וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבוקסיס צפוי למשחק פרישה מרשים

לי בוץ

5.6.2007 / 21:00

הנהלת הפועל ת”א מתכננת להזמין קבוצה אירופאית גדולה לפרידה מהקפטן, שימריא עם גיא לוזון לעקוב אחרי שחקנים כסקאוט. המאמן לאוהדים: ”אני מטורף. תהיה פה קבוצה של רוצחים. טועמה יישאר”

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

יוסי אבוקסיס הגיע הערב (שלישי) לוולפסון למסיבת עיתונאים אותה כינס על מנת להודיע על פרישתו מכדורגל. עם זאת, כשהגיע אל מתחם האימונים וראה את עשרות האוהדים שחיכו לו, התקשה הקשר לצאת מרכבו ונשאר יושב במגרש החנייה דקות ארוכות כשהוא ממרר בבכי בלתי פוסק.

מסיבת העיתונאים נקבעה לשעה 21:00 אך נדחתה פעם אחר פעם בגלל פרץ הרגשות של אבוקסיס. מאוחר יותר נכנס השחקן למועדון, הלך לשטוף את פניו והסתגר דקות ארוכות עם המאמן גיא לוזון והיו"ר מוני הראל, שניסו לשכנע אותו לצאת ולתת הודעה לתקשורת. אולם בשלב הזה, בסביבות השעה 21:20, כינס דובר הקבוצה, אמיר לובין, את העיתונאים והודיע: "יוסי מאוד מתרגש ולא יכול לדבר. מסיבת העיתונאים מבוטלת".

עוד הוסיף לובין: "נדחה את מסיבת העיתונאים עד אחרי שיוסי יחזור מברזיל, לשם הוא נוסע מחר עם גיא כדי לצפות בשחקנים". לובין גם הסכים לחשוף פרטים על עתידו של השחקן: "ככל הידוע לי, יוסי ישמש כסקאוט של המועדון ויהיה חלק מהצוות המקצועי. מה בדיוק הוא יעשה בנוסף להיותו סקאוט - את זה המאמן יחליט. יוסי יהיה יד ימינו של גיא לוזון ויהיה הסקאוט הראשי של המועדון".

חשוב לציין כי לאורך כל הארוע איש לא אמר שהשחקן יוסי אבוקסיס פרש מכדורגל, דבר שהעמיד את כל שאלת הפרישה בסימן שאלה ובאותם רגעים אף אמר גורם במועדון: "כמו שזה נראה עכשיו, יוסי לא יפרוש".

למרות הכל לוואלה! ספורט נודע כי בהנהלה כבר עובדים על משחק פרישה לאבוקסיס שעשוי להיות השחקן היחיד שיזכה למשחק פרידה מהפועל ת"א. ההנהלה מתכננת לקפטן משחק פרישה בתחילת העונה מול אחת מהקבוצות הגדולות באירופה. נכון לעכשיו טרם ברור מי תהיה היריבה או מתי יתקיים המשחק, אך מדובר יהיה במשחק ידידות, בו צפוי הקפטן ללבוש בפעם האחרונה את החולצה מספר 8 באדום-לבן.

לוזון: "יוסי לא הולך לשום מקום"

בשלב הזה נראה היה שהסיפור גמור ויימשך עם דיווחים ממעללי השניים בברזיל, אלא שגיא לוזון כינס במהירות מסיבת עיתונאים בה ביקש להשמיע את דבריו: "מה שהיה ביני לבין יוסייישאר רק בינינו. אני שמח שיוסי נשאר איתי במועדון וכבר מחר הוא יטוס איתי. אין מאושר ממני שיוסי איתי בצוות. אני חוזר ואומר - מה שהיה בינינו יישאר ביני לבינו לעד.

"קיבלנו החלטות שהיו קשות לשנינו, אבל כל החלטה שנלקחה, נלקחה בשיתוף איתו. לאף אחד מאיתנו זה לא היה קל. ברור שגם האוהדים לא שלמים עם מה שקרה, זה טבעי ולגיטימי, אבל ההחלטה התקבלה בלב שלם.

"הדבר הכי חשוב הוא שאבוקסיס נשאר בהפועל ולא הולך לשום מקום. הוא בצוות המקצועי, איתי. הוא יהיה איתי בכל מקום באירופה, בכל מקום בארץ. זה תפקיד חשוב מאוד מבחינתי. בכל קבוצה באירופה יש כמה וכמה סקאוטים. בחירת זרים זה לא דבר פשוט, ככה שיש החלטות חשובות שיהיו על הכתפיים שלי ושלו".

עוד לפני כל הארוע, כשגיא לוזון הגיע למקום קיללו אותו כחמישה אוהדים של הפועל, שחזרו על הריטואל גם עת הגיע מוני הראל למקום. במהלך אחת מההפוגות ניסו חלק מאוהדי הקבוצה לפרוץ למועדון ולפוצץ את מסיבת העיתונאים המאולתרת של לוזון. כתוצאה מכך החלו האוהדים להתקוטט בינם לבין עצמם, כשהמחנות חולקו בין התומכים באבוקסיס לבין התומכים בהנהלה.

"אם יוסי לא היה אומר כן, לא היינו הולכים למהלך"

אחר כך, כבר נראו הדברים אחרת. לוזון יצא, שוחח דקות ארוכות עם האוהדים והרגיע אותם. בין היתר אמר להם: "יוסי הוא גבר שבגברים. אם הוא לא היה אומר לי כן, לא היו הולכים עם זה. ראינו סוכנים כמו דודו דהאן שעושים סקאוטינג, זה מה שאתם רוצים? יוסי זה עולם אחר".

לוזון המשיך לענות לאוהדים, שהביעו חשש מכך ששחקנים עוזבים את הפועל בזה אחר זה, כשהם מזכירים את ההצעות שקיבלו גילי ורמוט וסלים טועמה מבלגיה."סלים יהיה פה - עליי!", הרגיע לוזון בבטחון רב, "אם לא, תחתכו לי את הראש. גם גילי יהיה פה, אני אעשה הכל כדי שהוא יישאר". כשנשאל על ידם למה לוסיאנו דה ברונו לא יישאר בקבוצה, אמר: "יש לי סיבות טובות אבל אני אגיד לכם למה הוא לא פה לא ליד העיתונאים".

המאמן הטרי, ששידר בטחון רב לאורך כל הדרך, סיכם את שיחתו עם האוהדים הנזעמים: "תהיו רגועים, הכל יהיה בסדר. אני יותר מטורף מכם ויותר משוגע מכם. סמכו עליי, תהיה פה קבוצה של רוצחים!".

לוזון כאמור, ייצא מחר לברזיל למרות הערכות מוקדמות לפיהן הוא יימנע מהבאת שחקנים דרום אמריקאים לאור הניסיון הלא טוב שלו עם אנדרה קלדיירה ומרסיו ג'ובאניני במכבי פתח תקוה.

יניב קובוביץ' מהארץ מוסיף, כי קשר מכבי חיפה, חאבייר דירסאו, מתקרב להפועל תל אביב. הברזילאי סיכם את תנאיו בהפועל ואם ישוחרר מחיפה הוא כנראה יחתום במועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully