וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשחק הטוב שלנו אי פעם"

11.4.2007 / 9:31

אפילו אלכס פרגוסון יוצא מגדרו אחרי ה-1:7 המדהים של מנצ'סטר יונייטד על רומא. גם מוריניו מבסוט: "אני רוצה להישאר בצ'לסי"

וידאו: רויטרס

באנגליה יודעים, מסתבר, גם לפרגן. טוב, האמת שצ'לסי, ובמיוחד מנצ'סטר יונייטד, לא ממש השאירו ברירה. יונייטד הלמה בהגנה המצוינת בדרך כלל של רומא שבע פעמים, בדרך ל-1:7 גדול ומקום בחצי גמר ליגת האלופות. אחרי 1:1 ביתי ופיגור בספרד מול ולנסיה צ'לסי ראתה את הסוף, אבל אנדריי שבצ'נקו ומיקל אסיין הפכו את הפיגור, וז'וזה מוריניו ייאלץ לוותר על ההליכה שלו עם הילדים למופע היאבקות.

נתחיל, כמובן, ביונייטד, שזכו לתואר "קוסמים" באמצעי התקשורת. "זו הייתה ההופעה הטובה ביותר שלנו אי פעם", אמר סר אלכס פרגוסון, מאמן הקבוצה, "הקצב, השליטה, הכל היה פנטסטי. למרות תוצאות לא טובות היה לנו הרבה ביטחון והראינו אותו".

המשחק הגדול הזה, כזכור, מגיע אחרי שיונייטד הפסידה בשבוע שעבר 2:1 ברומא ובליגה בתוצאה זהה בפורטסמות'. גרהאם טיילור, פרשן הבי.בי.סי. קרא להופעה "פירסט קלאס", ואמר כי מייקל קאריק "סופסוף הוכיח שהוא שחקן אמיתי של מנצ'סטר יונייטד". ה"גרדיאן" נתן את הכותרת הצפויה "הרקיע השביעי", וקבע: "זהו ערב הזוהר של הכדורגל האנגלי". ב"סאן" נכתב munificent seven, שיבוש קליל ל"שבעת המופלאים".

לוצ'יאנו ספאלטי, מאמן רומא, עמד במהלך המשחק והסתכל לשמיים, מקווה שיירד איזשהו ברד עצבני שיפסיק את השיטפון. אחרי המשחק הוא היה המום: "קשה להסביר את מה שקרה, כי שיחקנו טוב בעשר הדקות הראשונות. בפעם הראשונה שהם תקפו הם גם הבקיעו, וככה היה לכל אורך המשחק. כל התקפה שלהם נגמרה בשער".

"אסור לתת למוריניו ללכת"

בכל יום אחר צ'לסי הייתה עולה לכותרות הראשיות, אבל לא בטוח שמה שמטריד את ז'וזה מוריניו ושחקניו היא העובדה שמנצ'סטר יונייטד גנבה את ההצגה. מיקל אסיין כבש בדקה ה-90 שער שחלף מתחת לידיים של קניזארס, צ'לסי ניצחה 1:2 ועכשיו תקבל הזדמנות לנקום בליברפול (בהנחה שזו תעבור את איינדהובן) על ההדחה מחצי גמר ליגת האלופות של 2005.

"אסור לצ'לסי לתת למוריניו ללכת", כתב ג'ונתן סטיבנסון בבי.בי.סי. ומה אומר חתן השמחה? "כבר הייתי מוכן להארכה. שלטנו בכל המחצית השניה ולא השארנו להם סיכוי. זו הייתה אחת ההופעות הטובות שלנו במשחק חוץ ואני גאה בשחקנים, כי לא רבים האמינו שלמרות הבעיות נגיע לשלב הזה". הוא נזכר גם בתקופה בפורטו: "גם שם הבקענו בדקה ה-90, באולד טראפורד. אלה השערים שמוציאים ממך את האמוציות הגדולות ביותר".

מוריניו ציין את רצונו להישאר בצ'לסי: "אני אוהב את המועדון. אם לא אאמן בו, אשאר באנגליה ואאמן קבוצה אחרת, אבל אני רואה עצמי חלק מצ'לסי". ומה הוא אומר על היריבה הצפויה בחצי הגמר? "נקמות זה לא אני", וכמו מוריניו, לא שכח לעקוץ את ליברפול: "מולם נפתח בנחיתות מסויימת, כי הם משחקים רק במפעל אחד ולנו יש עוד שלושה תארים להילחם עליהם".

ג'ון טרי חיזק: "כשעלינו למחצית השניה ידענו שאנחנו צריכים להיות טובים יותר. לא הרמנו ידיים ופשוט הפנמנו את מה שמוריניו אמר לפני המשחק - שער אחד שנספוג לא ישנה דבר".

ומה אומר קיקה סאנצ'ז פלורס, מאמן ולנסיה? "צ'לסי פשוט לא ויתרה. שער מאוחר הוא הרסני כי אין זמן להתאושש ממנו. אני לא מופתע מהצורה שבה צ'לסי שיחקה ולא מהשערים שהבקיעה. עכשיו אנחנו צריכים להתאושש".

האיטלקיות לא יכולות להתמודד עם האנגליות

בצד המפסיד, גם ברומא וגם בוולנסיה לקחו קשה את ההדחה מהמפעל. שתי הקבוצות הריחו כבר את ההעפלה לחצי הגמר, אך מצאו עצמן בחוץ. שחקנה של רומא, כריסטיאן קיבו, עדיין המום מההצגה באולד טאפורד.

"אני לא יכול להסביר מה היה שם", אמר קיבו, "אחרי עשר דקות היינו בפיגור 1:0, אחרי עשרים דקות היינו בפיגור 3:0, וכל פעם שניסינו לתקוף ולחזור למשחק, נחשפנו מאחור והם עקצו אותנו במתפרצות".

"הקהל במנצ'סטר הוציא אותנו מריכוז", הודה קיבו, "היינו מבולבלים, לא שמענו אחד את השני, לא הצלחנו לדבר בכלל".

מאמן רומא, לוצ'יאנו ספאלטי, לקח את הדברים בצורה קשה יותר. לדבריו, הקבוצות האיטלקיות לא יכולות להתמודד עם קבוצות הפרמיירליג. "הקבוצות באנגליה בוחרות שחקנים מכל העולם ובונות סגלים רחבים ואיכותיים", אמר ספאלטי, "זה משהו שרק מעט קבוצות באיטליה יכולות לעשות בגלל המצב הכלכלי".

בוולנסיה, לעומת זאת, סבלו מהפסד כואב יותר. "יש לצ'לסי שחקנים מצוינים, ומבחינה פיזית הם פשוט יותר חזקים מאיתנו", אמר הקפטן דויד אלבלדה, "יכולנו להבקיע עוד שער במחצית הראשונה, אבל בחצי השני נסוגנו לאחור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully