וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, גביע לצ'לסי

19.5.2007 / 19:19

116 דקות של כדורגל נסוג בגמר הגביע האנגלי, בוומבלי המחודש הוכרעו עם הברקה של דרוגבה, שעשה 0:1 לכחולים והביא תואר שני למוריניו העונה. מנצ'סטר יונייטד תתנחם באליפות

צ'לסי זכתה היום (שבת) בגביע האנגלי לאחר שניצחה 0:1 קטן קטן (וזו לא קלישאה) בגמר את יריבתה העיקרית באנגליה וגם המאוד שנואה, מנצ'סטר יונייטד. אגב, זה 16 שנה שהגמר מוכרע בהארכה.

זה היה משחק חלש ומשעמם להחריד, לא כזה שאפשר לקטלג בפנתיאון משחקי הגמר של הגביע האנגלי. הן כל כך לא רצו להפסיד את התואר האחרון שמחולק העונה בממלכה, עד שהתבצרו בעמדותיהן, שיחקו טקטי מאוד ומיעטו לתקוף. פה ושם היו הבלחות וניצוצות של השחקנים היותר כשרוניים על המגרש, אבל זה היה רחוק מלהיות גמר ראוי לאצטדיון וומבלי המחודש והמקסים. אולי עכשיו אפשר להיות שמחים על כך ששתי הקבוצות לא העפילו גם לגמר ליגת האלופות, שכן סביר להניח שגם שם היינו מקבלים משחק דומה.

אבל כל זה לא מעניין את מוריניו וחניכיו. הם עשו את שלהם כשנישלו את היונייטד מדאבל יוקרתי. אחרי שזכו בגביע הליגה והפסידו את האליפות לשדים האדומים, ידעו המיליונרים כי הפסד בגמר יסיים עונה מאוד מאכזבת מבחינתם, לאחר שנתיים רצופות עם אליפות.

רבבות מילים, בכל השפות, נשפכו על חלוץ צ'לסי דידייה דרוגבה. השחקן מחוף השנהב, שסחף את קבוצתו ברגעים הכי קשים שלה העונה, עשה גם היום את ההבדל הקטן-גדול. אחרי 116 דקות שהוא כמעט לבד ניסה להציל את הקבוצה שלו, זה עבד לו. חילופי מסירות מצוינים של הכחולים, השאירו אותו לבד מול ואן דר סאר. כמו גדול הוא לא התבלבל ושלח קטנה לפינה. עד הסוף לא הצליחה היונייטד, שהייתה קצת יותר טובה לאורך המשחק, להשוות. כעת למוריניו יש 2 אליפות וגביע (עם צ'לסי) וכן גביע אופ"א וגביע אירופה לאלופות (עם פורטו).

השדים האדומים, שזכו באליפות העונה, בתום מירוץ מטורף מול המיליונרים, רצו לסיים את העונה עם דאבל יוקרתי ולהוכיח כי זו העונה שלהם, ורק שלהם. עם קצת יותר תעוזה ייתכן שהם היו עושים זאת, אלא שמול החומה הבצורה הכחולה זה היה קשה. במנצ'סטר יתנחמו בשבירת ההגמונית האליפות של צ'לסי.

מהלך המשחק

הקבוצות מגששות וחוששות אחת מן השנייה, לפיכך לא הגיעו להזדמנויות ממשיות עד הדקה ה-20.

דקה 22 - חלוץ נבחרת חוף השנהב דידייה דרוגבה התנהל עם הכדור ממחצית המגרש ושלח כדור לשערו של ואן דר סאר, שהיה רחוק שני מטרים מהקורה.

דקה 31 - שון רייט פיליפס דהר באגף, חתך למרכז ושלח מסירה טובה ללמפארד, שבעט בסיבוב. ואן דר סאר קלט ללא בעיה.

דקה 35 - פול סקולס שלח כדור ארוך לרונאלדו ממחצית המגרש לרחבה, אך הפורטוגלי גילגל ברשלנות החוצה מול שני מגינים.

דקה 37 - פרנק למפארד הניף רגל ובעט מכ-35 מטר אלכסונית לשער. הכדור חלף חצי מטר מעל המשקוף.

דקה 47 - ווין רוני התנהל עם הכדור ושלח בעיטה אדירה מכ-30 מטר, צ'ך הדף. ריאן גיגס היה על הריבאונד, אבל שוב היה זה השוער הצ'כי שהדף לקרן.

דקה 57 - פול סקולס הרים כדור מ-30 מטר לרחבה, וראין גיגס שלח וולה אדיר מהאוויר, מעט מעל הקסדה והמשקוף של פטר צ'ך.

דקה 60 - דידייה דרוגבה בעט כדור חופשי מסביב לחומה. הכדור פגע בקורה, מן הצד החיצוני, ויצא החוצה.

דקה 64 - ווין רוני פרץ עם הכדור לאורך כ-50 מטר, עבר מספר שחקני צ'לסי, אבל יציאה מצוינת של השוער צ'ך מנעה שער ליונייטד.

דקה 88 - כריסטיאנו רונאלדו עבר באגף ימין את ווין ברידג' ובעט מזווית קשה לרשת החיצונית.

דקה 90 - ווין רוני פרץ לרחבה מאגף שמאל, עבר את פאולו פריירה, אבל בשנייה האחרונה, מיקאל אסיין הרחיק לקרן.

הארכה

דקה 102 - אלן סמית' המחליף קיבל כדור על קו החמש, עשה סיבוב אבל נכשל לייצר בעיטה אל השער.

דקה 104 - היונייטד הגיעו להזדמנות הכי קורצת במשחק. ווין רוני שלח רוחב מצוין. ריאן גיגס הגיע בגלישה אל הכדור, אבל פגע בו לא טוב. פטר צ'ך עצר את הכדור על קו השער. גיגס ניסה לדחוק עם הגוף, אך ללא הצלחה.

דקה 105 - אריאן רובן הרים כדור פנימה, הגנת היונייטד ניסה להרחיק, אך לא טוב. הכדור הגיע לדרוגבה, שנגח מקרוב לרשת החיצונית.

דקה 108 - אריאן רובן, שהחליף עם פתיחת המחצית השנייה את ג'ו קול, שמע קול מהספסל. זה היה אשלי, שאמר לו, אני מחליף אותך.

דקה 110 - ווין רוני מקבל כדור מעבר להגנת הכחולים, אך עד שהספיק להגיב, צ'ך כבר קלט. רוני כמעט הסב לו שבר נוסף בגולגולת.

דקה 113 - סלומון קאלו קיבל כדור קרוב למחצית המגרש, התקדם ושלח מכ-20 מטר, ליד הקורה של ואן דר סאר.

דקה 116 - גול!! ג'ון אובי מיקל מסר לדרוגבה, שהמשיך ללמפארד. האחרון הכניס לו נהדר בהקפצה אל תוך הרחבה ודרוגבה בלי להתבלבל שלח בקטנה פנימה. 0:1 לצ'לסי.


הרכבים:

מנצ'סטר יונייטד: אדוין ואן דר סאר; גבריאל היינצה, ריו פרדיננד, נמניה וידיץ', ווס בראון (ג'ון אושה, 112); כריסטיאנו רונאלדו, מייקל קאריק, פול סקולס, ריאן גיגס (אולה גונאר סולשיאר, 112), דארן פלטשר (אלן סמית, 93); ווין רוני.

צ'לסי: פטר צ'ך; פאולו פריירה, מיקאל אסיין, ג'ון טרי, ווין ברידג'; קלוד מקאללה, ג'ון אובי מיקל, פרנק למפארד, שון רייט-פיליפס (סלומון קאלו, 94), ג'ו קול (אריאן רובן, 46), (אשלי קול, 108); דידייה דרוגבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully