וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מחוץ לפיינל פור

שגיא ניר

11.7.2007 / 23:46

נבחרת העתודה הפסידה לאיטליה 66:62, ואיבדה סיכוי להעפיל לחצי גמר אליפות אירופה. המאמן יעקב ג'ינו: "אני מאוכזב וגאה"

נבחרת העתודה היתה קרובה להבטיח את מקומה בפיינל פור של אליפות אירופה עד גיל 20, אבל הפסידה בסופו של דבר לאיטליה הבלתי מנוצחת 66:62. שחקניו של יעקב ג'ינו איבדו סיכוי לסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית רבע הגמר וישחקו ככל הנראה על המקומות 5-8 באליפות.

הפתיחה דווקא היתה מצוינת ואפילו הזכירה את המשחק הראשון באליפות מול מקדוניה, כשעמרי כספי קלע 8 נקודות ברבע הראשון והוביל את ישראל ליתרון דו ספרתי ברבע השני. האיטלקים, שמארחים את האליפות ביחד עם סלובניה, הפעילו בהמשך את אחד הנשקים הקטלניים שלהם, הזריקות מבחוץ, ועלו ליתרון משמעותי על הנבחרת. כשהכל נראה אבוד וגם עמרי כספי לא מצא תשובות, יוגב אוחיון ואלישי כדיר עוד הצליחו להחזיר את הנבחרת לחיים במאני טיים, אבל זה היה מאוחר יותר ואיטליה לא איבדה את יתרונה בדרך לניצחון שוהכרע בשניות הסיום.

מהלך המשחק

עמרי כספי ויוגב אוחיון פתחו את המשחק מצויין והעלו את הנבחרת בכחול-לבן ליתרון 6:13. כספי המשיך במומנטום ונעזר גם בדניאל גור אריה, כדי לקלוע 8 נקודות ברבע הראשון ולסיים אותו ביתרון 8:17 לישראל.

בתחילת הרבע השני הנבחרת הישראלית איבדה את היתרון הדו ספרתי, כשאיטליה השיגה ריצת 1:9 וצימקה ל-22:19. הבליץ האיטלקי נמשך וארבע שלשות רצופות של האיטלקים קבעו מהפך רציני והעלו אותם ליתרון 22:28, כאשר בסופו של דבר הושלמה ריצת 1:18 לטובתם. הנבחרת הצליחה לשמור על פיגור מינימלי לקראת סיום המחצית הראשונה, אבל שלשה של קימנטי עם הבאזר הורידה את האיטלקים להפסקה ביתרון הגדול שלהם במשחק עד לאותו רגע, 29:37.

פתיחת הרבע השלישי הזכירה יותר את פתיחת המשחק, כאשר ישראל קלעה שש נקודות רצופות וצימקה ל-37:35. יוגב אוחיון העלה את מאזנו האישי ל-12 נקודות כשצימק למינוס 1 בלבד, אבל שש נקודות רצופות של פיאצה העלו את האיטלקים ל-39:46 אחרי 6 דקות. עמרי כספי הצליח סוף סוף לשפר את מאזן הנקודות שלו לדו ספרתי וברבע הזה היתה זו הנבחרת הישראלית שקלעה שלשה עם הבאזר, כאשר דניאל גור אריה צימק ל-50:47 בסיום הרבע השלישי.

האקט וקיומנטי חזרו להתעלל בהגנה הישראלית בפתיחת הרבע האחרון והעלו את האיטלקים ליתרון של 9 נקודות אחרי 1:15 דק' בלבד. האיטלקים לא עצרו לרגע וכעבור שלוש דקות ושלשה שלישית של קיומנטי, הם כבר הובילו 47:61. יוגב אוחיון הוביל את הנבחרת לריצת 0:6 והחזיר אותה למשחק לקראת המאני טיים. טל דן ואלישי כדיר המשיכו במומנטום וצימקו ל-61:57, כשנותרה 1:20 דק' לסיום. בהתקפה הבאה האיטלקים השיגו נקודה אחת בלבד מהעונשין וכדיר צימק ל-62:59, 39 שניות לסיום. עבירה של יוגב אוחיון שלחה את האיטלקים לקו וטומאסיני קלע פעמיים. אחר כך אוחיון גם החטיא בהזדמנות האחרונה של הנבחרת.

קלעו לישראל: יוגב אוחיון 17, דניאל גור אריה 14 (100 אחוז מהשדה), עמרי כספי 11 (8 איבודים), אלישי כדיר 10, נועם מטלון וגל מקל 3 כל אחד, דורי אסף וטל דן 2 כל אחד.

קלעו לאיטליה: פיאצה 12, טומאסיני וקיומנטי 11 כל אחד, אמנאטו ואראדורי 9 כל אחד, האקט 8, דטומה וברוטיני 3 כל אחד.

"מבחינתנו התחיל השלב הבא"

בסיום המשחק התכנסו השחקנים והמאמן דקות ארוכות בחדר ההלבשה. המאמן יעקב ג'ינו סיפר: "השחקנים קיבלו את זה קשה, אבל אמרתי להם שיש להם סיבות להיות גאים. זה לא הפסד גדול אחרון בקריירה שלהם. אנחנו מאוכזבים כי כיוונו גבוה מאוד, רצינו ויכולנו לנצח, אבל החזקנו קבוצה קשוחה על 66 נקודות עם הגנה יוצאת מהכלל. עשינו דברים נכונים אבל נכנענו לסטטיסטיקה מעוותת - 5 שלשות שלא קשורות. סימנו את מי אנחנו רוצים שיזרוק אבל קיבלנו 4 שלשות מגבוהים שלא זרקו באליפות או לא קלעו. במשחק כל כך צמוד זה הרבה יותר מדי. גם עם השיפוט יכולנו לנצח".

על עומרי כספי, הכוכב של הנבחרת שסיים עם 11 נקודות ו-8 איבודי כדור, אמר המאמן: "חסרו לנו הנקודות שלו כי הוא מרכיב חשוב, אבל היום פשוט פחות הלך לו. הוא אחד השחקנים הטובים שאימנתי, ולהתמודד עם התקשורת והציפיות שיש ממנו זה לא פשוט. ההתנהלות שלו מעוררת כבוד בגלל מה שסובב אותו גם מעבר לאליפות, כל עניין הדראפט. דברים לא זרמו לו אבל הוא מקצוען, והאליפות הזו תאותת לו שיש לו עוד מה לשפר בצד הפיסי. עם ההתנהלות שלו ראוי שידברו עליו".

"אנחנו קבוצה טובה והיינו מסוגלים ללכת יותר רחוק למרות שספרד ואיטליה יותר מאוזנות כי יש להם יותר משחק פנים מאיתנו. אני מאוכזב וגאה בהתנהלות, בכדורסל ובאופי של השחקנים. אנחנו עם הראש למעלה. מבחינתנו התחיל השלב הבא ואנחנו רוצים במה שנשאר להגיע הכי רחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully