וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת כדורסלן העבר סטיב מאלוביק

שגיא ניר

13.4.2007 / 16:51

כוכב האליפות של גליל עליון ב-1993, ששיחק שנים רבות כמתאזרח בישראל, לקה בליבו בארצות הברית. היה בן 50 במותו

סטיב מאלוביק, מכוכבי אלופת ישראל של 1993 הפועל גליל עליון, מת הבוקר (שישי) בארצות הברית. מאלו בן ה-50, שביקר ושיחק בתחילת העונה במשחק הראווה בכפר בלום, לקה בליבו ונפטר.

מאלוביק, שהתנשא לגובה של 2.10 מ', הוא יליד קליבלנד, אוהיו, שיחק במכללת סן דייגו סטייט ונבחר בסיבוב השביעי של דראפט 1978 ע"י פניקס סאנס. אחרי שנה אחת של משחק במדי וושינגטון בולטס, סן דייגו צ'ארג'רס ודטרויט (סך הכל 80 נקודות ב-39 משחקים), פתח הסנטר החביב במסע לארץ הקודש, בה הפך למתאזרח.

במשך שנים שיחק מאלו בקבוצות הליגה השונות, ובהן הפועל רמת גן, אליצור נתניה, בית"ר תל אביב, בני הרצליה והפועל גליל עליון, שהיתה הקבוצה הראשונה עימה הצליח להפיל את האימפריה הצהובה ולזכות באליפות היסטורית. מאלו, בעל הקליעה הרכה וחוכמת המשחק, המשיך לשחק עד שתלה את הנעליים בגיל 40.

מאלוביק, שהגיע ארצה בעונת 1981/2, שיחק ב-242 משחקים בליגה הישראלית וקלע 2594 נקודות, המדרגות אותו במקום ה-82 בטבלת קלעי כל הזמנים. עונתו האחרונה בארץ היתה בבני הרצליה, בעונת 1995/6.

באוקטובר האחרון ביקר מאלוביק יחד עם חבריו לקבוצת האליפות ההיא, ברד ליף, אנדרו קנדי וג'רי סיימון בארץ, והתרגש מאוד לנעול את נעלי האליפות ההיא במשחק עם חבריו הישנים. זה היה משחקו האחרון.

עמית גל, מנהלה המיתולוגי של גליל עליון, סיפר: "מאלוביק הוא אגדה. חבר. אין יותר אנשים כמותו. הוא היה אחד הספורטאים הצנועים וההגונים ביותר בספורט. ידע תמיד לחבר, להרגיע, לפרגן - פשוט בנאדם שהיה נעים להיות לצידו. היה רחוק מהעין אבל קרוב ללב. הוא היה פה לאחרונה במשחק הותיקים, וזה כאילו הוא בא להיפרד במשחק האחרון. הוא שייך לדור הולך ונעלם, כמו אותם אנשי פלמ"ח והגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully