וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילד מצ'לסי הפך לכוכב"

לי בוץ

28.3.2007 / 21:55

ה"מירור" מפרגן לבן סהר, שהתרגש אחרי הצמד ב-0:4 על אסטוניה: "זה כבוד גדול". אוואט אופטימי: "נסתדר בלי בן חיים ובניון במקדוניה"

ברני ארדוב

צילם וערך: דרור פיקלני

הרבה חיוכים היו היום (רביעי) בקרב שחקני נבחרת ישראל, אחרי הניצחון 0:4 על אסטוניה, משערים של עידן טל, רוברטו קולאוטי, ושניים של הילד בן סהר. אומנם הנבחרת לא שטפה את הדשא בתצוגת כדורגל מדהימה, אבל אף פעם לא פשוט לכבוש ארבעה שערים במסגרת אירופאית רשמית.

"זה היה שבוע חלומי"

גיבור המשחק, סהר, לא הסתיר את ההתרגשות שלו: "אני קודם כל שמח מאוד שהצגנו את היכולת שאנחנו יודעים להציג. ניצחנו בתוצאה יפה יריבה לא קלה. עבורי להבקיע שני שערים רק בהופעה שנייה זה חלום, ולשמוע את הקהל צועק את השם שלי זה כבוד גדול".

סהר התייחס לביקורות עליו אחרי המשחק מול אנגליה: "אני רוצה שיידעו שגם כשאומרים שאני לא מתאים - אני עושה את שלי. אני משחק בשביל ליהנות ולייצג את הנבחרת. לא נפגעתי מהביקורות, פשוט קשה להתבטא ב-20 דקות מול אנגליה, במיוחד כששיחקנו בעיקר בחלק ההגנתי".

הצמד של סהר עורר הדים גם באנגליה. האנגלים אולי לא מרוצים מהופעת נבחרתם מול אנדורה (0:3), אבל יודעים לפרגן לצעיר הישראלי: "הילד מצ'לסי נהיה כוכב", נכתב ב"מירור". ה"טלגרף" מוסיף: "תקוות ישראל קיבלו בעיטה כלפי מעלה עם הכנסתו של סהר".

דודו אוואט, שלא הזיע הרבה, אמר בסיום: "המשחקים האלה הם מסוכנים מבחינת ההגנה, צריך להיות מרוכז 90 דקות. היה להם מצב אחד או שניים כשהובלנו 0:2, ואז היינו נלחצים קצת. בסך הכל אני יוצא מאושר מהשבוע הזה, זה שבוע חלומי. היום אנחנו מעריכים יותר את הנקודה מול אנגליה, זו הייתה נקודה חשובה מבחינתנו. החלום נמשך".

"מאז המשחק נגד קרואטיה עברנו שלושה משחקים די טובים וחזקים (אוקראינה, אנגליה ואסטוניה)", המשיך השוער, "ואנחנו אופטימיים ומאמינים שעדיין אפשר לעשות את זה. המשחק הכי חשוב מבחינתנו הוא במקדוניה".

על חסרונם הצפוי של בניון ובן חיים אמר אוואט: "אני מאמין שנסתדר, יש לנו סגל רחב. הם שחקנים גדולים, וכמובן הייתי רוצה אותם בכל המשחקים, אבל זה חלק מהמשחק. המחליפים שלהם יעשו את העבודה".

קשטן על סהר: "כבר בנוער ידעתי כמה הוא כישרוני"

למרות השערים של רוברטו קולאוטי ועידן טל, האירוע המסקרן של המחצית הראשונה הגיע דווקא מכיוון הספסל. המאמן הלאומי, דרור קשטן, קפץ לאחר החמצה של בניון ונפצע בגבו לאחר שמעד בדרכו חזרה לספסל. אל עזרתו של המאמן נחלץ ד"ר מרק רוסנובסקי שהגיש לו טיפול ראשוני שכלל חבישה וספריי קרח. במהלך המחצית קיבל קשטן טיפול נוסף.

בפתיחת מסיבת העיתונאים, הרגיע קשטן את הנוכחים במקום: "החלקתי, אבל אני מרגיש בסדר גמור. קיבלתי מכה, כאב קצת ועבר, אני בחיים". על המשחק עצמו, אמר המאמן: "אני חושב שהנבחרת נכנסה היטב למשחק. יכולנו לראות את הלחץ על האסטונים מהדקה הראשונה, היתה הנעת כדור ויצירת מצבי הבקעה כבר בפתיחת המשחק. בחלקים גדולים הנבחרת הטיבה להניע את הכדור, וגם הבקיעה ארבעה שערים. היתה נפילה של רבע שעה במחצית השניה, נעשו שינויים וחזרנו ליזום. היה שלב שבו הם שלטו במרכז השדה, ולכן עשינו שינויים. בשבת האנגלים היו פייבוריטים והערב אנחנו היינו, לכן תקפנו וחיפשנו את השערים".

על בן סהר, אמר קשטן: "אני מכיר אותו לא מהיום, אלא עוד מהנערים של הפועל ת"א. זה מעקב של כמה שנים והוא זומן כי יש לו כשרון. יש תהליך בנבחרת של שילוב צעירים וזה לא משנה נגד מי משחקים. כבר אמרתי שיש דור של כדורגלנים צעירים, והתהליך הזה ייתן תוצאות טובות, אולי במהלך הקמפיין הזה וגם לאחר מכן".

המאמן התייחס גם לשירותו הצבאי הקרב ובא של סהר: "יש חוק במדינת ישראל ואין לי כוונה לשנותו. יש מי שאמור לחשוב ולתת מענה לסוגיה הזו, אבל אני חושב שגם בעיצוב אישיותו של השחקן, אני חושב שהוא צריך לשרת את המדינה".

כשנשאל האם הוא חושב שישראל יכולה היתה להשיג יותר מול אנגליה במידה וטל וקולאוטי היו משחקים, השיב קשטן: "אנחנו לא עוסקים בתזות. אם יש שחקנים שלא יוכלו לשחק, נצטרך לדאוג לאחרים שיחליפו אותם. בניון ובן חיים לא יוכלו לשחק במשחק הבא ונמצא גם להם מחליפים".

הקפטן יוסי בניון סיכם: "ניצחון מאוד חשוב. חששנו מהמשחק הזה, כי בחוץ היה קשה לנו איתם וגם כי אנחנו לא נבחרת ברזיל, מה לעשות. הם שיחקו היום מאוד חלש וזה פעל לטובתנו". על בן סהר: "הוא שחקן צעיר ומבטיח, שעובר תהליך בנבחרת, כמוני, כמו נמני, רביבו וברקוביץ'. ברור שבשנים הבאות הוא יוסיף הרבה לנבחרת".

על הצהוב שספג, אמר בניון: "חבל, זה היה מיותר. אני חושב שהשופט יכול היה לוותר לי על זה, למרות שהיתה חצי התחזות. עכשיו אפספס את מקדוניה, אבל יש לנו בנבחרת שחקנים מספיק טובים שיידעו לעשות את העבודה".

גרשון: "אנחנו עדיין יכולים להעפיל ליורו"

שמעון גרשון: "זה היה יום רגוע בהגנה. האסטונים הפתיעו אותנו בחולשה שלהם, לפחות בחצי הראשון. התקשינו נגדם במשחק הראשון, ואני שמח שהלך לנו יותר קל היום. כשאנחנו חושבים על ארבעת הימים האחרונים, מבחינת הכדורגל הישראלי - הרבה קהל הגיע לפה, וראה הרבה כדורגל. יצאנו מאוכזבים מול אנגליה, אבל זו הייתה תוצאה מכובדת. אנחנו עדיין יכולים להעפיל ליורו. יש תחושה של אמונה וציפייה".

עמית בן שושן, שבישל את השער לקולאוטי, אמר בסיום: "היה לנו חשוב לשים דגש על התקפה. באנו לתקוף וליזום, וזה מה שעשינו. הגענו להרבה מצבים, אני שמח שהצלחנו להבקיע ארבעה שערים. זכרנו שאסטוניה עשתה לנו חיים קשים במשחק אצלם בבית, והם ישבו עלינו שם במשך כל המשחק, והצלחנו לגנוב גול. חשבנו שהמשחק היום יהיה יותר קשה, אבל היה יותר פשוט כי הבקענו בהתחלה".

בן שושן התייחס לצמד של חברו לנבחרת הצעירה, בן סהר: "כבר מזמן ידעתי שהוא חלוץ מצוין. ראיתי אותו באימונים, הוא חד וחזק. ידעתי שזה יבוא מתישהו, ואני שמח שזה בא היום. אני מאחל לו את כל ההצלחה בצ'לסי, ושיבוא לנבחרת ויעזור לנו".

מי שנכח הערב באצטדיון ר"ג לא יכול היה להתעלם משלט הפרסומת של חברת 'לוזון ליסינג' שהיה ליד דגל הקרן. בהתאחדות הבהירו כי מדובר בחברה השייכת לאחיו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, יעקב. כמו כן, מיהרו להדגיש בהתאחדות כי זו אינה הפעם הראשונה שהשלט מופיע במשחקי הנבחרת וכי האח קנה את שטח הפרסום כמו כולם.

חלוץ הפועל ת"א, אליניב ברדה, קיבל באופן קשה את העובדה שהוא לא נכלל בסגל למשחק הערב. ברדה, שרשם הופעת בכורה מול אנגליה, האמין כי מקומו בסגל הערב מובטח והוא נראה מאוכזב מאוד במהלך המשחק ביציע.

"בן סהר? יש לו עתיד"

מאמן אסטוניה, יילה חוס: "במחצית הראשונה עשינו כמה טעויות ונכנסנו לפיגור. בשניה עשינו שינויים ונכנסנו למשחק, אבל הם הבקיעו. לישראל יש סגל טוב, אבל זה מאכזב כשיש הזדמנויות ולא מבקיעים. יש לנו סגל צעיר, והכל תלוי בשחקנים, אם הם יוכלו להתקדם בליגה באסטוניה, לצבור ניסיון ולקחת אותו איתם למשחקים הבינלאומיים. בישראל יש רמה טובה בליגה, לראיה מכבי חיפה ומכבי ת"א. אם יהיו לנו שחקנים שיצאו לסקנדינביה או להולנד אז זה יעזור לנו להתפתח".

"יש לנו צעירים מבטיחים והם יוכלו להפוך למקצוענים טובים, ואז אסטוניה תוכל אולי להתמודד על מקומות 4-3. אני מאמין בצעירים שלנו ואולי עוד 6-4 שנים, כשהם יהיו בגילאי 26-25 הם ישתפרו ויהיו בשיא מבחינת הגיל". גם המאמן האסטוני התייחס לבן סהר: "הוא שחקן טוב ויש לו עתיד טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully