וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי בניון סיכם בליברפול

10.7.2007 / 20:46

לאחר מו"מ ארוך סיכמה סגנית אלופת אירופה עם ווסטהאם על העברתו של הקשר, שיהיה הנציג השלישי של ישראל בשורות האדומים

בשעה טובה, או יותר נכון - כמעט בשעה טובה, יוסי בניון הוא שחקן ליברפול. הקשר הישראלי סיכם את תנאיו בסגנית אלופת אירופה, ומחר (רביעי) הוא יגיע לבדיקות רפואיות במועדון, לאחריהן יחתום על החוזה החדש שלו באופן רשמי. סכום ההעברה לא פורסם, אך ההערכות הן שמדובר בסכום שנע בין ארבעה לחמישה מיליון ליש"ט.

כזכור התעניין רפא בניטז בבניון לאורך זמן רב, וייתכן כי המגעים להעברתו של בניון למרסיסייד הוחשו בעקבות העברתו של קרייג בלאמי לווסטהאם. הערב הגיעו סוף סוף שתי הקבוצות להסכמה בעניינו של בניון, שיגשים את שאיפתו הבלתי מוסתרת זה זמן רב - להגיע לאנפילד.

בניון יצטרף לרכש המדובר של ליברפול, החלוץ פרננדו טורס, וכנראה גם לקשרה הצעיר של איאקס, ריאן באבל. רפא בניטז, מאמנו החדש של בניון, הצהיר פעמים רבות כי ברצונו לחזק את הקבוצה בשחקני כנף. כעת, בזכות הרכש הדימונאי, קרוב בניטז להשלים את הפאזל של התקפת ליברפול.

בשלב זה סירב בניון להגיב לידיעה, עד לחתימה הרשמית על החוזה.

הדרך הארוכה למרסיסייד

יוסי בניון יהיה הנציג השלישי של ישראל בשורות האדומים, אחרי שאבי כהן בילה שם בין 1979 ל-1982, ורוני רוזנטל, שסייע לקבוצה לזכות באליפות האחרונה עד כה, ב-1990.

הדרך הארוכה לליברפול החלה עבור הקשר בן ה-27 בדימונה, כשהוא משחק בנוער של הפועל באר שבע. כבר בגיל 15 זיהה מועדון אייאקס אמסטרדם, הידוע כחממת גידול לנערים, את כשרונו, אולם בשל הגעגועים חזר בניון לארץ. לאחר ששיחק בבאר שבע עבר בניון למכבי חיפה, בה שיחק מ-1998 עד 2002.

בסיום עונת 2001/02, בה זכתה חיפה באליפות, הגיע בניון לתחנה האירופית הראשונה שלו - ראסינג סנטאנדר הספרדית, בה שימש עמוד תווך וסייע לה להישאר בליגה במשך שלוש שנים. לאחר עונת 2004/05 הועבר בניון לווסטהאם האנגלית, נתן עונה ראשונה מצוינת ודעך מעט בשניה. ועם זאת, כשרונו הרב לא נעלם מעיניו של רפא בניטז, מאמן ליברפול, שהצהיר לא אחת כי הוא מעוניין בו. היום הושלמה העסקה, ובניון נחת במועדון האירופי השלישי שלו ואחד המפוארים ובעלי המסורת העשירה ביותר בעולם הכדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully