וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה כבר לא מזל, זו שיטה

20.5.2007 / 19:55

ריאל שוב כבשה בדקה ה-92, הפעם כדי לנצח 2:3 את רקראטיבו. ברצלונה דרסה את אתלטיקו מדריד 0:6. סביליה ניצחה 1:2 בלה קורוניה

עד לפני כמה שבועות הייתה התחושה שאליפות הלה ליגה נמצאת כבר בכיסה של ברצלונה, אבל החולשה של הבלאוגראנה במחזורים האחרונים, המומנטום של ריאל מדריד, המהפך בפסגה, והיציבות של סביליה - הזריקו אדרנלין למירוץ לתואר.

גם הערב (ראשון) היה מחזור מטורף, כששלושת המוליכות ניצחו במשחקים גדולים כל אחד בפני עצמו ומסוגו, ושמרו על הסטטוס קוו החם שם למעלה. גם בתחתית הליגה עדיין הכל פתוח.

סביליה שיחקה ראשונה הערב והשיגה ניצחון חוץ חשוב בריאזור נגד דודו אוואט ודפורטיבו לה קורוניה, 1:2 והיא אוחזת ב-67 נקודות. ריאל מדריד שיחקה שנייה כשהתארחה אצל רקראטיבו הואלבה. הקבוצה מהבירה הובילה 0:2 ונראתה בדרך הקלה והבטוחה לניצחון, אלא שתוך כ-10 דקות הישוו האורחים. שתי דקות בתוספת הזמן כבש רוברטו קרלוס שער ששווה אליפות בדרך ל-2:3. ריאל ראשונה עם 69 נקודות.

ברצלונה דרסה, לא פחות ולא יותר, את אתלטיקו מדריד בויסנטה קלדרון, בתוצאה 0:6. בימים הקרובים בטח יעלו רינונים מהסנטיאגו ברנבאו כי הקולוצ'יונרס פתחו רגליים כדי לפגוע ביריבה העירונית.

לה קורוניה - סביליה 2:1

האורחים מאנדלוסיה הגיעו במצב רוח מרומם אחרי הזכייה השנייה ברציפות בגביע אופ"א. הקבוצה של חואנדה ראמוס לא הצטיינה, וזה בלשון המעטה, בשבעת משחקי החוץ האחרונים שלה העונה כשצברה רק ארבע נקודות בלבד מארבע תוצאות תיקו. היום היא הבינה כי אם לא תעשה מעשה, האליפות תברח לה.

האורחים תקפו יותר ובדקה ה-25 הגיעו להזדמנות מצוינת לעלות ליתרון, אבל דודו אוואט הדף שער בטוח. גם במחצית השנייה נמשכה המגמה הכללית לכיוון של אוואט, אלא שבדקה ה-72 דווקא דפור עלתה ליתרון משער של רודולפו בודיפו. השער הזה הוציא ממחזיקת גביע אופ"א את מה שלא היה לה קודם לכן. בדקה ה-76 נגח רנאטו את השוויון אחרי יציאה גרועה של אוואט. שבע דקות לאחר מכן פרדי קאנוטה, החלוץ הנהדר ממאלי, שכבש בגמר אופ"א, עשה מהפך כשהגנתה של דפור לא הצליחה להרחיק כדור פשוט. זה היה שערו ה-20 העונה הליגה הספרדית.

בדקה ה-95 הייתה למקומיים הזדמנות קורצת להשוות, אבל סביליה הצליחה להרחיק מהקו, שמרה על היתרון והשיגה שלוש נקודות קריטיות במאבק האליפות האדיר.

רקראטיבו - ריאל מדריד 3:2

הבלנקוס הגיעו למשחק חוץ לא קל בידיעה שניצחון מספיק כדי לשמור על המקום הראשון, שלושה מחזורים לסיום. זה התחיל טוב מאוד, והם הובילו עד הדקה ה-74, 0:2. רקרא הדהימה בצמד מהיר, תוך כ-10 דקות. אלא שככל הנראה זאת השנה של החבורה של קאפלו. במחזור הקודם הם עשו מהפך מדהים נגד אספניול בבית (מ-3:1 ל-3:4), כולל שער ניצחון בדקה ה-89. הפעם רוברטו קרלוס, שיעזוב את הקבוצה בקיץ, הבקיע אולי את אחד השערים החשובים בקריירה הארוכה שלו וחתם את התוצאה. שלוש הנקודות שומרות על המקום הראשון של ריאל ומבטיחות לה לפחות עוד שבוע בצמרת.

אחרי 10 דקות כמעט ללא הזדמנויות כבש רוביניו שער חשוב לריאל. דייויד בקהאם, שפתח לאחר שסיים לרצות עונש הרחקה והחליף את אמרסון, הרים כדור לרחבה. הברזילאי נגח מצוין לפינה. מדריד חזרה מההפסקה ולא הרשימה, אבל הייתה יעילה, ובדקה ה-54 הוכשל רוביניו על ידי שוער רקרא, לקואה. רוד ואן ניסטלרוי שלח פנימה את הפנדל כדי לקבוע 0:2.

בדקה ה-74 הכשילו פרננדו גאגו, שפתח בקישור האחורי של ריאל, וסרחיו ראמוס, את אוצ'ה בקצה הרחבה, במהלך שהטריף את קאפלו. חסוס ואסקז בעט חזק לפינה העליונה של קסיאס, וצימצם ל-2:1. רקרא קיבלה דחיפה אדירה מהשער והמשיכה לתקוף. קרן בדקה ה-85 הניבה את השיוויון אחרי שאוקוצ'ה אוצ'ה בעט פנימה כדור שטייל ברחבה. מפח נפש עצום לריאל מדריד? לא בדיוק, כי הסוף, כאמור, החזיר את השמחה לבירה.

אתלטיקו מדריד - ברצלונה 6:0

הקטאלונים איבדו במחזור הקודם את הבכורה לריאל מדריד, לאחר שספגו שער בדקה ה-89 בבית מבטיס, וכנראה שסוף סוף קלטו בקבוצה שאם לא ילחצו על הדוושה עכשיו, ייגמר להם הכביש.

אלופת ספרד עלתה למשחק בוויסנטה קלדרון עם הידיעה ששוב ריאל עשתה את שלה, כך שהפער בצמרת שוב עמד של שלוש נקודות, ורק ניצחון בא בחשבון עבור חניכיו של רייקארד.

הרוחיבלנקוס פתחו בצורה סבירה, ובארסה החזיקה בכדור אך לא ייצרה יותר מדי הזדמנויות ב-39 הדקות הראשונות. אז הגיע מסי, שחתך לכיוון הרחבה, ובדאבל פס מצוין עם המצטיין במגרש, סמואל אטו, הבקיע את הראשון של האורחים. אתלטיקו ההמומה ספגה את השני כעבר 4 דקות בלבד, כשג'יאנלוקה זמברוטה ניצל יציאה גרועה של השוער המחליף של המדרידיסטים, עצר כדור ארוך של תוראם בימין, ומיד הקפיץ בשמאל לשער החשוף, 0:2. הקריסה נמשכה בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, כשדקו שלח רוחב לתיבת החמש ואטו דחק עם השפיץ, כדי לסיים את הבליץ.

במחצית השנייה נראו האדומים-לבנים המומים, ובארסה המשיכה את הדריסה שלה. בדקה ה-57 ראינו מבצע נפלא של רונאלדיניו ואטו - דאבל פס שהשאיר את הברזילאי באחד על אחד מול השוער. מספר 10 הסתכל לכיוון אחד, ושלח אחד הכדור לכיוון השני, 0:4. בדקה ה-79 ההגנה של אתלטיקו כבר חלמה על המקלחות, וכדור ארוך מצא את מסי בודד, והקפצה קטנה מאוחר יותר כבר 0:5. אם זה לא היה מספיק בתוספת הזמן כדור של איידור גודיונסן מצא את אנדרס אינייסטה מול מרכז הגנה חשוף לחלוטין, ועוד דאבל פס עם אטו היה שווה את השישי.

בקטלוניה ראו וחגגו, אבל יודעים שהם זקוקים למעידה של היריבה השנואה מהבירה כדי לזכות באליפות שלישית ברציפות. הם, מבחינתם, חייבים לעשות את שלהם, להמשיך לשחק עם אנרגיות ולקוות לטוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

גם התחתית בוערת

ריאל סוסידאד - סלטה ויגו 1:3

הקבוצה מגאליסיה הגיעה לחבל הבאסקים לקרב תחתית על שש נקודות. לשתי הקבוצות היו 30 נקודות לפני המחזור ושתיהן היו מתחת לקו האדום. גוסטאבו אדריאן לופז העלה את האורחים ליתרון מפתיע בדקה ה-20, אבל דארקו קובאצ'ביץ' השווה בזמן קריטי, בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה. סאביו בורטוליני פימנטל (51) וצ'אבי פרייטו (77) כבשו עוד שניים כדי להשיג שלוש נקודות חשובות במאבק ולהשאיר את סלטה אובדת עצות. הבאסקים עדיין מתחת לקו האדום, אך התקרבו לכדי נקודה אחת בלבד מבילבאו.

אספניול - חטאפה 5:1

פיינליסטית אופ"א אירחה במונז'ואיק את הקבוצה של ברנד שוסטר, שלפני גמר גביע ה'קופה דל ריי', שייערך ב-23 במאי, אחרי הניצחון ההירואי על ברצלונה, פשוט התפוצצה עליה. אספניול סבלה ככל הנראה מירידת מתח קטלנית ולא הצליחה לנקום את נקמתה של אלופת ספרד. זה דווקא נפתח טוב מבחינתם כשמוחה כבש כבר בדקה הרביעית. אלא שאז החל המבול של חטאפה. חאבייר קסאקרו (8), מאנו דל מוראל (42, 71) רובן מרטין פולידו (55) ודניאל גונזאלס גויזה (65) השלימו מהפך ענק בהר היהודים.


ויאריאל - סנטאנדר 1:2

הצוללת הצהובה, שפתחה את העונה רע, לפחות בהשוואה לעונה שעברה, ממשיכה לסיים אותה בצורה טובה עם ניצחון חמישי ברציפות. אלסיו טאקינרדי (19) ורובן גרסיה קאני (57) כבשו לזכות הקבוצה באל מדריגל. האורחים מקנטרבריה איבדו קצת גובה לאחרונה, כשלא הצליחו להשיג ניצחון זה המשחק החמישי ברציפות. פליפה הצליח רק לצמק למענם בדקה ה-65.

לבנטה - אוסאסונה 4:1

בקרב תחתית גדול הצליחה הקבוצה מפמפלונה, שהגיעה עד חצי גמר גביע אופ"א, לעשות ניצחון חשוב וגדול בקרב התחתית מול הקבוצה מולנסיה. לבנטה פתחה טוב עם שער של פרנסיסקו מולינה (4), אבל החלוץ המושאל מריאל מדריד רוברטו סולדאדו עם שלושער ענק (18, 32 ו-62) וראול גרסיה (45) עשו הפכו את התוצאה בדרך לשלוש נקודות קריטיות בתחתית. אינאקי דסקארגה מלבנטה הורחק בדקה ה-44.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully