וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: 1:7 למנצ'סטר יונייטד על רומא

10.4.2007 / 23:21

מנצ'סטר יונייטד טחנה את רומא עם 1:7 נדיר. שבצ'נקו ואסיין הפכו בולנסיה פיגור 1:0 לניצחון 1:2. שתי האנגליות בחצי גמר האלופות

איזה ערב מופלא, דרמטי, משוגע ונדיר בערב הגומלין הראשון של רבע גמר ליגת האלופות. זה התחיל עם בליץ בלתי רגיל של מנצ'סטר יונייטד על רומא, כשהאנגלים מוטטו את ההגנה הטובה בליגה האיטלקית עם 1:7 מדהים, שהשכיח כל זכר ל-1:2 של הרומאים באולימפיקו.

אבל המכה האחרונה הגיע מהמסטאייה, שם מיקאל אסיין הכניע את סנטיאגו קניזארס בדקה ה-90 וקבע 1:2 לצ'לסי על ולנסיה, ששלח גם את הקבוצה האנגלית השנייה לחצי הגמר של המפעל היוקרתי ביבשת. הספרדים - בחוץ. לאיטלקים נותרה קבוצה אחת, מילאן, שתנסה את מזלה מחר (רביעי) נגד באיירן מינכן. מכיוון שליברפול גברה על פ.ס.וו איינדהובן 0:3 בהולנד, נראה שיהיו לנו שלוש אנגליות בארבע האחרונות, לפרמיירליג יש המון סיבות לחגוג.

ולנסיה - צ'לסי 2:1 (3:2 בסיכום)

קיקה סאנצז פלורס השאיר שישה שחקני הרכב על הספסל במשחק בשבת נגד בילבאו, ושילם על כך בהפסד 1:0 כואב. אבל עד כדי כך היה חשוב לוולנסיה להעפיל לחצי גמר ליגת האלופות. אבל בחלק השני של המחצית השנייה נראו העטלפים עייפים ורצוצים, בעוד שהחבורה של ז'וזה מוריניו רק הלכה והגבירה את הקצב. ובסופו של דבר זה השתלם עם שער ניצחון דרמטי של מיקאל אסיין בדקה ה-90.

המשחק היה רדום משהו ב-29 הדקות הראשונות, עד שהתקפה ספרדית הובילה את הכדור למוריינטס, והחלוץ השתחרר מחוץ לרחבה ושלח בעיטה מצוינת, שנראתה כהולכת פנימה, אבל בסופו של דבר פגעה רק בקורה. אותו מורו קיבל הזדמנות לתקן בדקה ה-32, והוא עשה זאת על הצד הטוב ביותר. חואקין נותר פנוי באגף, העלה רוחב מצוין שחלף על פני כל ההגנה האנגלית ונחת הישר לרגליו של פרננדו הגולש, ומשם לרשת - 0:1 לוולנסיה, והמסטאייה בטירוף. צ'לסי ההמומה הייתה קרובה להתפרקות דומה לזו של רומא, כשניצלה בנס מספיגת השער השני דקה אחת אחר כך. וייה התנהל מול קארבליו, חלף על פניו בקלילות, אבל הבעיטה שלו נבלמה, והגיעה למוריינטס, שהבעיטה שלו נראתה בדרכה פנימה, אבל אשלי קול הצליח למנוע שער בטוח כשעצר את הכדור בין רגליו.

7 דקות מפתיחת המחצית השנייה הגיע השוויון. שני שחקני הגנה סגרו את דרוגבה ברחבה, אבל הכדור התגלגל דווקא לשבצ'נקו, שמשלושה מטרים לא התבלבל וקבע 1:1. האנגלים התחילו ללחוץ בחצי השני של המחצית השנייה, ואלמלא קניזארס היה נקבע 1:2 בדקה ה-85. נגיחה של באלאק הלכה כבר פנימה, אבל השוער בן ה-38 זינק, ובאינסטינקט מופלא שם את יד שמאל במקום הנכון, והדף לקרן כדור שהיה כתוב עליו "רשת".

אבל אותו קניזארס היה אחראי לעוגמת הנפש הגדולה של הנציגה הספרדית האחרונה במפעל, ממש בסיום. אסיין קיבל כדור בצד ימין, ובעט מזווית חדש לפינה הקרובה, והשוער לא סגר אותה היטב וגם לא הגיב בזמן - הכדור חדר בינו לבין הקורה וקבע 1:2.

הרכבים:

ולנסיה: סנטיאגו קניזארס; מיגל, רוברטו אז'אלה, לואיס אלביול (הוגו ויאנה, 72), אסייר דל הורנו; חואקין, דויד אלבלדה, מיליאנו מורטי, דויד סילבה; דויד וייה, פרננדו מוריינטס (מיגל אנחל אנגולו, 65).

צ'לסי: פטר צ'ך; לסאנה דיארה (ג'ו קול, 46), ג'ון טרי, ריקארדו קרבאליו, אשלי קול; מיכאל באלאק, פרנק למפארד, מיקאל אסיין, ג'ון אובי מיקל; דידייה דרוגבה, אנדריי שבצ'נקו.

מנצ'סטר יונייטד - רומא 1:7 (3:8 בסיכום)

מה אפשר להגיד על השדים האדומים בערב כזה? מה אפשר להגיד על הגמדים האיטלקים בערב כזה? מצד אחד הרבה מאוד, ומצד שני באמת שאין מה להוסיף. להגיד שהקבוצה של אלכס פרגוסון שלטה מהדקה הראשונה עד האחרונה יהיה אנדרסטיימנט, כי לא זכור משחק כל כך חד צדדי בשלבים מאוחרים כל כך של הצ'מפיונס. הכל הלך לאנגלים, כל בעיטה נכנסה פנימה, כל מסירה מצאה חבר פנוי, כל שחקן הגנה יריב פתח רגליו מפחד. ובסופו של דבר - 1:7 בלתי רגיל.

בדקה ה-11 התנהל רונאלדו באגף שמאל, העביר לקאריק, וזה שלח בעיטה מפציעה ומסובבת מ-18 מטרים, ותפס את דוני עומד מחוץ לשערו ולא מוכן. 0:1 גדול למנצ'סטר. שש דקות מאוחר יותר נחת ה-0:2 המצוין של המארחים, שבהתקפה משולבת שכללה מספר מסירות, שהאחרונה שבהן עברה מגיגס לאלן סמית', שמול דוני המסכן לא נבהל, ושלח את השני. האיטלקים המבוהלים עוד לא הבינו מה קרה, וכבר נחת לו ה-0:3 הענק של מנצ'סטר. כדור ארוך הגיע לגיגס באגף, והוולשי התקרב לרחבה, ושלח רוחב מדוד לרוני. החלוץ שם את הרגל שמו שצריך, והכדור הלך לקורה ופנימה, 0:3. ממש לפני המחצית נחת הרביעי, שהיה לא פחות יפה משלושת הראשונים. כדור ארוך של גיגס נפל לרגליו של רונאלדו, וההגנה של רומא איפשרה לו להתקדם לרחבה ולהכניע את דוני, 0:4.

אם חשבנו שהאנגלים ינוחו על זרי הדפנה, אז ממש לא. עוד כדור לגיגס באגף, עוד רוחב של הוולשי, ורונאלדו היה במקום כדי לנעוץ את החמישי של הקבוצה והשני שלו. ההגנה הנדירה באולד טראפורד הפכה נדירה עוד יותר בדקה ה-60. היינצה מסר לקאריק, והקשר שוב שלח בומבה מיותר מ-20 מטרים, ושוב מצא את הרשת (את החיבורים, יותר נכון). 0:6 (!) למנצ'סטר. דה רוסי צימק ל-6:1 בדקה ה-69. שום גלולה לא הומתקה, מה גם שאברה קבע שביעייה בדקה ה-81.

ההרכבים:

מנצ'סטר: אדווין ואן דר סאר; ג'ון או'שיי (פטריס אברה, 52), ריו פרדיננד, ווס בראון, גבריאל היינצה; אלן סמית', מייקל קאריק (קירן ריצ'ארדסון, 73), ריאן גיגס (אולה גונאר סולשיאר, 61), דארן פלטשר, כריסטיאנו רונאלדו; ווין רוני.

רומא: דוני; כריסטיאן פאנוצ'י, כריסטיאן קיבו, פיליפ מקסה; קאסטי; כריסטיאן ווילהלמסון (אלאנדרו רוסי, 88), דויד פיזארו, דניאלה דה רוסי, מנסיני, פרנצ'סקו טוטי; מירקו ווצ'יניץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully