וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימור אחרון בהחלט

עמר סלע

28.6.2007 / 8:52

כבר שנים לא זכור ב-NBA דראפט שעורר כל כך הרבה ציפיות כמו זה של 2007. עמר סלע מכין אתכם לחגיגה עם מוק דראפט מעודכן

וידאו: רויטרס, עריכה: בת גולן

לפני כחודש הבאנו לכם תחזית מפורטת של השחקנים שעומדים להיבחר בדראפט הקרוב, אבל הרבה מים עברו בנהר הווילאמט בפורטלנד מאז, ופרט לשתי הבחירות הראשונות, שם כנראה הכל כבר סגור, שאר הדראפט נראה אחרת לגמרי.

אחרי שמנתחים את הנבואות השונות אפשר למצוא שחקנים מסוימים שהתברגו גבוה יותר מהציפיות בסיום עונת המכללות (מייק קונלי ג'וניור הוא דוגמא אחת) ואחרים שהמניות שלהם הלכו וצנחו במהלך האימונים הפרטיים בקבוצות השונות (ג'וליאן רייט, למשל). כמובן שהטריידים האפשריים עד הדראפט עשויים לשנות את התמונה לחלוטין, כמו גם את צרכי הקבוצות ואת הקריזות של הג'נרל מנג'רים והסופרסטארים השונים. אז בואו ננסה לעשות מעט סדר בבלאגן הזה שנקרא דראפט ה-NBA ולצאת עם סדר בחירות אפשרי מעודכן, שיהיה, כך אנחנו מקווים, קרוב דיו למציאות.

אין שינוי בצמרת

1. פורטלנד - גרג אודן (סנטר, 2.15 מ', אוהיו סטייט)

אודן עדיין צפוי להיבחר בבחירה הראשונה על ידי פורטלנד, וכך היה מאז שהסתיימה עונת המכללות. החשש היחיד של הבלייזרס הוא בקשר לבריאותו. אודן שיחק את רובה של העונה היחידה שלו באוהיו סטייט כשידו הימנית הפצועה מגובסת, והוא השתמש בעיקר בידו השמאלית, החלשה. על פי אודן עצמו הוא היה רק בחמישים אחוז מיכולתו האמיתית בעונה הקודמת, ולימד עצמו זריקות שמעולם לא ניסה קודם לכן. ואכן, החשש העיקרי בכל מה שקשור אליו הוא בכל מה שקשור להתקפה.

2. סיאטל - קווין דוראנט גארד- פורוורד, 2.10 מ', טקסס)

החשש שהלך והתפתח בקשר לדוראנט הוא בעיקר בנוגע לחוסנו הגופני. מה לעשות, הילד חלשלוש. במבחנים על המגרש הוא הדהים את כל מי שצפה בו, אבל במבחני הכוח שלו התגלתה חולשה מפחידה. בסיאטל יודעים שגופו של דוראנט שברירי, והוא לא יוכל במצבו הנוכחי להתמודד עם המאסה של הפורוורדים החזקים וגם הבינוניים בליגה. רוב העבודה עם דוראנט תהיה בחדרי המשקולות וייקח לו קצת זמן להעלות על עצמו את השרירים הנדרשים.

3. אטלנטה - אל הורפורד (פאואר פורוורד, 2.09 מ', פלורידה)

הצורך האמיתי של ההוקס הוא בעמדות הגארד, ותהיה להם התלבטות כאן קשה בין הורפורד – השחקן הכי טוב בדראפט אחרי שני הגדולים, לבין מייק קונלי ג'וניור, הרכז הטוב ביותר. להערכתי הם ילכו על הורפורד, בתקווה שאייסי לואו יישאר פנוי בבחירה הבאה שלהם במקום ה-11. הורפורד נראה מוכן למקצוענים: הוא חזק, קולע מצוין, ריבאונדר טוב ומגן מעולה. משהו בסגנון אמקה אוקאפור בלי הפציעות.

ההתלבטות, אם יחליטו ללכת על גובה, היא בינו לבין ברנדן רייט, אבל נראה שרייט צריך עוד עבודה, בייחוד בבניית השרירים, בעוד הורפורד יכול לתת תפוקה מהרגע הראשון. במקביל ישנם לא מעט דיבורים על טריידים שאטלנטה מתכננת. הבולט ביניהם הוא עם הלייקרס, שיכלול את הורפורד, ג'ו ג'ונסון, ג'וש סמית' והבחירה ה-11 תמורת קובי בריאנט. טרייד נוסף שמתבשל מדבר על העברתו של ג'רמיין אוניל לקבוצה. במקרה כזה דווקא קונלי יהיה הבחירה הטובה ביותר.

הזינוק של גרין

4. ממפיס - מייק קונלי ג'וניור (רכז, 1.83 מ', אוהיו סטייט)

הגריזליס יקחו את קונלי, רכז נהדר ואחד שבאמת מתאים לקלישאה של אחד שהופך את השחקנים האחרים לטובים יותר, ואז אולי יערכו טרייד על מנת להשיג שחקן טוב ומנוסה לצידו, או דווקא במקומו. עם קייל לאורי, דיימון סטודמאייר וצ'אקי אטקינס בארסנל הרכזים העמוק שלה, קשה לראות אותם משאירים את קונלי בסגל, או לחילופין, שניים מהאחרים.

5. בוסטון - ברנדן רייט (פאואר פורוורד, 2.09 מ', צפון קרוליינה)

עם דני איינג' קשה מאוד לדעת. הוא התלהב מהסיני יי ז'יאנליאן וגם נואה הרשים אותו במחנות האימונים, אבל אין ספק שמבין השחקנים הגבוהים שנותרו בדראפט רייט הוא הטוב ביותר. עם הידיים הארוכות והאתלטיות הנפלאה הוא יכול להביא שינוי לבוסטון, שמחכה בקוצר רוח לקצת כדורסל איכותי. מה שכן, הבחירה הזו עשויה להגיע בסופו של דבר לקבוצה אחרת, ואז זהות השחקן תהיה תלויה בצרכים שלה.

מי שזקוקים לפורוורד בדחיפות, וגם סומכים על איינג' ועל ידו החמה (ראו את מקרה סבסטיאן טלפייר בשנה שעברה) הם הסיקסרס, ואל תתפלאו למצוא אותם מחזרים אחרי איינג' ומציפים אותו בהצעות שונות כדי להשיג את רייט. רכילות נוספת מדברת על טרייד משולש שיעביר את קווין גארנט לפיניקס, שון מריון לבוסטון ואת בחירת הדראפט הזו, פלוס מספר שחקנים, למינסוטה.

6. מילווקי - ג'ף גרין (סמול פורוורד, 2.03 מ', ג'ורג'טאון)

גרין הוא אולי השחקן שהתרומם הכי הרבה בחודש האחרון (דורג בין המקומות 11 ל-15 ברוב התחזיות המוקדמות), ואחרי שהרשים מאוד באימונים הפרטיים הוא יתברג ללא ספק בעשירייה הראשונה. הכוכב הרבגוני של ג'ורג'טאון מביא איתו חבילה התקפית משומנת, בנוסף ליכולתו לרכז את המשחק מעמדת הפורוורד. צפו להתלבטות גדולה של הבאקס בין גרין לבין קורי ברואר, מגן טוב בהרבה, אבל מילווקי כנראה יעדיפו התקפה מיידית, בהתאם לפילוסופיה ההתקפית של הקבוצה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הגייטורס מסתערים על ה-NBA

7. מינסוטה - ג'ואקים נואה (פאואר פורוורד, 2.10 מ', פלורידה)

הזאבים צריכים גובה בדחיפות, במיוחד לאור הטרייד המתקרב של גארנט. הם יתלבטו הרבה בין נואה, שהרשים מאוד באימונים ומביא הגנה חזקה והמון התלהבות, לבין ספנסר האווס, הסנטר הלבן התורן. האווס ייתן יותר התקפה וגובה, נואה יספק יותר אקסטזה. נואה היה בחירת דראפט ודאית של חמישייה ראשונה לפני שנה ומניותיו צנחו בעונת הקולג' האחרונה שלו אבל הוא מבטיח הרבה דברים שמינסוטה רוצים לראות על המגרש. שתי קבוצות אחרות שמעוניינות בנואה הן פיניקס ודאלאס, שישמחו לעשות טרייד בשבילו.

8. שארלוט - קורי ברואר (גארד-פורוורד, 2.06 מ', פלורידה)

בשארלוט ממש אוהבים את ברואר, התגלית הגדולה של טורניר המכללות. הוא ארוך, הוא קולע מכל הכיוונים, ההגנה שלו נפלאה והוא מנהיג שקט על המגרש. הוא מזכיר לאיש הגדול בחדר ההחלטות את חברו הוותיק סקוטי פיפן, ועם מוריסון ואוקאפור הוא יוסיף עומק לעמדת הסווינגמן, כגיבוי לעזיבה אפשרית של הסמול פורוורד ג'ראלד וואלאס, פרי אייג'נט, ו-וולטר הרמן הארגנטינאי ואדם מוריסון בעמדה מספר 2. מייקל ג'ורדן יודע שהקבוצה שלו זקוקה לספק נקודות שיאזן את הסגל ההגנתי שיש לו.

9. שיקגו – ספנסר האווס (סנטר, 2.13 מ', וושינגטון)

הבולס חייבים לחזק את עצמם בעוד שחקן פנים, ומבין השלושה המשמעותיים שנותרו בדראפט – האווס, ז'יאנליאן וג'וליאן רייט, האווס נראה הכי מתאים להם. הוא גדול, הוא חזק, הוא קולע טוב ויש לו הרבה נוכחות בצבע. הסיני הוא הימור, כולם מדברים על הזריזות הנדירה שלו אבל אף אחד לא יודע באמת למה הוא מסוגל.

מיליארד סקאוטים לא טועים?

10. סקרמנטו - יי ז'יאנליאן (פאואר פורוורד, 2.12 מ', סין)

גם הקינגס צריכים גובה, וזו אולי הבחירה הטובה ביותר שנותרה בדראפט בסופו של דבר. כולם ראו את ז'יאנליאן (אמנם בעיקר במשחקים בליגה הסינית ובאימונים אישיים בלבד, מול כסא), כולם אמרו שהוא נפלא ואף אחד כנראה לא באמת מוכן לסכן בחירה גבוהה בשבילו. בשביל סקרמנטו הוא אולי השחקן האידיאלי – גבוה, אתלטי, קולע נהדר גם מבחוץ ומגן ראוי.

11. אטלנטה - אייסי לואו (רכז, 1.88 מ', טקסס A&M)

כבר אמרנו שאטלנטה צריכה רכז. לואו הרשים מאוד באימונים אבל יש הרבה סימני שאלה בנוגע להשתלבותו ברמת המקצוענים. ההוקס בונים על השגת שתי ציפורים במכה - גם גבוה בבחירה השלישית וגם רכז טוב ואמין בבחירה ה-11, אבל באטלנטה הדברים האלה בדרך כלל לא מצליחים. למקרה שהפעם הדברים יסתדרו עבורם, הם יקבלו כאן אחלה רכז, ווינר גדול וקלעי מעולה מבחוץ.

12. פילדלפיה - אל ת'ורנטון (סמול פורוורד, 2.03, פלורידה סטייט)

ת'ורנטון הוא בחירה מצוינת בשביל פילדלפיה. מדובר בסמול פורוורד שקולע מעולה ואמור להשלים את איגודלה ולתת לסיקסרס יותר מחץ בהתקפה. הם מרגישים טוב בעמדות הרכז והסנטר, וכמובן עם איגודאלה, ומה שנותר זה לחזק את היתר. ת'ורנטון יכול לשחק לצד איגי, מה שיסתום את החור בעמדה שלצד הכוכב העולה של הסיקסרס. מה השם באמת צריכים, לעומת זאת, זה פאוור פורוורד, ולשם כך הם ינסו לבצע טריידים כבר בשלבים מוקדמים יותר, כדי להשיג את ברנדן רייט או אל הורפורד.

זה שעולה וזה שיורד

13. ניו אורלינס - ניק יאנג (גארד-פורוורד, 1.97 מ', USC)

בחירה נפלאה עבור ההורנטס. יאנג הוא קלע מעולה ומגן טוב, עם ידיים ארוכות שהוכיח את עצמו היטב באימונים כשחקן שלם ומוכן. בניו אורלינס, שסובלים מחור גדול בעמדת השוטינג גארד, ישמחו מאוד לקבל אותו בבחירה ה-13.

14. לוס אנג'לס קליפרס - ג'וליאן רייט (סמול פורוורד, 2.04 מ', קנזס)

אם הקליפרס ימצאו את ג'וליאן רייט כאן הם יהיו מאושרים. רייט היה אכזבה גדולה באימונים ובמקום להציג את התכונות הנהדרות שלו - קלע אתלטי, ריבאונדר מיומן ומגן מעולה, הוא הפך להיות עוד שחקן גבוה במאגר. הרבה GM-ים התאכזבו מכמות החורים במשחקו של רייט, אבל עם ההדרכה והאימון הנכונים הוא יכול להיות הרבה יותר טוב.

15. דטרויט - רודני סטאקי (קומבו גארד, 1.92 מ', איסטרן וושינגטון)

סטאקי הוא הסוד המבטיח ביותר בדראפט, שמגיע ממכללה כמעט אלמונית ולא קיבל הרבה אור זרקורים העונה. הוא רכז גבוה יחסית, עם יכולת קליעה נהדרת וחדירה מהירה כברק לסל. הפיסטונס בחנו אותו הרבה, ונראה שהם רוצים אותו מאוד. בדטרויט ינסו לעשות הכל כדי להשאיר את צ'ונסי בילאפס בקבוצה, ולבנות את סטאקי כמחליף טוב לשלוש-ארבע שנים הקרובות.

וכל השאר

16. וושינגטון - ג'ייסון סמית' (פורוורד-סנטר, 2.12 מ', קולורדו סטייט)

17. ניו ג'רזי - שון וויליאמס (סנטר, 2.10 מ', בוסטון קולג')

18. גולדן סטייט - טיאגו ספליטר (פורוורד-סנטר, 2.12 מ', ברזיל)

19. לוס אנג'לס לייקרס - ג'באריס קריטנטון (רכז, 1.94 מ', ג'ורג'יה טק)

20. מיאמי - ת'דאיוס יאנג (סמול פורוורד, 2.04 מ', ג'ורג'יה טק)

21. פילדלפיה - ג'וש מקרוברטס (פאואר פורוורד, 2.09 מ', דיוק)

22. שארלוט - רודי פרננדז (קומבו גארד, 1.97 מ', ספרד)

23. ניו יורק - דקוואן קוק (שוטינג גארד, 1.95 מ', אוהיו סטייט)

24. פיניקס - מרקו בלינלי (שוטינג גארד, 1.96 מ', איטליה)

25. יוטה – אהרון אפללו (שוטינג גארד, 1.98 מ', UCLA)

26. יוסטון - ניק פזיקאס (פאואר פורוורד, 2.11 מ', נבאדה)

27. דטרויט - דרק באיירס (גארד-פורוורד, 2.01, ואנדרבילט)

28. סן אנטוניו - ג'ארד דאדלי (סמול פורוורד, 2.01 מ', בוסטון קולג')

29. פיניקס - אלאנדו טאקר (סמול פורוורד, 1.96 מ', וויסקונסין)

30. פילדלפיה - גייב פרויט (רכז, 1.93 מ', USC)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully