וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השדרן הגזען הושעה

שי אילן

10.4.2007 / 14:17

דון איימוס, שדר רדיו של רשת CBS התנצל על כך שאמר ששחקניות הכדורסל של אוניברסיטת ראטגרס הן "זונות מתולתלות"

הערות שהשמיע בשבוע שעבר שדר הרדיו של רשת CBS, בתוכנית המשודרת גם בכבלים, בערוץ MSNBC, לא מפסיקות להכות גלים. איימוס התייחס למשחק בין קבוצות הכדורסל של מכללות ראטגרס וטנסי. בעוד ששחקניות טנסי נראו לו "חמודות כאלה", כדורסלניות ראטגרס הן "קשוחות ועם קעקועים... זונות מתולתלות". איימוס השתמש במילת הסלנג השחורה "Hos".

בדיאלוג באולפן, עם פרשן אחר בשם סיד רוזנברג הם השוו את המשחק לסרט "עשה את הדבר הנכון" של ספייק לי. למעשה התכוונו השניים לסרט "סקול דייז". רוזנברג הסתבך כבר בעבר כשאמר שלשחקניות הטניס ונוס וסרינה ויליאמס סיכוי טוב יותר להופיע ב"נשיונל ג'יאוגרפיק" מאשר ב"פלייבוי".

איימוס הושעה על ידי רשתות השידור למשך שבועיים, ותוכנית האירוח שלו לא תשודר. השדר בעל החזות הקאובואית התנצל על הדברים ואמר שאיננו גזען, ושהוא מחויב לשינוי סגנון התוכנית שלו. מידת הכנות בהתנצלותו מוטלת בספק, שכן בעבר הסתבך יותר מפעם אחת בעניינים דומים. הוא כינה את גוון אייפיל, עיתונאית שחורה מרשות השידור הציבורית "עוזרת בית". על בעל הטור ויליאם רודן מהניו יורק טיימס הוא אמר ש"שכרו אותו כדי למלא מכסה" ולאומנת של בנו הוא קרא "טרוריסטית" בשידור, אחרי שפיטר אותה.

הציבור השחור בארה"ב זועם על המקרה ומשוכנע שמדובר בגזענות טהורה. יוג'ין רובינסון, בעל טור בוושינגטון פוסט אמר: "אילו הייתה לי בת בקבוצה הזו, הייתי רוצה להעיף את כובע הקאובוי מהראש הבלתי מסורק של איימוס". ההתנצלות של איימוס מתקבלת בביטול, גם משום שיום אחרי ההתבטאויות הוא אמר שהפרשה "לא חשובה" ורק עם התגברות הזעם הוא התנצל. כעת גוברות הקריאות לא להסתפק בהשעיה של שבועיים ולבטל את תוכניתו של איימוס כליל.

מק'קיין: אופיע בתכניתו של איימוס

המועמד הרפובליקני לנשיאות, ג'ון מק'קיין אמר שיופיע בתכניתו של איימוס, למרות ההתבטאות הגסה והגזענית. איימוס תמך במועמדותו של מק'קיין באופן פומבי בתכנית. מק'קיין אמר כי איימוס התנצל והוא מאמין גדול בסליחה. לדבריו גם הוא עשה טעויות רבות בחייו והתנצל ורוב האנשים קיבלו את ההתנצלות שלו. לדברי מק'קיין, אם יש דברים נוספים שעל איימוס לעשות כדי להניח את דעת חברות הקבוצה, זה בינו לבינן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully