וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא לקחתי את ההזדמנויות שהיו לי"

30.6.2007 / 13:33

שחר פאר הודחה בסיבוב השלישי בווימבלדון אחרי הפסד 6:3, 6:2 לברטולי, אבל ניצחה בזוגות. גם רם וארליך בחוץ. פדרר ניצח את סאפין

אחרי שהגיעה לשמינית הגמר באליפות ארה"ב הפתוחה וברולאן גארוס, ולרבע הגמר באליפות אוסטרליה הפתוחה, שחר פאר הודחה אמש (שישי) בסיבוב השלישי של טורניר ווימבלדון, אחרי שהפסידה למריון ברטולי הצרפתיה (19 בעולם) 6:3, 6:2. אחרי חמישה ניצחונות רצופים של פאר על הצרפתיה, ששיתפה איתה פעולה בעבר בטורנירי זוגות, הגיע ההפסד הכואב שממנה מהישראלית להיכנס ל-16 הגדולות גם על הדשא. כנראה שהיא זקוקה לשיפור דווקא במשטח הזה, אבל צריך לפחות להסתכל על הצד החיובי כי בעונה שעברה היא הודחה כבר בסיבוב השני.

"שיחקתי לא טוב, לא היה לי קצב במשחק, לא חיברתי רצף של נקודות טובות, הרגשתי טוב לפני המשחק, היה לי יום אימונים טוב לפני וגם החימום לפני המשחק היה טוב אבל לצערי הכל יצא הפוך"

אחרי המשחק אמרה פאר המאוכזבת: "ניסיתי לא להתעסק בהתנהגות שלה למרות שבהתחלה זה הפריע לי, בהמשך ניסיתי להגיע לנקודה ממש שניה לפני שהיא מכה. היא שיחקה בסדר גמור ואני לא לקחתי את ההזדמנויות שהיו לי בנקודות שבירה ועשיתי מליון טעויות לא מחוייבות."

"אני מאוכזבת מאוד מההפסד ולצערי אתמול היה לי יום לא טוב. בסך הכל היה לי טורניר טוב, הרגשתי יותר טוב על הדשא יחסית לשנים האחרונות, אבל אני מאוד מאוכזבת מההפסד. כמובן שיש לי עוד זוגות אז הטורניר לא נגמר עדיין"

למארגני הטורניר הייתה סיבה טובה שלא לשבץ את המשחק בין פאר לברטולי באחד האיצטדיונים המרכזיים. הצרפתיה, שמזכירה בסגנון המשחק שלה את אנה סמאשנובה בימיה הטובים, הכתיבה את הקצב במשחק ופאר ממש לא הסתדרה עם זה. זה היה משחק איטי, עם המון טעויות בלתי מחויבות של פאר (29 לעומת 12 של ברטולי) ושבירה אחת בלבד של הישראלית, מתוך 10 נסיונות. זה היה אחד המשחקים הפחות טובים של שחר פאר השנה, וכעת היא תחזור למשטחים האהובים עליה יותר, בתקווה למצוא את התהילה במקום אחר.

אחרי הפסקת גשם בפתיחתו של היום, משחקה של פאר יצא לדרך באיחור של שעתיים. הישראלית הספיקה לעלות ליתרון 0:1 במשחקונים וכמעט לשבור במשחקון השני (40:40) לפני שהגשם עצר את המשחק. עברה לה שעה נוספת, המשחק חודש, אלא שהמומנטום עבר לברטולי, שהגישה מצויין וגם שברה את פאר בדרך ליתרון 1:3. פאר לא הייתה במיטבה, אבל גם דאגה שלא לאבד על הראש ושמרה על ההגשות שלה במשחקונים הבאים. למרבה הצער, גם ברטולי שמרה על ההגשות שלה ועלתה ל-3:5. במשחקון התשיעי, בו הגישה פאר, היא היא הצליחה להציל שלוש נקודות מערכה של הצרפתיה, אלא שבסופו של דבר ברטולי ניצלה את הרביעית וניצחה במערכה הראשונה 3:6.

במערכה השניה, ברטולי שמרה על אחוזים מצויינים בניצול ההגשה הראשונה, בעוד שפאר המשיכה לבצע טעויות בלתי מחויבות. למרות שפאר הגישה במשחקון הרביעי, ברטולי הצליחה לנצח אותו על האפס ולהשיג שבירה ראשונה בדרך ליתרון 1:3. במשחקון הבא, פאר הצליחה לנצל נקודת שבירה ראשונה בתשע הזדמנויות וצימקה ל-3:2. ברטולי לא נבהלה והמשיכה לשלוט בקצב המשחק שהכביד כל כך על פאר, בדרך ליתרון 2:5.

כמה שעות לאחר מכן, שחר פאר נראתה הרבה יותר טוב בטורניר הזוגות לנשים ועלתה עם בת זוגה ההודית סניה מירזה לסיבוב השני. השתיים גברו על סופי ארווידסון השבדית ולילה אוסטרלו האמריקאית 5:7, 3:6. מירזה סבלה מיום חלש וביצעה לא מעט טעויות בלתי מחויבות, אבל פאר התגברה על היכולת של ההודית וסגרה עניין. השתיים יתמודדו בסיבוב השני מול אגנס סאבאי ההונגריה וולדימירה אולירובה הצ'כית.

כמו שחר פאר, גם הצמד הישראלי אנדי רם ויוני ארליך הודח מהטורניר כבר בשבוע הראשון. רם וארליך סיימו את דרכם בסיבוב השני של הטורניר, אחרי שהפסידו לג'יימי מארי הבריטי ואריק בוטוראק האמריקאי 3:6, 6:4, 6:3, 6:4. הצמד הצעיר שמורכב בין השאר מאחיו הצעיר של הטנסיאי הבריטי הבכיר אנדרו מארי, השיג למעשה ניצחון שני על הצמד הישראלי אחרי שגבר עליו גם בטורניר ממפיס. רם וארליך היו רחוקים מלהזכיר את היכולות שלהם בשנים קודמות בטורניר, וכעת הם ינסו להגיע רחוק בטורניר הזוגות המעורבים.

גונזאלס בחוץ, פדרר עדיין לא שמט מערכה

המשחק המרכזי של היום הפגיש את האלוף רוג'ר פדרר עם מראט סאפין, לשעבר 1 בעולם. הענק הרוסי שנמצא כבר מעבר לשיאו עשה לשוויצרי חיים קשים, במיוחד במערכה השלישית, אבל גם הוא לא הצליח לקחת מפדרר מערכה לפני שהפסיד 6:1, 6:4, 7:6. פדרר יתמודד בשמינית הגמר מול טומי האס הגרמני (13 בטורניר), שעלה לראשונה בקריירה לשמינית הגמר בווימבלדון אחרי שניצח את דימיטרי טורסאנוב הרוסי 6:1, 4:6, 6:7, 4:6.

מי שסיפק את ההצגה הגדולה של היום היה הסרבי מספר 2, ינקו טיפסרביץ' (64 בעולם), שרושם התקדמות אדירה בסבב העולמי בשנה האחרונה. טיפסרביץ' הדיח את המדורג הבכיר ביותר עד עכשיו, פרננדו גונזאלס הצ'יליאני (5 בטורניר) אחרי שניצח בקרב מתיש 3:6, 6:3, 3:6, 6:4, 6:8. טיפסרביץ', שעלה לשמינית גמר ווימבלדון לראשונה בקריירה, יפגוש שם טניסאי אחר שסיפק הפתעה, חואן קרלוס פררו הספרדי. אלוף הרולאן גארוס לשעבר, המדורג 20 בטורניר, ניצח את ג'יימס בלייק האמריקאי (9 בטורניר) 6:3, 3:6, 3:6, 6:7.

מדורג נוסף שהודח היום הוא איבן ליוביצ'יץ' הקרואטי (15 בטורניר), שלא ממש הולך לו השנה בסבב המקצועני. ליוביצ'יץ' הפסיד לפול הנרי מתיאו הצרפתי 4:6, 7:5, 6:2, 6:3. למתיאו מחכה בשמינית הגמר משוכה קשה בהרבה בדמותו של אנדי רודיק (3 בטורניר), שחזר מפיגור 5:3 במערכה השלישית מול פרננדו ורדסקו הספרדי וניצח 3:6, 4:6, 6:7. כמו פדרר, גם רודיק לא הפסיד מערכה בסיבוב הראשון של הטורניר.

עוד צרפתי שעלה לשמינית הגמר הוא רישאר גאסקה (12 בטורניר) שגבר בדרבי של הטריקולור על אדוארד רוז'ה ואסלין 3:6, 4:6, 2:6. מי שיפגוש את גאסקה בשלב הבא הוא הצרפתי השלישי שעלה לשמינית הגמר, ג'ו וילפרד טסונגה המפתיע (110 בעולם), שגבר על פליסיאנו לופז הספרדי 3:6, 6:7, 3:6.

הנין כבר בשמינית הגמר, הינגיס לא

ז'סטין הנין, המדורגת 1 בעולם, המשיכה היום בטיולה הקליל אל שמינית הגמר אחרי שניצחה את אלנה וסנינה הרוסיה 1:6, 3:6. הבלגית תתמודד בשמינית הגמר מול פטי שנידר השוויצרית (15 בטורניר) שעבדה קשה לפני שניצחה את אלונה בונדרנקו האוקראינית (24 בטורניר) 4:6, 6:3, 6:8.

המשחק המסקרן של היום הפגיש בין הסרבית המצוינת ילנה יאנקוביץ' (מדורגת 3) לצ'כית הצעירה לוסי ספארובה (מדורגת 25). הצ'כית הפתיעה וניצחה במערכה הראשונה 5ף7. בשניה היא כבר הובילה 2:3, אלא שינקוביץ' לא איפשרה לה לשבור והשתיים הגיעו למצב של שובר שיוויון, בו ניצחה הסרבית 4:7. המערכה השלישית והמכרעת כבר הלכה הרבה יותר חלק לינקוביץ', שניצחה 2:6 וממתינה בשמינית הגמר למריון ברטולי הצרפתיה.

מי שבכל זאת סיפקה את ההפתעה של היום הייתה מיכאלה קרייצ'ק ההולנדית, שכזכור הדיחה בסיבוב הראשון את ציפי אובזילר. קרייצ'ק, שרק בטורניר הנוכחי הצליחה לעבור סיבוב בווימבלדון, עלתה לשמינית הגמר אחרי ניצחון על אנה צ'אקווטדזה הרוסיה (8 בטורניר) 6:7, 7:6, 2:6.

סרינה וויליאמס (מדורגת 7) ניצחה בקלות את מילגרוס סקרה מונצואלה 1:6, 0:6 ותתמודד בשמינית הגמר מול דניאלה הנטוחובה הסלובקית (10 בטורניר), שניצחה את קתרינה סרבוטניק הסלובנית 6:2, 3:6, 4:6.

ההפתעה של היום בטורניר הנשים הייתה הדחתה של האלופה לשעבר והמדורגת 9 מרטינה הינגיס, שהפסידה ללורה גרנוויל האמריקאית (77 בעולם) 6:4, 6:2. גרנוויל תתמודד בשמינית הגמר מול מיכאלה קרייצ'ק.

עדכון ראשון: 22:12, 29/06/07
עדכון אחרון: 13:33, 30/06/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully