וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בן סהר יהיה עובד רס"ר?

19.4.2007 / 16:11

ועדת החקיקה תצביע על הצעת חוק 'ספורטאים מצטיינים', אשר יאפשר לכשרונות לבצע שירות אלטרנטיבי, ובכל זאת לייצג את ישראל

יכול להיות שיותר לא נראה כוכבי על בספורט הישראלי מניפים פעם בשבוע את הדגל בבקו"ם, או מתווכחים עם רס"ר הבסיס אם הפעילו את ממטרות בה"ד 4 בזמן שהיקצה להם?

עמדת הממשלה בנושא חוק ספורטאים מצטיינים תיקבע ביום ראשון הקרוב כשועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעת חוק של ח"כ חיים כץ (ליכוד), ובסיום הדיון תערך ההצבעה שתקבע את עמדת הממשלה בעניין.

על פי הצעת החוק יותר למספר בודד של ספורטאים מצטיינים ('עילוי') אשר לקידומם המקצועי ישנם השלכות רבות על הישגי נבחרות הספורט של ישראל להחליף (באישור משרד הביטחון ומשרד הספורט) את שירותם הצבאי, בשירות לאומי (תפקידי הסברה/ הדרכה) במסגרת קהילות יהודיות בחו"ל, או במסגרת שגרירויות ישראל.

הצעת חוק זו באה לתקן את המצב הקיים בו ספורטאים צעירים מצטיינים אשר פעילותם נעשית ברובה בחו"ל, או העברת פעולתם הספורטיבית לחו"ל הכרחית לקידומם, נקטעת או בלתי אפשרית, בגלל שירות צבאי סדיר המסתכם ברוב המקרים בתפקידים הזניחים ביותר הקיימים בצה"ל. לב העניין הוא שספורטאים שלא משרתים שירות מלא לא מורשים להיות בנבחרות ישראל בספורט. העניין די אבסורדי כשבנבחרות ישראל משחקים שחקנים ממוצא ערבי או מתאזרחים, אשר לא סחבו קיטבג מימיהם.

לא מדובר רק בקריירה האישית של הספורטאים הצעירים, אלא בפגיעה מקצועית לא מבוטלת בנבחרות הספורט ובהישגיהן. הישגים אלו הם בין הדברים המעטים שעדיין יכולים להסב כבוד, גאווה ושמחה למדינה שלמה. לאחרונה דווח כי צה"ל עשוי לדחות את שירותו הצבאי של בן סהר ושני ספורטאים נוספים בשלוש שנים.

ח"כ כץ אינו רואה בכך פיתרון: "העובדה כי צה"ל מאפשר את דחיית גיוסם בשלוש שנים מלמד כי גם הצבא מכיר בערך תרומתם למדינה, אבל זהו אינו הפיתרון. מה יקרה עוד 3, 4 שנים אם סהר ואחרים עדיין ישחקו בהצלחה בחו"ל? אנחנו נחזור שוב לאותה בעיה. באמצעות החוק ספורטאי העל גם לא יפגעו מקצועית וגם תרומתם למדינה בשירות לאומי בחו"ל לבטח לא תפחת משירות צבאי זניח ברובו של ספורטאים מצטיינים בצה"ל כיום".

ח"כ כץ מביא כדוגמא את הטניסאית החיילת שחר פאר, "כמה אושר וגאווה מצליחה ספורטאית על אחת להעניק למדינה שלמה. היא חיילת אך רוב הזמן נמצאת בחו"ל, מישהו היה מעלה בדעתו לדרוש ממנה לעשות שירות צבאי רגיל? מה שנכון וברור לגביה צריך להיות נכון במסגרת מוגדרת גם לספורטאי על אחר. יש מעט מאוד דברים ללא עלות תקציבית שכנסת וממשלה יכולה לעשות כדי לסייע לספורט הישראלי, זהו אין ספק, אחד מהם."

חוק ספורטאים מצטיינים יועלה בקריאה טרומית בתחילת מושב הכנסת הקרוב. אם יעבור, צפויים הדיונים בגיבוש החוק להערך בועדת חוץ וביטחון שהעומד בראשה ח"כ צחי הנגבי, הביע בעבר את תמיכתו בהצעת החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully