וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונוס וויליאמס זכתה בווימבלדון

7.7.2007 / 17:52

האמריקאית ניצחה 4:6, 1:6 את מריון ברטולי וזכתה בפעם הרביעית בטורניר היוקרתי. פדרר ניצח את גאסקה, נדאל ניצל פרישה של דיוקוביץ' והשניים יפגשו בגמר הגברים

איזה יום היה צפוי לנו היום בסופר סאטרדיי בווימבלדון, עם שני חצאי הגמר של הגברים, שבסופו של דבר נגמרו בשתי התמודדויות מאכזבות, בעיקר הודות לארגון הכושל של הטורניר. גמר השנים לא פיצה בטניס גדול, היה חד צדדי, אבל לפחות בישר אולי על חזרתה של ונוס וויליאמס, שניצחה את מריון ברטולי 4:6, 1:6 והשכיחה את מורסמו, הנין, שראפובה ושאר הצמרת של השנתיים האחרונות.

רוז'ה פדרר, המדורג ראשון בעולם, שסיים את ארבעת טורנירי הווימבלדון האחרונים עם גביע וחיוכים, לא התקשה מול המדורג 12 רישאר גאסקה הצרפתי, שבעיקר שמח להיות חלק מהמעד. השוויצרי הפסיד ברבע הגמר מול חואן קרלוס פררו (20) הספרדי את המערכה הראשונה שלו בשבועיים על הדשא הלונדוני, והפיק לקחים בדרך ל-5:7, 3:6, 4:6, והופעה חמישית ברציפות בגמר בווימבלדון, וזאת מול עיניו הבוחנות של ביורן בורג, את השיא שלו מאיים השוויצרילהשוות עם זכייה חמישית ברציפות.

האמת היא שהמשחק עשוי היה להיות צמוד בהרבה אלמלא חמש המערכות ששיחק גאסקה אמש (שישי) נגד אנדי רודיק. במהלך המשחק הוא אף זקוק היה לטיפול ברגלו.

רפאל נדאל שיחזר את הגמר מהשנה שעברה אחרי שנובאק דיוקוביץ' הסרבי, המדורג רביעי בטורניר, פרש במערכה השלישית. דיוקוביץ' שרד אמש חמש מערכות מול מרכוס בגדאטיס הקפריסאי, והגיע להתמודדות עם שרירים תפוסים, בלי ניידות, ועם יבלת כואבת. במערכה הראשונה הוא הצטיין, אבל אחרי 3:6, 6:1, 4:1 החליט שהסיפור הלונדוני שלו נגמר. אולי בפעם הבאה יחשבו בווימבלדון איך להתמודד טוב יותר עם הגשם, כדי לאפשר לשחקנים יום מנוחה בין משחקים.

נשים: ונוס כאן

עד כמה מוכשרות האחיות וויליאמס? למרות שהורידו את הרגל מהדוושה בשנים האחרונות, הצליחו שתי האמריקאיות לשוב לטופ העולמי ברגע שהחליטו לעשות זאת. ונוס רצתה להשלים את הקאמבק עם זכייה רביעית בווימבלדון, הישג שרק שש נשים רשומות עליו בעבר והיא עשתה את זה עם 4:6, 1:6 על חשבון יריבתה הצרפתיה מריון ברטולי, שלראשונה בקריירה עברה את שלב הסיבוב השלישי בגראנד סלאם, אחרי הדחה סנסציונית של ז'סטין הנין בחצי הגמר.

כבר במשחקון השני השיגה ונוס שבירה, ועלתה ל-0:3 מהיר והחלטי, כשברטולי, והקהל שאיתה, שקטים. הצרפתיה עמלה קשה, למרות ההגשה הלא מרשימה שלה, וחזרה ל-3:1, ומיד אחר כך שברה חזרה ל-3:2 והשוותה ל-3:3, בזכות עבודת רגליים משופרת ואחוזים טובים יותר בהגשה הראשונה. שתי הטניסאיות שמרו על ההגשות שלהן, עד שוויליאמס העבירה להילוך התקפי יותר, ודחפה את ברטולי במשחקון העשירי בדרך לשבירה שהעניקה לה את המערכה הראשונה - 4:6.

ברטולי נותרה נטועה בקו האחורי, וסירבה לכל הזדמנות להגיד שלום לרשת, ומול הפעלתנות, הכוח וההתמדה של ונוס זה הוביל לסדרה של נקודות ארוכות, ובעיקר למשחקונים ארוכים בהגשה של הצרפתיה. במשחקון השני של המערכה השנייה שברה וויליאמס, ועלתה ל-1:3, בדומה למערכה הראשונה. אז, כמו במחשקי חצי הגמר של הגברים, הגיעו המטפלות ודאגו לשלום הרגל של ברטולי, ובעיקר במשך דקות ארוכות לירך של ונוס. הצרפתייה לא הצליחה להתמודד עם העוצמה של האמריקאית, ששברה פעמיים נוספות, ניצחה 1:6 וחזרה לימיה הגדולים.

גברים: שחזור הגמר מאשתקד

המשחק בין פדרר וגאסקה נפתח בגישושים, כשפדרר לא התקשה לשמור על משחקוני ההגשה הראשונים שלו, ועלה ל-2:3 אחרי חמישה משחקונים. אבל הצרפתי המשיך ללחוץ, ונראה היה שהשוויצרי מחכה לרגע ההסתערות, והשווה ל-5:5 רדום משהו. הצרפתי השיג שתי נקודות שבירה במשחקון הבא, אבל זה בדיוק מה שהעיר את המדורג מספר 1, שהשיב באייס ובשני ווינרים מרהיבים, ועלה ל-5:6. הוא שמר על האגרסיביות כשגרר את גאסקה לרשת עם כדורים קשים, ולקח את המערכה הראשונה, 5:7.

המומנטום המשיך עם פדרר במערכה הבאה, אותה לקח בקלות יחסית 3:6. בין המערכות הגיע המעסה לטפל ברגלו של גאסקה. הצרפתי פתח את המערכה השלישית עם 2:3 והרבה התלהבות, אבל פדרר הרגיע אותו עם 4:6 במערכה השלישית, ועלה לגמר.

במשחק בין נדאל ודיוקוביץ', פתח הסרבי עם שלושה אייסים, עליות יעילת לרשת וכמה דרופ שוטס, שבר את ההגשה של הספרדי, ועלה ליתרון מהיר 0:3. נדאל לא נתן לפיגור לערער אותו, ושני השחקנים שמרו על ההגשות שלהם בדרך ל-3:6 לסרבי במערכה הראשונה. במשחקון השני של המערכה השנייה הריץ דיוקוביץ' את נדאל לכף יד רחוק, ואז שיחרר דרופ שוט, אבל הספרדי הגיע בזמן והשיג את השבירה הראשונה שלו - 0:2. השרירים הדואבים של הסרבי מליל אמש החלו לתת אותותיהם בצורה יותר ויותר בולטת, ודיוקוביץ' התהלך על המגרש במקום לרוץ. 1:6 לנדאל במערכה השנייה.

לפני המערכה השלישית נקרא המעסה, אותו אחד שדקות מוקדם יותר דאג לגאסקה, לטפל ביבלת שעל רגלו של דיוקוביץ', והמשחק הופסק למספר דקות. הפצוע הסרבי נראה מעט טוב יותר, אולם הגשתו נשברה במשחקון השלישי. אחרי שהתוצאה הייתה כבר 4:1 החליט דיוקוביץ' לפרוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully