וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שום: "המטרה שהקהל יהנה מכדורגל שמח וקבוצה תוססת"

יצחק שום צפוי לחתום רשמית בבית"ר ירושלים ביממה הקרובה ומתכוון "להתחיל לעבוד כבר עכשיו". ג'ון פנטסיל מועמד להצטרף

יצחק שום מונה הערב (רביעי) לאימון האלופה בית"ר ירושלים. החתימה על החוזה, שיציב את שום על הקווים בטדי בעונה הבאה, תיעשה ככל הנראה ביממה הקרובה. הבעלים של הקבוצה, ארקדי גאידמק, החליט ללכת בעצת גיורא שפיגל, היועץ המקצועי החדש של הקבוצה, ולהחתים את שום. היום (רביעי) נפגש גאידמק עם שום והתרשם ממנו לטובה. שום סיפר לגאידמק על האני מאמין שלו בכדורגל.

לראשי בית"ר נמאס לחכות ללואיס פרננדז, שמעמדו בבטיס לא ברור. למרות שהעיתון הספרדי מארקה פירסם כי פרננדז ימצא עצמו בסוף העונה מחוץ למועדון, לא חיכו בבית"ר למאמן הצרפתי ומינו את יצחק שום.

יצחק שום אמר לאחר הסיכום לאתר הרשמי: "אני שמח מאוד על הסיכום שלי עם בית"ר ועל הצטרפותי למועדון הגדול הזה, זהו אתגר גדול בשבילי, אני מאמין שיחד עם כל הצוות המקצועי נוכל להגשים את האתגרים והמטרות. התרשמתי מאוד ממר גאידמק וממר ארזי ואני מחכה בקוצר רוח להתחיל ולעבוד. בית"ר זהו מועדון גדול עם אוהדים נפלאים, ואני שמח מאוד על הצטרפותי למועדון". שום אמר בנוסף ל"ספורט הארץ": "אני מתכוון להתחיל לעבוד כבר מהיום. המטרה שלי שהקהל יהנה מכדורגל שמח ומקבוצה תוססת. אני מקווה שנעמוד באתגר הגדול ונגיע לליגת האלופות. אין עדיין סיכום על הסכומים שארוויח, אבל זו לא בעיה".

יו"ר הקבוצה אלי ארזי אמר: "אני שמח מאוד על החתימה של יצחק שום. אני חושב ששום ושפיגל זהו צוות מצוין שיכול להביא את בית"ר להישגים. ממחר נתחיל בהכנות קדחתניות כדי שתהיה לבית"ר בעונה הבאה קבוצה טובה עוד יותר".

לוואלה! ספורט נודע כי שום ושפיגל רוצים לחזק את הקבוצה בעמדת המגינים. כבר בתקופת יוסי מזרחי עלה שמו של ג'ון פנטסיל מווסטהאם, וגם שפיגל לא פוסל את האופציה של המגן הגנאי. התפתחויות בנושא המגינים יהיו בקרוב.

תקציר הפרקים הקודמים

יצחק שום נולד ברוסיה ועלה לישראל בגיל 10. הוא החל את הקריירה ככדורגלן, ושיחק בהפועל כפר סבא בין השנים 1966-1983. ככדורגלן מוביל שיחק בנבחרת ישראל והשתתף בשני טורנירים אולימפיים, 1968 במקסיקו ו-1976 במונטריאול והיה קפטן הנבחרת במונדיאל היחיד אליו הגיעה, במקסיקו 1970.

הוא הבקיע במדי כפר סבא מול בית"ר במשחק גמר גביע שהסתיים בניצחון קבוצתו 1:3 ב-1975. עו"ד כיום, ארצי בן יעקב שיחק אז בבית"ר, נגדו.

שום החל גם את קריירת האימון שלו בכפר סבא, בעונת 1983/84. בהמשך אימן במכבי שעריים, הפועל חיפה ובית"ר ת"א. משנת 1992 עד 2002 שימש כעוזר מאמן הנבחרת הלאומית ומאמן הנבחרת האולימפית. בעונת 2002/03 אימן במכבי חיפה והובילה אותה לעונה מצויינת בליגת האלופות, כולל ניצחון על מנצ'סטר יונייטד. בארץ הוא איבד את האליפות למכבי ת"א במחזור האחרון של אותה עונה, אבל ההישגים באירופה הספיקו כדי לצוד את עינם של אנשי פנאתניאיקוס שהחתימו אותו, ולא התחרטו כששום זכה בדאבל היווני עם פאו בעונת 2003/04.

למרות ההישג, הוא פוטר בתחילת העונה הבאה ועבר לליטקס לובץ' הבולגרית, אותה עזב במאי 2005 לטובת אלניה ולדיקווקז הרוסית ממנה נפרד אחרי ארבעה חודשים בלבד.

בעונה הנוכחית (2006/7) אימן שום בהפועל תל אביב לאחר עזיבתו של דרור קשטן לטובת משרת מאמן נבחרת ישראל, אך פוטר באמצע העונה לאחר סכסוך מתמשך ומתוקשר עם ההנהלה.

כמה שווה בואטנג?

מועדון הפאר הבריטי ניוקאסל יונייטד מגלה עניין בקשר בית"ר ירושלים דרק בואטנג. המועדון האנגלי, שגישש אצל נציגיו של השחקן, טרם העביר הצעה רשמית לבית"ר, אך בשבוע הקרוב אמורים נציגיו לפנות גם לאלופת ישראל ולבדוק את עלויות השחקן, במטרה להנחיתו בפרמייר-ליג.

בבית"ר הופתעו מהפרסומים על כך שהמועדון האנגלי מעוניין בשירותיו של הקשר הגנאי, אך לא דחו על הסף את האפשרות שיעבור. "אם נקבל הצעה אטרקטיבית לגבי רכישתו, ייתכן שנמכור אותו. אין לנו שום כוונה לעמוד בדרכו של השחקן, אך עם זאת לא נשחרר אותו בסכום נמוך", אמרו בבית וגן.

הקשר עצמו המריא לגאנה היום (שלישי) ויחזור לארץ רק בעוד כחודש, אך בסביבתו מספרים על רצון עז לעבור ולשחק בקבוצה גדולה, "זאת מחמאה גדולה שקבוצה כמו ניוקאסל רוצה את דרק", מספר אחד מחבריו, "השאיפה שלו תמיד הייתה לשחק בליגה הספרדית או האנגלית, וקבוצה כמו ניוקאסל היא בהחלט קבוצה גדולה שדרק שואף להגיע אליה. אם זה יהיה תלוי מבחינתו הוא ירצה לעבור לשם, אבל אסור לשכוח שהכרטיס שלו שייך לבית"ר, ולכן הכל יהיה תלוי בה".

אתמול נפגשו גיורא שפיגל, גיא עזורי וניסים בכר לפגישת עבודה ראשונה בה העביר שפיגל מסר חיובי לגבי עתידם של שחקני הנוער. בין היתר הוחלט כי שי חדד ושמוליק קוזוקין, שסיימו העונה גיל נוער, ישתלבו בסגל הנרחב של הקבוצה הבוגרת בעונה הקרובה. בנוסף אליהם גם כרטיסו של הניגרי אד אוסמי ירכש, והוא יושאל לאחד הקבוצות בליגת העל על מנת לצבור ניסיון בליגה הבכירה.

כמו כן הוחלט כי מספר שחקנים יצורפו בעונה הקרובה לסגל הקבוצה הבוגרת ויתכן כי יחזקו גם את קבוצת הנוער כמו שעשה העונה קובי מויאל. מדובר בבלם מתן בראשי, המגן יונתן זדה, הקשרים אבי ריקן ושי ניסים והחלוץ חן עזריאל.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

יאקובנקו מכחיש הגעה לבית"ר (רומן רוזנבלט)

סשה (אלכנסדר) יאקובנקו, שחקנה האוקראיני של גנק הבלגית, הכחיש את הגעתו לירושלים. יאקובנקו אמר היום כי "נודע לי על העניין רק כשקראתי על כך באחד מאתרי האינטרנט. אין קשר בין הידיעה למציאות. יש לי חוזה אורך טווח בגנק ואיני מתכוון לעבור מכאן לשום מקום. גנק תיאבק בקיץ על מקום בליגת האלופות, ובפני הקבוצה יעמדו אתגרים רבים ואני אנסה לסייע לה. אשתדל לפלס את מקומי להרכב הראשון".

עדכון ראשון: 30.5.07, 15:22
עדכון אחרון: 31.5.07, 14:56

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully