וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע בדרך לליגת העל

שגיא ניר

3.5.2007 / 14:18

מנהלת הליגה עשויה לצרף את פינאליסטית הלאומית גם אם תפסיד בגמר הפלייאוף. הבעלים: "רוצים לבנות מודל קטן של מכבי ת"א"

הפועל באר שבע עשויה לשחק בעונה הבאה בליגת העל. הקבוצה הדרומית, שהעפילה אמש (רביעי) לגמר הפלייאוף בלאומית בעונת הבכורה שלה, תגיע לבמה המרכזית של הכדורסל הישראלי ללא קשר להצלחתה בגמר הפלייאוף בלאומית מול הפועל חולון. הסיבה: רצונה של מנהלת הליגה להרחיב את הליגה לפריפריה.

"כבר קיבלנו רמזים מאנשים במנהלת שנהיה בין 12 הקבוצות בליגת העל בעונה הבאה", אומר הבעלים של באר שבע, דרור סויסה. סוויסה, איש עסקים שהצטרף לקבוצה לפני 4 שנים כשזו היתה בליגה ב', הוביל אותה בעונה שעברה לעליה אל הליגה הלאומית, וכבר עומל בקצב על גיוס סכום מינימום של מיליון דולר, אותו דורשת מנהלת הליגה על מנת לשחק בליגת העל. "אני מאמין שנצליח לגייס לפחות 2 מיליון דולר", הוא אומר.

בעונה שעברה ויתרה הפועל חולון על כרטיס העליה לליגת העל, ויחד עם הפועל תל אביב שירדה ללאומית מסיבות כלכליות התפנו שני מקומות בליגת העל, אותם לקחו היורדת עירוני רמת גן, ופינאליסטית פלייאוף הלאומית הפועל גלבוע/עפולה. תקנון המנהלת קובע כי במידה וגם העונה חולון תזכה בכרטיס הנכסף ותוותר עליו, העדיפות הראשונית תהיה של הקבוצה שתסיים את ליגת העל במקום העשירי, ורק אחר כך של פינאליסטית הלאומית.

"על פי תפיסת עולמי, יש להרחיב את הכדורסל לפריפריות כמו חיפה ובאר שבע, בכפוף לתנאים כמו תקציב, גודל אולם או מיזוג. קשה למצוא מועדונים מהפריפריה שמסוגלים לעמוד בתקציב של מיליון דולר, ואם כבר קיים דבר כזה אז חבל לפספס אותו", אומר יו"ר מנהלת ליגת העל אבנר קופל, שרומז בדבריו על אפשרות להרחבת הליגה בעונה הבאה גם ל-11 קבוצות, במידה ולא תתאפשר הרחבה ל-12 קבוצות – תכנית עליה דווח בוואלה! ספורט כבר לפני מספר חודשים.

ועד העונה הבאה, סוויסה ובאר שבע כבר טווים תכניות: "המטרה שלנו היא לבנות כבר הקיץ אוהל של 2000 מקומות, כמו שיש בוילרבאן, ובשלב מתקדם יותר לבנות אולם של 6000 מקומות שיהיה יד אליהו של איזור הדרום. אני באופן אישי מעריץ את מה ששמעון מזרחי עשה במכבי תל אביב, ואנחנו רוצים לבנות מודל כזה בקטן באיזור הדרום, שישלב את כל הכישרונות בדרום. לבאר שבע יש מקום בליגת העל - הגיע הזמן שגם הפריפריה תצטרף לכדורסל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully