וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמאנן סיכם לשנתיים במכבי תל אביב

לי בוץ

31.5.2007 / 16:58

החלוץ, שנעלב מהקהל, צפוי לחתום אחרי סולחה. מאנה העביר 14 מיליון. לוני: "העסקה קרובה לחתימה". סולק החוב בן 1.3 מיליון לנמני

מכבי תל אביב סיכמה הערב (חמישי) עם חלוץ מכבי הרצליה יאניק קמנאן את תנאיו במועדון לשנתיים הקרובות. עם זאת, חתימתו של קמנאן בקרית שלום מותנת בשחרור של מכבי הרצליה, שמחזיקה באופציה עליו. כפי שזה נראה כרגע, הרצליה לא תערים קשיים על מכבי ת"א והחלוץ הצרפתי יהיה הזר הראשון שחותם בקבוצה לקראת העונה הבאה.

כזכור, קמנאן התחיל את מערכת היחסים שלו עם הקהל הצהוב ברגל שמאל, שכן במשחק האחרון בין הצהובים ל מכבי הרצליה, זכה החלוץ לנהמות בכל פעם שנגע בכדור. קמנאן היה אז נסער מאוד ואף אמר כי הוא לא מצליח להבין את הגזענות שמגיעה מצד יהודים שעברו את השואה. עם זאת, בסופו של דבר נסגרה סולחה בין הצדדים לאחר שנציגי אוהדים הגיעו לאימון של מכבי הרצליה עם פרחים, סיפרו לקמנאן כי הסמל והצבע של מכבי נבחרו כאות הזדהות עם הטלאי הצהוב.

לוואלה! ספורט נודע כי מכבי ת"א החלה לגשש אצל החלוץ הצרפתי כבר שלושה מחזורים לפני סיום העונה, אולם זה לא רצה לבוא למועדון בעקבות התקרית שהיתה לו מול אוהדי הקבוצה.

בקבוצה שלחו את ראשי האוהדים להרגיע את השחקן ואלה דיברו איתו במשך כשעה ארוכה והסבירו לו על הבעיות בתוך האוהדים ועל הבעיות בין האוהדים להנהלה. בשיחה הובטח לחלוץ כי בשנה הבאה יהיה שינוי גדול בקהל של מכבי. כמו כן, חוגי האוהדים שלחו את אחד האוהדים השרופים של הקבוצה, שעלה בצעירותו מצרפת, להסביר לשחקן את הדברים בצרפתית.

"הסברנו לו שאנחנו נגד גזענות", סיפר אחד האוהדים. "אמרנו לו שיתקשר לזרים ששיחקו פה בעבר שיספרו לו איך הם כולם זכו ליחס טוב. הסברנו לו שמכבי זו קבוצה ציונית ושדבר כזה לא יחזור על עצמו".

קאלה דורש יותר מ-200 אלף דולר

מכבי ת"א וטברטקו קאלה לא מצליחים להגיע לעמק השווה לגבי חוזהו של השוער הקרואטי לקראת העונה הבאה. קאלה, שחתום על חוזה לעונה נוספת בקרית שלום תמורת כ-100 אלף דולרים, דורש העלאה משמעותית בשכרו, דבר שבמכבי לא ממהרים לקבל. הבוקר (חמישי) נערכה פגישה נוספת בין עובד קראוס, סוכנו של השחקן, וחברת ההנהלה, תמי פרידמן, בה נמסר לקאלה כי מכבי מוכנה לעשות מאמץ גדול ולשדרג את שכרו ל-180 אלף דולר, אך השוער דורש להכפיל את חוזהו ולהשתכר בעונה הבאה יותר מ-200 אלף דולר.

למרות הפערים הכספיים, שני הצדדים יצאו מהפגישה בהרגשה טובה ומאמינים שהדברים יסתדרו כבר בשבוע הבא, אז צפויה להתקיים פגישה נוספת בעניין. ב-5 ביוני ממריא קאלה לחופשת מולדת של שבועיים, והעניינים צריכים להיסגר סופית לפני צאתו לקרואטיה, על מנת שיידע האם לחזור לארץ או לא. "היתה פגישה טובה ונראה שזה הולך לכיוון חיובי", אמרו בסביבתו של השוער, אך עם זאת, הצהובים לא שוללים אפשרות לפיה ייאלצו להיפרד מהקרואטי המצטיין שלטענתו מחזיק בהצעות גבוהות יותר ממועדונים אחרים.

במכבי הדגישו כי במידה והשוער יחליט לעזוב הם לא יעמדו בדרכו. "אם קאלה יביא קבוצה, שתשלם למכבי את מה שמגיע לה כפיצוי, הדלת פתוחה", אמרו היום במועדון. בתוך כך, המאמן אלי כהן כבר בודק מועמדים לאייש את הקורות של מכבי, לכל מקרה שלא יבוא.

שחקן נוסף שלא כל כך מרוצה מחוזהו במועדון הוא הבלם מיליאן מרטינוביץ'. לבלם סעיף בחוזה לפיו מכבי תשדרג את שכרו ב-20 אחוז, ובמועדון אכן יעשו כך. למרות זאת, מרטינוביץ' עדיין אינו שבע רצון ומעוניין להשתכר קצת יותר, אך במכבי אופטימיים לגבי העסקה וסבורים כי הבלם ילבש צהוב גם בעונה הבאה.

מאנה העביר 14 מיליון ש"ח

לטענת גורמים במכבי מי שאחראי לדרישות הגבוהות של קאלה ומרטינוביץ' הוא לא אחר מג'ובאני רוסו, מי שהיה חבר קרוב של השניים במכבי, וסיים את דרכו במועדון לאחר הדרבי התל אביבי. כזכור, במהלך העונה סבל רוסו מלא מעט בעיות משמעת ושמר על תדמית ה'טראבלמייקר' במכבי לאורך כל תקופתו במועדון. בקבוצה טוענים כי לקראת סיום העונה חתר רוסו תחת ההנהלה ובשיחות חבריות מול הזרים, דיבר רעות על המועדון.

"ג'ובאני עשה כל שעלה על רוחו בחודשיים האחרונים", אמר היום גורם בצוות המקצועי לוואלה! ספורט. "מהרגע שהוא הבין שפניו לכיוון מכבי חיפה, הוא החל לעשות כל מיני תרגילים לקבוצה, למשל כשביים פציעות. עכשיו מתברר כי הוא גרם לקבוצה נזק מבפנים. הוא מילא לקאלה ומרטינוביץ' את הראש בשטויות, אמר להם שיבואו בדרישות. הוא דרדר אותם וזה לא בסדר".

בינתיים, פגישה נוספת התקיימה היום גם בעניין עסקת הרכישה של רוני מאנה. מאנה, שמעוניין להכנס כשותף במכבי ת"א יחד עם איש העסקים קובי רוגובין, עו"ד יורם יוסיפוב ומשקיע אנגלי נוסף, אמור לרכוש 50 אחוזים מהקבוצה תמורת כ-30 מיליון שקלים. מאנה העביר כ-14 מיליון שקלים וכעת הוא אמור להעביר עוד כ-4 מיליון דולר.

קבוצת המשקיעים של מאנה עברה על ספרי המועדון ובדקה את חובות העבר של הקבוצה. לאחר שסיימו מאנה ושלושת שותפיו לעבור על כל המידע הם העבירו את סכום הכסף הראשוני. ממכבי נמסר כי החתימה על החוזה צפויה להתקיים בסוף השבוע.

הבעלים של הקבוצה לוני הרציקוביץ' אמר "כי העיסקה קרובה לחתימה".

יאיר רבינוביץ', יו"ר הבקרה התקציבית, טען פני מספר ימים כי מכבי לא תוכל להשתתף בגביע אופ"א עקב חוב לנמני. היום העבירה מכבי לחברה מגיברלטר את יתרת החוב שעמדה לזכותו של הקפטן אבי נמני שנאמדה בכ-300,000 דולר, ונכון לעכשיו אין כל חוב מסוג כלשהוא כלפיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully