וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה הוא בא

20.4.2007 / 11:00

גרג אודן הודיע רשמית על הצטרפותו לדראפט הקרוב וסיפר: "זאת היתה החלטה קשה מאוד עבורי". דארן קוליסון נשאר לעונה נוספת ב-UCLA

גרג אודן הכריז היום (שישי) באופן רשמי על כניסתו לדראפט הקרוב. אודן, יחד עם שני חבריו ממכללת אוהיו סטייט (מייק קונלי ג'וניור ודקוואן קוק), כינסו מסיבת עיתונאים שבה הודיעו על הבשורה שהפכה כמה קבוצות NBA למאושרות מאוד. השלושה הובילו את אוהיו סטייט לגמר המכללות השנה, שם הפסידו בגמר לפלורידה.

"זאת היתה החלטה מאוד קשה עבורי", אמר אודן בהודעה שפרסם. "אני אוהב את אוהיו סטייט, אבל יש לי כאן הזדמנות לעבור לרמה הבאה ולהתחרות מול השחקנים הכי טובים בעולם. דנתי בעניין עם המשפחה, החברים והמאמן שלי, ואני מרגיש שהגעתי להחלטה הנכונה".

אודן, מפלצת צבע בגובה 2.13 מ' שהוכתר עוד בימיו בתיכון כסנטר העתיד של ה-NBA, צפוי להיבחר באחד משני המקומות הראשונים (יחד עם קווין דוראנט) בדראפט שייערך ב-28 ביוני. הקבוצות המשתתפות בהגרלת הלוטרי יאלצו להתאזר בסבלנות עד ה-22 במאי כדי לגלות מי מהן תזכה בזכות לבחור ראשונה ובכאב הראש של ההתלבטות בין שני הכשרונות הנהדרים.

על פי כל התחזיות היה נלקח אודן ראשון גם בדראפט של העונה שעברה, אבל הגבלת הגיל החדשה של דייויד שטרן אילצה אותו לדחות את חוזה המיליונים בשנה אחת, אותה העביר במדי מכללת אוהיו סטייט. אודן החמיץ את שבעת משחקיה הראשונים של המכללה לאחר שעבר ניתוח בשורש כף ידו הימנית (ניתוח שבעקבותיו גם נעדר משורות נבחרת ארצות הברית באליפות העולם ביפן, אליה זומן), אך מרגע שחזר לפרקט הפך לכוח דומיננטי מתחת לסלים, ועזר לבאקאייז לרשום עונה נהדרת.

בדיעבד הפציעה רק עזרה למשחקו של אודן להתפתח, כיוון שהיא אילצה אותו ללמוד להשתמש בידו השמאלית, החלשה, והפכה אותו לנשק התקפי יעיל בהרבה. עיקר כוחו של אודן היה ונשאר בצד ההגנתי, ויכולת החסימה שלו כבר זכתה להשוואות לביל ראסל, הסנטר האגדי של הבוסטון סלטיקס. את עונתו היחידה במכללה סיים אודן עם ממוצעים של 15.7 נקודות, 9.6 ריבאונדים ו-3.3 חסימות למשחק.

קונלי ג'וניור וקוק הודיעו אף הם שיירשמו לדראפט, אם כי כרגע לא ישכרו סוכן שחקנים, כך שעדיין קיימת בפניהם האופציה לחזור לקולג' בעונה הבאה. קונלי ג'וניור, שנחשב לאחד הרכזים הטהורים הטובים במכללות, צפוי להפוך לבחירת לוטרי. קוק, סקורר מחונן שהתקשה להציג את מלוא הפוטנציאל שלו בעונתו היחידה בקמפוס, יזדקק ככל הנראה לתצוגה מרשימה במחנות קדם הדראפט על מנת להסתנן לסיבוב הראשון.

חדשות נוספות מהמכללות

אחרי שאודן ודוראנט כבר גילו את תכניותיהם, יופנו כעת הזרקורים אל הפורוורד המצוין של צפון קרוליינה, ברנדן רייט, המתלבט הבכיר ביותר שעדיין נותר בקרב המועמדים לדראפט הקרוב. רייט עשוי להילקח בבחירה השלישית במידה ויחליט לצאת, אך מנגד קורצת לו האפשרות לחזור לעונה נוספת במדי הטאר הילס, שיהפכו עם חזרתו (ועם חזרתם של טיילר הנסברו וטיי לאווסון) למועמדים הראשיים לאליפות המכללות בעונה הבאה.

רוי היברט וג'ף גרין, שהוליכו את ג'ורג'טאון עד לפיינל פור האחרון, הודיעו כי יירשמו לדראפט מבלי לשכור סוכנים. היברט, שמיצב את עצמו כאחד הסנטרים הבולטים במכללות בעונה החולפת, סיפר כי במידה ויראה כי מיקומו החזוי בדראפט לא משתנה (כרגע הוא אמור להיבחר בין מקומות 8 ל-14), הוא ישקול בחיוב הישארות לשנה נוספת בג'ורג'טאון, שתאפשר לו, לדבריו, להיאבק על אחד משלושת המקומות הראשונים בדרפאט של 2008. גרין הודיע כי כרגע קיים סיכוי של 70% שיחזור לקולג', אך העובדה שרוב התחזיות צופות לו בחירה באחד מעשרת המקומות הראשונים עשויה לשנות את ההערכה הזו.

אל מצעד העוזבים יצטרף ככל הנראה גם האשים ת'אביט, הענק הטנזני (2.20 מ') של קונטיקט. ת'אביט איכזב למדי בעונתו הראשונה במדי יוקון, אבל עקב בעיות כלכליות הוא צפוי לקפוץ כבר עכשיו ל-NBA, ולקוות למצוא קבוצה שתסכים לחכות בסבלנות כמה שנים עד שיתפתח לסנטר האימתני שהוא מסוגל להיות. שני כוכבי מכללת USC, ניק יאנג וגייב פרויט, יוותרו על האפשרות לשחק לצידו של או ג'יי מאיו, כוכב התיכונים המדובר שיגיע למכללה בעונה הבאה, וינסו את מזלם בדראפט. היריבה מעבר לכביש, UCLA, קיבלה זריקת מרץ מהודעתו של הרכז דארן קוליסון, שידחה את חלום ה-NBA בשנה ויחזור לעונה נוספת במדי הברוינס, בנסיון להוביל אותם לפיינל פור שלישי ברציפות.

שם מעניין נוסף ברשימת המועמדים לסיבוב הראשון הוא ניקולאס באטום, הכישרון הגדול של הכדורסל הצרפתי שמשחק העונה בלה מאן. באטום בלט במשחק הכוכבים האחרון של נייק, ונכנס לפנקסים של הרבה ג'נרל מנג'רים ברחבי הליגה.

21.8 מיליון צופים בעונה. סחתין

מישהו התלונן על ירידה בפופולריות של הליגה? ה-NBA מדווחת כי הליגה שברה העונה פעם נוספת, זו העונה השלישית ברציפות, את שיא הצופים במגרשים. למעלה מ-21.8 מיליון צופים אכלסו את האיצטדיונים במשך העונה, ממוצע של 17,757 צופים למשחק. שלוש הקבוצות המובילות היו שיקאגו (22,253 צופים למשחק), דטרויט (22,076) וקליבלנד (20,436).

* מקורות בסקרמנטו טוענים שמאמן הקבוצה, אריק מוסלמן, סיים את דרכו במועדון.

  • עוד באותו נושא:
  • גרג אודן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully