וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקסה של זהב

17.4.2007 / 19:45

עומר בוקסנבוים כבש בדקה ה-116, העניק למכבי הרצליה ניצחון 1:2 על הפועל כפ"ס בגמר גביע הטוטו, תואר ראשון בהיסטוריה וגם פרס של 400 אלף שקלים

אפשר לזלזל עד מחר בגביע הטוטו. קבוצות משתפות שחקני ספסל, בוחנות זרים, הקהל בקושי מגיע. אבל יש קבוצות שמתייחסות למפעל הזה ברצינות וכשזה קורה, הן באות על שכרן, תרתי משמע. מכבי הרצליה והפועל כפ"ס הן שתיים מאותן קבוצות, אבל הערב (שלישי) הן נפגשו למשחק הגמר שרק הוכיח שבזלזול במפעל יש משהו.

המגרש הגדול ופחות מאלפיים הצופים ששתי הקבוצות האלו מסוגלות למשוך ליציעים השוממים של אצטדיון רמת גן כנראה השפיעו גם על השחקנים. באווירה של תחילת או סוף עונה, הפועל כפר סבא בלטה יותר מיריבתה בחולשתה.

הקבוצה שצמרת ליגת העל התקשתה מולה לאורך העונה, זו שבדרך כלל משחקת כדורגל כל כך אטרקטיבי, שיחקה בהילוך איטי והיא התקשתה להגיע למצבים והשאירה את הבמה למכבי הרצליה. השער של הירוקים הגיע אחרי ההזדמנות היחידה הממשית שלהם ב-90 הדקות הראשונות. למזלם, יריביהם החמיצו. מחמאות על הכדורגל בכל מקרה, לא מגיעות לכפ"ס הערב.

הקבוצה של פרדי דוד הציגה כדורגל טוב ובעיקר נחוש יותר מזה של יריבתה והציגה מעל כולם את יאניק קאמאנן. החלוץ הצרפתי שהגיע בינואר הוא מסוג הזרים שאיכשהו מגיעים לישראל לקבוצות קטנות או בינוניות ומותירים את חותמם לשנים. קאמאנן איים על השער ללא הפסקה, היה מעורב בכל הזדמנות של קבוצתו למעט אחת והיה גדול על הפועל כפ"ס ולמעשה על המשחק כולו.

החלוץ הצרפתי אמנם לא שיחק בטוטנהאם, אבל עצם העובדה שהלונדונים הביאו אותו מלכתחילה, מצביעה על מה שיש לו ברגליים. הכוח הפיזי והמהירות שלו הם ברמה אירופאית, ההחלטיות בתוך הרחבה היא דבר שאין לאף חלוץ ישראלי. אחרי המשחק הזה מן הראוי שהכותרות מחר יציינו שכל אחת מארבע הקבוצות הגדולות של הכדורגל הישראלי רודפות אחריו. לא צריך לשלוח סקאוטים לרחבי הגלובוס, פרדי דוד ואריאל שיימן הביאו לחופי הים התיכון יהלום.

קאמאנן היה כמעט בלתי ניתן לעצירה, אבל דווקא ההזדמנות היחידה של הרצליה בה הוא לא היה מעורב, הניבה את השער. מהרן ראדי אסף כדור ליד קו מחצית המגרש בדקה ה-58, התקדם ובעט מכ-25 מטרים פצצה לפינה הימנית של גיא חיימוב. חניכיו של פרדי דוד יכולים היו להגדיל את התוצאה, אבל החמיצו וכפ"ס עקצה עם שוויון בדקה ה-80. ישראלביץ' העלה כדור איטי לרחבת החמש של סקוט היגינס, האוסטרלי נתקע בשער, ההגנה לא כיסתה ויבואה נגח חלש לפינה ופנימה.

הקבוצות הלכו להארכה, שהתאפיינה בכדורגל חלש, אבל 4 דקות לפני שהולכים לפנדלים הגיע הצדק. עומר בוקסנבוים קיבל כדור ברחבה אחרי טעות של ההגנה הכפר סבאית ובעט בבעיטה חזקה פנימה.

הרצליה השלימה תואר ראשון בהיסטוריה אחרי משחק טוב שלה, טוב יותר מזה של כפ"ס. 400 אלף השקלים וגביע הם פרס יפה וראוי להרצליה, כפ"ס הסתפקה במחצית הסכום ותחפש תואר אולי בגביע המדינה. בסיום המשחק עומר בוקסנבוים, המצטיין במגרש, לקח את הגביע לביתו כדי להשוויץ בו קצת מול החבר'ה.

מהלך המשחק

דקה 4: אדרי מצא את קאמאנן, הצרפתי נכנס בחופשיות לרחבה, גילגל כדור חלש, שחלף על פני לויטה, אבל יצא לחוץ.

דקה 26: קאמאנן נכנס לרחבה מצד ימין, העביר למוסטרליץ', אבל חלפון בלם את הבעיטה של הקרואטי לקרן.

דקה 44: שוב קאמאנן. הפעם הצרפתי קיבל מאדרי כדור כ-18 מטרים מהשער וסובב כדור יפה, שפגע בשחקן של כפ"ס וחלף קצת מעל המשקוף.

דקה 46: קאמאנן הכניס כדור למוסטרליץ', זה השאיר בעקב לאדרי, שבעט מ-7 מטרים ונבלם על ידי חלפון.

דקה 55: בוקסנבוים הכניס כדור יפה לקאמאנן, שבעט בלי לעצור וחיימוב המחליף עצר היטב.

דקה 58: גול! ראדי לקח כדור סמוך למרכז המגרש, התקדם לעומק, עבר בין אבובקרי לפאפו ובעט מכ-25 מטרים כדור חזק לפינה של חיימוב. 0:1 להרצליה.

דקה 66: דייויס הכניס כדור עומק טוב לקאמאנן, שהתקדם ובעט מזווית קשה מעל המשקוף.

דקה 70: קאמאנן חתך את ההגנה של כפ"ס בצד ימין, שוב בעט מזווית לא נוחה וחיימוב הדף.

דקה 80: גול! הגנת הרצליה התקשתה להרחיק את הכדור מאזור הרחבה שלה, ישראלביץ' הרים בסיבוב ויבואה, שעמד בלתי מכוסה בתוך רחבת החמש של היגינס, נגח חלש פנימה. 1:1.

116: גול! בוקסנבוים ניצל חור בהגנת כפ"ס ובעט מהאוויר מתוך הרחבה לחיבור. 1:2 להרצליה.

מכבי הרצליה: סקוט היגינס, ארז אליאב, יא יא פטי, חיים מלכה, איתן עזריה, דייהו דייויס (אייל טרטצקי 112), מהראן ראדי (שלומי טולדו 95), כפיר אדרי (גיא שמיר 105), עומר בוקסנבוים, יאניק קאמאנן, איגור מוסטרליץ' (עדן בן בסט 69).

הפועל כפר סבא: אוהד לויטה (גיא חיימוב 50), עופר טלקר (עידן שום 105), דאגלס דה סילבה, אלון חלפון, עמנואל פאפו, אביחי ידין, יעוזה אבובקרי (גיא דיין 78) , ג'יזרמו ישראלביץ', אבי כנפו, אורן נסים (שלו מנשה 60), סמואל יבואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully