וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלגאן שאחרי צסק"א

שגיא ניר

15.4.2007 / 10:15

מכבי ת"א סיימה את העונה האירופית, אבל השבועות הקרובים צפויים להיות סוערים מאי פעם. על הפרק: הקרב על האליפות ושביתת שחקנים

ביום שאחרי צסק"א, חוזרת מכבי תל אביב לחפש את הצד בלחם בו מורחים את החמאה, זה שבו היא עדיין זוכה לכבוד של אלופים. גם תשומת הלב הציבורית חוזרת לדבר עברית, ולאחר שנאלצנו לוותר על הקוקטיילים של הפיינל פור באתונה הגיע הזמן לחזור למקורות.

מכבי אספה בשבוע האחרון את שאריות הכבוד העצמי שלה, ייצבה את קצב הלב, והיא נראית מוכנה ונכונה להאבק בעוז על התואר היחיד בו תוכל לזכות השנה. לקראת החודשיים האחרונים של העונה, זה הזמן להצצה קצרה על האירועים שייקבעו את גורל העונות הקרובות.

המחשבות של מכבי על זהות הקבוצה של העונה הבאה; הפועל ירושלים, שממשיכה לדרוס את הליגה בשניות האחרונות; הליגה הלאומית, שמגיעה לשלבי ההכרעה ושוב לא תשלח את הזוכה המאושרת לליגת העל; הדודים הטובים מאמריקה, שמבטיחים שמצאו את תרופת הפלא שתחייה את הפועל תל אביב וכמובן הדו-קרב בצהרי היום בין אבנר קופל וניר אלון. תחבשו קסדות, אנחנו מתחילים.

חוזה לך ברח

הנס הספורטיבי שקרה לנוון ספאחיה בהיכל בחמישי שעבר החזיר את מכבי תל אביב מתהומות הדיכאון וחוסר הביטחון, והסיט את הדיונים על אובדן האליפות הצפוי לשאלת ההצלחה או אי ההצלחה בעונה האירופית, שתימשך גם אחרי ההשפלה הנוספת במוסקבה. אין ספק שהקרואטי לא הצליח להשפיע העונה על חבורת השחקנים ששיחקה תחתיו כפי שהיה רוצה, אבל השגת מטרות המינימום באירופה גרמה לו להצהיר בפה מלא כי הוא היה שמח להישאר על כסאו כל חייו. זכותו.

גם אם ספאחיה יישאר מאמן מכבי בעונה הבאה (מהלך שנראה כרגע כנס, גם אם פיני גרשון ודיוויד בלאט יתמידו בסירובם לחזור הביתה), הרי שסגל הקבוצה צפוי לעבור זעזוע גם בקיץ הקרוב. ג'יימי ארנולד, יניב גרין וגם שרון ששון, שמחזיק בחוזה לעונה נוספת, צפויים לעזוב, כשעל המטוס הרחק מכאן יישבו גם גוראן ירטין ונואל פיליקס. ניקולה וויצ'יץ', דרק שארפ, טל בורשטיין, יותם הלפרין וכנראה גם ליאור אליהו יהוו את השלד למכבי החדשה של 2008.

שבעת השבועות שנותרו עד סיום העונה מהווים נקודת הכרעה לא רק לגבי גורלו של המאמן, אלא גם לשניים מהזרים הפחות יציבים העונה: סימאס יסאיטיס ו-וויל ביינום. יסאיטיס, שפתח את העונה בכושר נפלא, חתום לעוד שנתיים במועדון הצהוב, וזה ישמח לוותר על ההנאה שבלשלם לו כ-600 אלף דולר לעונה. ביינום, שהוגדר בשבוע שעבר על ידי שמעון מזרחי כמי שיהיה מהרכזים הטובים באירופה תוך שנתיים, ימשיך לחפש משחק שיא כמו השני בסדרה מול צסק"א, שהפך אותו בין לילה מפרסונה נון גראטה ליקיר האומה. אבל גם במכבי יודעים – הבנייה של העונה הבאה מתחילה במייסיאו באסטון. מעניין אם הוא כבר ארז את המזוודות.

יש אלטרנטיבה?

בשקט בשקט, כמעט מבלי ששמנו לב, קמה לה אלטרנטיבה למכבי תל אביב. יש לה תקציב גדול פי כמה מנמושות הליגה, פאסון ואגו גדולים עוד יותר, גם היא פיתחה מערכת להעלמת משברים מקצועיים ופרסונליים מתחת לשטיח, והעונה אפילו יש לה סוף סוף תואר מקומי. אבל הנכס המאיים ביותר שצברה הפועל ירושלים, לפחות מול מכבי תל אביב, היא יכולת ההרתעה.

עוד לפני התשעה בדצמבר, היום בו הוכו ירושלים ודן שמיר בנהריה, הצהירו בהנהלה האדומה כי המאמן יישאר בתפקידו גם אם יפסיד עד תום העונה. המועדון, שבמשך השנים ערף את ראשיהם של מאמנים בכירים כמו יורם חרוש, צביקה שרף ופיני גרשון לקח אויר, המתין לנקודת ההיערכות הקרובה כדי לעשות תיקונים סמנטיים בסגל השחקנים, ויצא בהסתערות לוקאלית ובינלאומית שהסתיימה רק מול חדוות הנעורים של ילדי ז'לז'ניק.

הפועל ירושלים של אפריל 2007 סובלת מנפילת סוכר של פוסט הגביע והיול"ב קאפ, מה שלא מונע ממנה לאסוף כבר 12 ניצחונות ליגה רצופים. החבורה של דן שמיר לא משחזרת את היכולת של חודש פברואר, אבל הנוכחות המאיימת שיצרה לעצמה איפשרה לה לנצח בשניות האחרונות בשבעה מתשעת משחקי הליגה האחרונים במותחנים שנעו בין נקודה הפרש (מול מכבי תל אביב ונהריה) לשש הארכות (באשקלון). לקראת גמר הפיינל פור הממשמש ובא, הרי לכם עוד שלב במירוץ החימוש שבין האלופה והטוענת לכתר.

סרבני עליה

עוד בטרם התאוששנו מכמויות האנרגיה העצומות שהתפרצו באולם בחולון אחרי שלשת הניצחון ההיא של עדי פרג, בא לו הקיץ, ועימו ההבנה כי הפנטזיה הסגולה נשארת בלאומית. הפועל חולון לא ניצלה את כרטיס העליה שלה והעבירה אותו להפועל גלבוע/עפולה, והעונה, עם שוך מחאת האוהדים על התנהלותו של מיקי דורסמן, חזר המאמן המנצח של 2006 עם להקה חדשה, מוכשרת ומגובשת יותר מקודמתה, שתחל ביום שני את מסלול הבטוח בפלייאוף בדרך לליגת העל. או שלא.

דורסמן, האיש שעומד כלכלית ומקצועית מאחורי מי שהיתה אימפריה בשנות השבעים והשמונים, משקיע מכספו ונהנה לאמן ולהצליח, אבל אף אחד לא יגרום לו להיות היחיד ששם את מיליון הדולר הדרושים למשחק בליגת העל. גם לא בעונה הבאה. התוצאה: אם לא יבוא האביר עם מזוודת המזומנים, גם ב-2007/8 תשחק הפועל חולון, האלופה העתידית של הליגה הלאומית 2006/7, באותו מקום. ואיזה מסכנים האוהדים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ספינת פיראטים

כבר שנים שאוהדי הפועל תל אביב (הם, בניגוד לקבוצה, עדיין קיימים) מפנטזים על המשיח שיגאל את הטיטניק האדומה מייסוריה. פעם בכמה חודשים, עם פרוץ קרני השמש, צצה לה עוד הבטחת הגאולה בדמותם של אנשי עסקים אמריקאים. עכשיו הם כאן.

מרכז הפועל מנהל בתקופה האחרונה משא ומתן על הפרדה חד צדדית ממה שהיה פעם ספינת הדגל שלו. ג'ף רוזן, איש עסקים ניו יורקי שהחזיק בעבר באימפריית צעצועים, עושה קולות התעניינות במי שהיתה פעם התשובה האדומה לאימפריה של מכבי תל אביב, והיום היא לא יותר מספינת פיראטים שצוללת את הליגה השלישית. אבל מוקדם להיות אופטימיים.

חבורת אנשי העסקים אינה בקיאה, כנראה, ברומנטיקה של אוסישקין וגדות הירקון, וספק אם זה מה שמעניין אותה. השיחות שהם מנהלים בארץ הקודש נסובות בעיקר סביב רמת העניין והפוטנציאל של הצעצוע החדש. אחרי ששמעו מניר אלון על חובות העבר, ופנו לראש העיר רון חולדאי כדי להבין עד כמה הוא מתכוון לסייע לקבוצה (זה הזמן לפרוץ בצחוק גדול), ודאי עוד מתוכננת להם פגישה עם הסיגר של שאול אייזנברג. אז עכשיו, מישהו באמת מאמין שייצא מזה הסכם?

דו-קרב בצהרי היום

כמעט שכחנו, אבל כל העסקנות הזו אמורה להיות רק תופעת לוואי לדבר האמיתי, משחק הכדורסל. וזה בדיוק מה שאמרו לעצמם בשנים האחרונות השחקנים הישראלים, שראו את השחיקה במעמדם ואת התמוטטות הענף שהפך פלטפורמה למניפולציות שיווקיות ומאבקים בין חברות טלוויזיה. שחקנים כחול לבן, הנבחרת, העתיד? את מי באמת זה מעניין.

ארגון שחקני הכדורסל הישראלי רשם לעצמו לפני שנתיים ניצחון גדול של אמונה בדרך, כשהבין ששיריון מקום בהרכב הוא נשקם של המקופחים, אבל הוא עדיף בודאי על המשך ההתעלמות. הצלחת החוק הרוסי תוכל להימדד אמנם רק בעוד שנים, אבל העובדה כי הוא זוכה לתמיכה מקיר לקיר כבר ברורה. כרגע, נותרה על הפרק רק הסוגיה המשפטית, והמאבק עליה כבר העלה איומי השבתה מצד השחקנים, והבטחה להציף את הליגה בזרים (מהלך המנוגד לרוח ההחלטה אותה קיבלו) מצד המנהלת.

מעבר לדרישה הלגיטימית של חוק רוסי בהסכם לשלוש שנים, מעוניין ניר אלון בהכרה בארגונו כמייצגו של השחקן הישראלי. אבנר קופל ומנהלת הליגה חוששים, כנראה, מאובדן השליטה, כך שמיהרו שם להחליט על חוק רוסי באופן חד צדדי, והכריזו על ניר אלון כ"לא רלוונטי". ממש יאסר ערפאת קטן. אבל אם כבר הוחלט שהחוק הרוסי יישאר איתנו, בשביל מה צריך את מסכת מסיבות העיתונאים וההצהרות התקשורתיות שבדרך? תנו להנות קצת ממה שנשאר מהעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully