וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכות ותמורות בשוק ההעברות

גיל קדרון

15.7.2007 / 13:49

איך נראות ההחתמות הבולטות של הקיץ הנוכחי ב-NBA? גיל קדרון מחלק ציונים מהטוב לגרוע ביותר, כשגם אתם יכולים לדרג

קיץ 2007 ב-NBA, יותר מרוב הקיצים האחרונים, אמור היה להיות מרתק ומלא תהפוכות. שורה ארוכה של כוכבים הפכו לשחקנים חופשיים, כמה סופרסטארים החלו לעשות קולות של עזיבה, ושורה של אולסטארים הטילו עוגן במדורי השמועות של התקשורת האמריקאית. אבל איכשהו, הציפיות הולידו אכזבה, כשבעצם כמעט דבר לא קרה, והסטטוס קוו בליגה פחות או יותר נשמר. אבל גם לכך היה מחיר.

כדי לאמוד טוב יותר את יחסי הכוחות בליגה הטובה בעולם, אספנו עבורכם את 8 המועדונים שביצעו את המהלכים המשמעותיים ביותר, ודירגנו את ביצועיהן מהטוב לגרוע. רק נקדים עם שתי הבהרות: הרשימה הזו נכונה לרגע זה בלבד, וסביר להניח שהתמונה תשתנה בשבועות הקרובים, היו מהלכים נוספים רבים (חלקם טובים, חלקם רעים) שלא הוזכרו מפאת קוצר היריעה, ולא כללנו את המהלכים בדראפט, בהם כבר דנו די והותר.

פיניקס סאנס

הפעילות: החתימו את גרנט היל לשנתיים, בעבור 3.8 מיליון דולר; קיבלו בחירת סיבוב שני מפורטלנד בתמורה לג'יימס ג'ונס.

בתנור: פיניקס ממשיכה לחפש טרייד שיביא את קווין גארנט לאריזונה.

למה עשו את זה: למה לא? היל מביא איתו ניסיון של 13 עונות ב-NBA, ים כשרון, אינטליגנציית משחק, מוטיבציית שיא לזכות באליפות, והשפעה חיובית על הסובבים אותו. וכל זאת במחיר מציאה. בעצם, למייק ד'אנטוני יש ברוטציה כעת את היל במקומו של ג'יימס ג'ונס. שדרוג לא רע, לא רע בכלל. עכשיו נותר לראות אם לד'אנטוני יש פנטזיה להעביר עונה שלמה ללא חילוף, או שהיל יקבל את הדקות לתרום, או שיירקב על הספסל כמו כמה שקדמו לו.

ציון: הסיכון היחידי הוא פציעות, אבל החוזה הקצר מונע השפעה לטווח רחוק - מהלך מצוין.

ממפיס גריזליס

הפעילות: החתימו את דארקו מיליצ'יץ' על חוזה של 21 מיליון לשלוש שנים.

בתנור: כלום.

למה עשו את זה: בהתחשב בהיצע הרעוע של גבוהים בשוק, דארקו הוא מציאה: אתלטי, חי כדורסל, רק בן 22, ולא דורש משכנתא, כמו ננה, טייסון צ'נדלר, אדי קרי, סמואל דאלמבר, וביגמנים צעירים אחרים. לגריזליס יש מלא מקום מתחת לתקרת השכר, וזו ההזדמנות לנצל אותה. דארקו יקבל הרבה דקות בקו הקדמי, ויכול להפוך לכוח משמעותי. מצד שני, הוא החל את הקדנציה שלו בלכלוכים על חברו לקבוצה פאו גאסול בעיתון סרבי, וקרא לו "רך".

ציון: טוב (מאוד), תודה.

ניו ג'רזי נטס

הפעילות: החתימו מחדש את וינס קרטר, על חוזה של 60 מיליון לארבע עונות. ואת ג'מאל מגלור על חוזה לעונה אחת בעבור ארבע מיליון. קנו את החוזה של קליף רובינסון בעבור חצי מיליון דולר.

בתנור: כלום.

למה עשו את זה: קרטר חתם על חוזה הגיוני במחיר הגיוני. ולקרטר יישאר דלק במיכל וקפיצים ברגליים גם בגיל 34. בהתחשב בכך שלו היה עוזב היו הנטס הופכים לנמושת על ללא עתיד, עם שחקנים ממורמרים וללא אוהדים בניו ג'רזי, קל להבין את רוד ת'ורן. מצד שני, ת'ורן ויתר על מייקי מור כשגילה שסקרמנטו הציעה לפורוורד בן ה-32 18 מיליון לשלוש שנים, אחרי עונה אחת טובה, שהגיעה בתום 10 עונות בלתי מרשימות בעליל. במקום זאת החתימו הנטס את מגלור, לו יהיה הרבה מה להוכיח, ובין כה וכה צפוי לתרום פחות או יותר כמו מור.

ציון: הנטס היו בסכנת כינוס נכסים, אבל כעת הם שמרו על כוחם במזרח, וגם זה משהו - בסדר גמור.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

שיקגו בולס

הפעילות: החתימו מחדש את אנדרס נוצ'יוני על חוזה של 38 מיליון דולר לחמש שנים. ואת ג'ו סמית' על חוזה של 10 מיליון לשנתיים.

בתנור: הארכות חוזה ללואל דנג ובן גורדון. אין לפסול טרייד שיביא ביגמן איכותי.

למה עשו את זה: נוצ'יוני היה שחקן חופשי מוגבל, ואם היה ממצה עד תום את האופציות שלו בחוץ, ייתכן שהבולס היו נאלצים לוותר עליו. במקום זאת שיכנע הג'נרל מנג'ר ג'ון פקסון את הארגנטינאי לחתום על חוזה נמוך מערכו בשוק, ושמר על הליבה של שיקגו, שגם ללא שינויים ממשמעותיים תהפוך לפייבוריטית לקחת את המזרח בשנים הקרובות.

החוזה של ג'ו סמית' הוא קצר וטוב, והפורוורד הקשוח ייתן לסקוט סקיילס יותר משנתן פי ג'יי בראון קשישא. סמית' רצה להגיע לקבוצה מנצחת, ויביא את מנטליות העבודה הקשה שלו לקו הקדמי של היונייטד סנטר. בשיקגו מספרים בהתלהבות על ההתקדמות של טיירוס תומאס בליגת הקיץ, כך שעם התוספת של סמית' (ונואה מהדראפט) לאוהדי שיקגו יש סיבות לאופטימיות.

ציון: למרות התפישה המקובלת, פקסון לא חייב להביא שחקן פנים סופרסטאר כדי לתת לקבוצתו סיכוי לקחת את המזרח - המהלכים היו שקולים, מדודים ונבונים.

סן אנטוניו

הפעילות: החתימו את פבריסיו אוברטו על חוזה של 10.5 מיליון לשלוש שנים; את מט בונר על חוזה של 9 מיליון לשלוש שנים. ואת ג'ק ווהן על חוזה של 2.5 מיליון דולר לשנתיים. קיבלו מיוסטון את וסיליס ספאנוליס ובחירת סיבוב שני בתמורה לג'קי ובאטלר והזכויות על לואיס סקולה.

בתנור: כלום.

למה עשו את זה: האלופים שמרו על הסגל הקיים, וכרגיל - על הפרקט כמו במשרדי ההנהלה - עשו עבודה מצוינת בלי רעש וצלצולים. שחקנים כמו אוברטו מרוויחים כפול במקומות אחרים, והסכומים שאר.סי ביופורד הוציא כדי להשאיר את בונר (מחליפו של הורי) ו-ווהן הם באמת מצחיקים. הספרס ממשיכים במדיניות הכלכלית השפויה שלהם, שמוכרת לשחקנים אווירה טובה והצלחה בתמורה להנחה במשכורת.

הוויתור על סקולה הגיע אחרי שכל הצדדים הסכימו שעדיף לו תימצא לו קבוצה אחרת, בעוד שבאטלר הראה בשנה שעברה שאין לו מנטליות מתאימה למועדון. החוזה של ספאנוליס ייגמר בסוף העונה, ולספרס יהיו בסביבות ה-10 מיליון דולר פנויים מתחת לתקרה, כדי לבנות מחדש את הקבוצה סביב השלד הקיים.

ציון: אפור, לא מרשים, אבל יעיל.

מילווקי באקס

הפעילות: החתימו מחדש את מו וויליאמס על חוזה של 51 מיליון לשש שנים.

בתנור: מעוניינים בשחקן החופשי דזמונד מייסון, שצפוי לעזוב את ההורנטס.

למה עשו את זה: מיאמי פיתתה את מו בשמש, בחורות, ים, מאמן אגדי, סנטר עם ארבע אליפויות וסופרסטאר מבטיח, כך ל-GM לארי האריס לא נותרה ברירה אלא להגדיל את הצעתו מ-40 מיליון לחמש שנים. וויליאמס, מעבר לממצועים הנאים שלו (17.3 נקודות ו-6.1 אסיסטים) הוא שחקן דינמי, רק בן 24, ואחד עם מה שנקרא חוצפה חיובית, וחלק גדול מהזהות של הבאקס תלוי בו.

ציון: מהלך מתבקש, במיאמי צריכים להתבאס קשות, התוספת של וויליאמס הייתה מחזירה להם את הצבע לעיניים. לפעמים צריך לשלם קצת יותר מהמתחרים.

טורונטו ראפטורס

הפעילות: החתימו את ג'ייסון קפונו על חוזה של 24 מיליון לארבע שנים; ואת מייסיאו באסטון על חוזה של 3.8 מיליון לשנתיים. השחקן החופשי מוריס פיטרסון עזב לניו אורלינס.

בתנור: כלום.

למה עשו את זה: הג'נרל מנ'גר בריאן קולאנג'לו החליט לוותר על מו פיט, וחיפש שלשיונר אחר במקומו. הוא מצא את קפונו, שנתן עונה טובה ומפתיעה במיאמי, מה שאוטומטית הקנה לו חוזה יקר וארוך. כמובן שבמקרים האלה קולאננג'לו תמיד מתברר כזה שצוחק אחרון, אבל אין לנו בעיה לצחוק ראשונים. ובאסטון? קשה לראות מה שחקן כל כך מוגבל התקפית, שחסר את המסה כדי להתמודד עם גבוהי ה-NBA, יוכל לתרום לרכות שיש לראפטורס במילא בקו קדמי של כריס בוש וראשו נסטרוביץ'.

ציון: לא מבטיח, כי נראה ששתי התוספות הללו קיבלו יותר מדי דולרים (במיוחד 2 הנקודות ו-2 הריבאונדים של באסטון), שעשויים למנוע גמישות בעתיד. מצד שני, כאמור, זה רק הצחוק הראשון.

אורלנדו מג'יק

הפעילות: קיבלו את רשארד לואיס (עם חוזה של 113 מיליון לשש שנים) בתמורה לבחירת סיבוב שני עתידית. את דוויט הווארד על הארכת חוזה של 85 מיליון דולר לחמש שנים. שיחררו את דארקו מיליצ'יץ

בתנור: הארכת חוזה לג'מיר נלסון.

למה עשו את זה: אלוהים יודע למה הם עשו את זה. 113 מיליון לשחקן שנבחר לאולסטאר רק פעם אחת (וקלע בו 2 נקודות בלבד)? 113 מיליון לסקורר מצוין שלא שומר, לא עשה שום דבר משמעותי בקריירה? 113 מיליון לפורוורד ששווה באופן ריאלי משהו כמו 65 מיליון? 113 מיליון לשחקן שרק קבוצה אחת רצתה, סיאטל, וגם היא לא הייתה מוכנה לשלם מעל 60 מיליון?

ה-GM אוטיס סמית' הבטיח ללואיס חוזה מקסימום בתחילת החודש, ונתקע עם המילה שלו כשנאלץ לבלוע סיין אנד טרייד, שהקפיץ את החוזה מ-75 מיליון לחמש שנים ל-113 לשש (המקסימום לקבוצה שמחזיקה ב"זכויות לארי בירד" של השחקן). אוהדי המג'יק אמנם יהנו מכך בטווח הקצר, וכנראה יחוו כמה פלייאופים בשנים הקרובות, אולם עסקה זו תיזכר בדיסני וורלד לדראון עולם. ועל הדרך היא גרמה לאורלנדו לוותר ללא שום תמורה על מיליצ'יץ', אותו כזכור השיגו המג'יק בתמורה לבחירת סיבוב ראשון.

ציון: מזעזע.

קבוצות בולטות נוספות: דאלאס החתימה מחדש את ג'רי סטאקהאוס (21 מיליון ל-3 עונות) ודווין ג'ורג' (2.5 מיליון לעונה אחת), שארלוט את ג'ראלד וואלאס (57 מיליון לשש שנים) ומט קארול (27 מיליון לשש שנים), דטרויט את צ'ונסי בילאפס (60 מיליון לחמש שנים, השנה החמישית לא מובטחת) ואמיר ג'ונסון (11 מיליון לשלוש שנים, אחרי ששיחק 11 משחקים בלבד בקריירה), ועוד.

לא מסכימים? לדעתכם עסקאות אחרות היו משמעותיות יותר? דסקסו את זה בטוקבקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully