באנשים שאתה עובד איתם, ומבלה עמם יותר זמן מאשר אתה מבלה עם משפחתך".

שמו של דונהי עלה בחקירה של ה-FBI את משפחת פשע מפילדלפיה, משפחת גמבינו, והתברר כי גנגסטר זוטר שגילה את חולשתו של השופט להימורים, איים עליו ועל משפחתו - כמו גם על מקום עבודתו - כדי לגרום לו לסייע להם להטות הפרשים של משחקים עליהם הימרה המאפיה. ברגע שנודע לו על החקירה החל דונהי לשתף פעולה עם סוכני ה-FBI, והוא צפוי להעמיד את עצמו למעצר בשבוע הבא, כששני אנשים נוספים יעצרו גם הם. דונהי התפטר מתפקידו בליגה בשבוע שעבר.

מדובר במכה קשה לשטרן, ששומע כבר שנים רינונים על כך שפעמים רבות מדי השופטים והנהלת הליגה הם שקובעים את זהות המנצחים. מספר משחקים בהם שפט דונהי וסומנו כבעייתיים הם המפגש בין הלייקרס והקינגס מ-2004, ניו יורק-מיאמי מהעונה שעברה, משחק מספר 3 בין סן אנטוניו ופיניקס בפלייאוף האחרון (שהעלה טענות רבות מספור לגבי שיפוט חד צדדי), ומשחק התגרה בפאלאס בין דטרויט ואינדיאנה. ראוי לציין כי אחרי שהלייקרס הובסו בסקרמנטו, שאקיל אוניל, אז עדיין במדי LA, טען בראיונות ש "דונהי הכריע את המשחק עוד לפני שהחל". הוא נקנס על ידי הליגה מיידית, ומעניין יהיה לשמוע את תגובתו לכך שנתיים מאוחר יותר. בנוסף, ראשיד וואלאס פעם קילל את דונהי לאחר עבירה טכנית מעוררת מחלוקת, ונטען שבונזי וולס "נתקל" בו בכוונה תחילה.

פרטים נוספים על ביל דונהי:

גיל: 40
משחקים: 772 בעונה הרגילה, 20 בפלייאוף, ב-13 עונות ב-NBA
בעונת 2005/6: שפט ב-63 משחקים (7 פעמים את הבלייזרס)
בעונת 2006/7: שפט ב-68 משחקים (8 פעמים את הסיקסרס וההיט)
קולג': דונהי שיחק כדורסל במכללת וילנובה

הסאנס חוסכים

פיניקס שלחה את הסנטר קורט תומאס לסיאטל, יחד עם שתי בחירות סיבוב ראשון ב-2008 ו-2010, בתמורה לבחירת סיבוב שני מותנית, פלוס טרייד אקספשן (חוזה דמה) בשווי 8 מיליון דולר. המטרה של הסאנס הייתה לחסוך בעלויות, מתוך אמונה שהם יכולים לזכות באליפות כאן ועכשיו. הסוניקס, מצידם, קיבלו לא רק גבוה ותיק, אלא גם שתי בחירות עתידיות שימשיכו את תהליך הבנייה של סם פרסטי בן ה-30 בסיאטל.

החוזה של תומאס כולל 8.1 מיליון דולר, ויסתיים בקיץ הבא, אולם לסאנס היה אשתקד את סך המשכורות הרביעי בגודלו בליגה (76.4 מיליון), כך ש-8 המיליון שחסכו על תומאס שווים בעצם 16 מיליון, לאור העובדה שעל כל דולר חריגה ממס המותרות משלם המועדון קנס של דולר.

חדשות נוספות:

* הבעלים של הנמרים של גואנגדונג, קבוצתו הסינית של יי ז'יינליין, טוען כי העיתון מבייג'ין לא ציטט אותו במדויק כשכתב ש-יי "בטוח לא ישחק במילווקי". הבעלים מתעקש כי אין סיכוי שהשחקן יחזור בעונה הקרובה לליגה הסינית, והסביר כי הוא ממשיך לחפש טרייד עבורו לקבוצה אחרת.

* שחקני נבחרת ארה"ב החלו להתאמן לקראת טורניר האמריקות, ממנו הם מקווים להעפיל לאולימפיאדת בייג'ין. הסיפור המרכזי של מחנה האימונים, מלבד פרשת טים דונהי, הוא קובי בריאנט, שהגיע רזה ושרירי יותר, וקיבל מטר של שאלות בנוגע לעתידו בלייקרס. מספר 24 סירב להגיב ישירות. "אני לא רוצה להסיט את הפוקוס מהחבר'ה פה ומהמשימה של הנבחרת", אמר. "מה שכן, לו הייתי יכול לחזור בזמן הייתי עושה דברים אחרת". כשנשאל אם יופיע למחנה האימונים של הלייקרס, הסופרסטאר לא התחייב.

  • עוד באותו נושא:
  • טים דונהי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully