וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס המילטון זכה בגראנד פרי קנדה

10.6.2007 / 21:49

הנהג הבריטי של מקלארן חגג ניצחון ראשון בקריירה בפורמולה 1 ופתח פער של 8 נקודות מחברו לקבוצה והאלוף פרננדו אלונסו

הנהג הבריטי לואיס המילטון ממשיך לשבור שיאים בסבב הפורמולה 1. אחרי שאתמול הוא קבע את הזמן הטוב ביותר בפול פוזישן לראשונה בקריירה, הבריטי הצעיר המשיך להדהים וניצח במירוץ קנדה. זה היה הניצחון הראשון בקריירה הקצרה שלו, שכוללת רק את ששת המירוצים שהתקיימו השנה בסבב. בזכות העובדה שהוא סיים בארבע מירוצים אחרים במקום השני, המילטון עלה למקום הראשון בדירוג הנהגים ופתח פער של 8 נקודות על חברו לקבוצת מקלארן ואלוף הסבב, פרננדו אלונסו הספרדי, שסיים במקום השביעי בלבד.

המילטון, הנהג השחור הראשון בסבב, הוא גם הרוקי הראשון שזוכה במירוץ מאז שחואן פבלו מונטויה הקולומביאני עשה את זה ב-2001. ניק היידפלד הגרמני מקבוצת ב.מ.וו סיים במקום השני ואלכסנדר וורץ האוסטרי מוויליאמס סיים שלישי.

יום פחות מוצלח היה לרוברט קוביקה, הנהג הפולני של קבוצת ב.מ.וו סאובר, שהתרסק בקיר בטיחות בהקפה ה-27 ופונה מייד לבית החולים. בהתחלה זה נראה רע, אבל הדיווחים שהגיעו לאחר מכן מבית החולים היו יותר אופטימיים, והתברר שקוביקה "בסך הכל" שבר את רגלו. שני נהגים נוספים שלא השיגו ניקוד במירוץ הזה הם פליפה מאסה מפרארי וג'יאנקרו פיסיקלה מרנו, שנפסלו.

ומה קרה לפרננדו אלונסו? בתחילת המירוץ הוא עוד היה במקום השלישי, במרחק של יותר מ-4 שניות מהמילטון, אלא שלאחר מכן הוא נענש בהורדת זמן של 10 שניות בגלל שנכנס לפיט אחרי שמכונית הבטיחות יצאה, וזה חיסל את סיכוייו במירוץ. לקראת ההקפה האחרונה, אלונסו היה במקום השישי, אלא שסאטו היפני עקף אותו במהלך היפה של המירוץ, והספרדי סיים במקום השביעי בלבד.

צמרת דירוג הנהגים:

1. לואיס המליטון (בריטניה, מקלארן) 48 נק'
2. פרננדו אלונסו (ספרד, מקלארן) 40 נק'
3. פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) 33 נק'
4. קימי ראיקונן (פינלנד, פרארי) 27 נק'
5. ניק היידפלד (גרמניה, ב.מ.וו סאובר) 26 נק'

צמרת דירוג היצרנים:

1. מקלארן מרצדס 88 נק'
2. פרארי 60 נק'
3. ב.מ.וו סאובר 38 נק'
4. רנו 21 נק'
5. וויליאמס טויוטה 13 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully