וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש בראש בטקוואנדו: קנדה נגד המוסלמיות

יוני מנדל

17.4.2007 / 9:56

סערה בספורט הקנדי: חודשיים אחרי שכדורגלנית בת 11 נפסלה בשל חבישת רעלה, הגיעה תורן של 5 לוחמות טקוואנדו. ספורט או פוליטיקה?

השתתפותן של חמש נערות מוסלמיות באליפות קנדה בטקוואנדו נמנעה בשל היותן חובשות רעלה. כך מדווחת רשת אלערביה. לפי הדיווח, ההחלטה העקרונית התקבלה לאחר דיונים ארוכים באיגוד הספורט הקנדי, שבסופם הוחלט שכל עוד המתחרות יחבשו רעלה תאסר כניסתן למתחם התחרויות.

הסיבה הרשמית לפסילה היא שהחוק הקנדי אוסר על ספורטאים המשתתפים בתחרויות להגיע עם קישוטים שעשויים להפריע או לפגוע בטיחותית בתחרות. בתוך כך נמנים עגילים, שרשראות, צמידים, ובקנדה - גם רעלות.

ארגון הגג של המוסלמים בארצות הברית, "קייר", היה הראשון להגיב לעניין. בהודעה רשמית של הארגון נאמר, כי "מניעת השתתפותן של הבנות בתחרויות הוא שלב נוסף בהדרת הנשים המוסלמיות מהחברה והחלשת מעמדן". "לא יעלה על הדעת שהנשים היו צריכות לבחור בין הדת שלהן לבין השתתפותן בתחרות ספורט", נכתב בהודעה. בהודעה צויין גם ש"מוזר הוא שבאימונים פנימיים של הבנות אין בעיה שהן חובשות רעלה, וכולם יודעים על זה, אבל כאשר הן מתמודדות בתחרות ארצית אז זה כבר אסור".

בהודעת הארגון נרמז שהסיבה לפסילה היא לא רק ספורטיבית, אלא גם נובעת מפחד ממוסלמים וניסיון למנוע את התרחבות ההשפעות האיסלמיות במדינה.

תבחרי: או רעלה או כדורגל

הפרשה מעוררת עניין רב בקנדה שכן היא אינה הראשונה במדינה בה מעורבים ספורט ורעלות. לפני חודשיים עמדה איסמהאן מנסור, כדורגלנית בת 11 מאותו המחוז, בפני בחירה: רעלה או כדורגל. מנסור בחרה אז ברעלה ושופט המשחק לא אישר לה להשתתף.

מאמן הקבוצה והשחקניות האחרות בחרו לרדת מן המגרש יחד איתה, אולם כפי שזה נראה לא השפיעה המחאה של הקבוצה על איגוד הספורט בקנדה. להיפך, נראה שהחשש מרעלות חלחל ועבר ממגרש הכדורגל למזרני הטקוואנדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully